LIFE

Πώς να βοηθήσουμε εκείνους που αγωνίζονται εναντίον της πανδημίας

΄Εντεκα συμβουλές που αξίζουν χρυσάφι.
.
.

Από γιατρούς και νοσοκόμους ως βοηθητικό νοσηλευτικό προσωπικό, ανθρώπους στην καθαριότητα, την τροφοδοσία, τεχνικούς και υποστηρικτικές υπηρεσίες, να πως μπορείτε να προσφέρετε σε όσους βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην «πρώτη γραμμή» της αντιμετώπισης του COVID - 19 για τους οποίους επιφυλάχθηκε ένα ζεστό χειροκρότημα από τα μπαλκόνια το βράδυ της περασμένης Κυριακής.

«Αν γνωρίζετε κάποιον που εργάζεται σε οποιοδήποτε τομέα της υγείας από οποιαδήποτε θέση - νοσοκόμα, βοηθός στην τροφοδοσία, ασφάλεια, γιατρός, φαρμακοποιός κ.α. - είναι πολύ σημαντικό να τον έχετε στο μυαλό σας αυτή την κρίσιμη περίδο», λέει στη HuffPost US η Τέρι Χάντσον Τζινκς, senior αντιπρόεδρος και επικεφαλής νοσηλευτικού προσωπικού του Ιατρικού Κέντρου του Tufts.

Η ίδια αναφέρει ότι ότι οι παραπάνω επαγγελματίες θα πρέπει να αλλάξουν το πρόγραμμά τους και να το προσαρμόσουν με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι σίγουροι ότι τα νοσοκομεία θα μπορούν να διαχειριστούν τον όγκο των ασθενών που θα προκύψουν.

«Τους χρειαζόμαστε όλους να κρατούν θύρες ανοιχτές και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, κι αν γνωρίζετε κάποιον που έχει αναλάβει αυτό το ρόλο μπορείτε να κάνετε τη διαφορά», αναφέρει.

Με την ευκαιρία, η HuffPost US μίλησε με ειδικούς που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της πανδημίας του κορονοϊού, και να τι έμαθε ως προς την υποστήριξη των όσων βρίσκονται στην πρώτη γραμμή κατά του κορονοϊού:

1. Ακολουθείστε τις συμβουλές των ειδικών

Η Νατάσα Μπχούγιαν, μια οικογενειακή γιατρός που κάνει την πρακτική της στο Φοίνιξ, αναφέρει πως ένας τρόπος να βοηθήσουμε είναι να ακολουθούμε τις επίσημες οδηγίες. Αυτό συμπεριλαμβάνει να πλένουμε καλά τα χέρια μας και να τηρούμε κοινωνική αποστασιοποίηση. «Και μη στοκάρετε χειρουργικές μάσκες ή αντισηπτικά χεριών σε μεγάλες ποσότητες ώστε όσοι προσφέρουν υπηρεσίες υγείας και οι ασθενείς που βρίσκονται σε ανάγκη να έχουν πρόσβαση», αναφέρει.

Επιπροσθέτως, μην δίνετε βάση σε ό,τι διαβάζετε στα social media. Προσπαθείστε να απευθύνεστε μόνο στις αξιόπιστες πηγές. «΄Ενας από τους καλύτερους τρόπους να βοηθήσει κανείς είναι να σταματήσει τα διαρκή κλικ και να παίρνει πληροφορίες μόνο από πηγές με κύρος», λέει η Τίφανι Κλέμι, νοσοκόμα στα επείγοντα στη Βόρεια Καρολίνα.

2. Τσεκάρετε αν ο άνθρωπος αυτός είναι καλά

Ενα απλό «Πως είσαι;» θα μπορούσε να απευθυνθεί σε κάποιον που είναι μέσα στο χάος της πρώτης γραμμής της αντιμετώπισης του κορονοϊού. Υπολογίστε ότι οι περισσότεροι μπορεί να λένε ότι είναι καλά αντί να παραδεχτούν ότι είναι στρεσαρισμένοι», λέει η Ασλεϊ ΜακΓκέρτ, ψυχολόγος στο Σηάτλ.

Το κλειδί εδώ είναι η απόσπαση. Η ίδια προτείνει να στείλουμε τη σκέψη μας με ένα μήνυμα, ένα αστείο ή ανέκδοτο για να τους χαλαρώσουμε, ή να περάσουμε λίγο χρόνο μαζί τους στο Skype, Face Time ή αλλού

3. Μαγειρέψτε τους

Αν ζείτε μαζί ή είστε σύντροφος κάποιου που εργάζεται στον τομέα της υγείας, μαγειρέψτε του. Επιπροσθέτως, μπορείτε να του παραγγείλετε ή να του έχετε ετοιμάσει ένα πακέτο με τα αγαπημένα του σνακ στη δουλειά ή στο σπίτι. Αυτή είναι μια συμβουλή που δίνει η διευθύντρια προγράμματος και βοηθός καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Ιατρικής και Επιστήμης, Τσαρλς Ρ. Ντριου.

Είναι σημαντικό, επίσης, να είστε σίγουροι ότι οι αγαπημένοι σας είναι ενυδατωμένοι, κι αν είστε μαζί τους, μπορείτε να ξεκινήσετε την ημέρα σας με το αγαπημένο τους latte ή smoothie.

4. Προσφερθείτε να βοηθήσετε με τα παιδιά τους - αν είστε σε θέση να το κάνετε

Ως γνωστόν τα σχολεία και εν γένει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν κλείσει σε μια προσπάθεια να μειωθεί η εξάπλωση του κορονοϊού δημιουργώντας μεγάλα ζητήματα ως προς τη φύλαξη και την εκπαίδευση των ανηλίκων. Οι περισσότεροι απ′ όσους εργάζονται στο τομέα της υγείας δεν έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν από το σπίτι, ενώ η συντρηπτική τους πλειοψηφία αντιμετωπίζει ιδιαίτερα μεγάλο όγκο ευθυνών.

«Το να προσφερθείτε να απασχολήσετε τα παιδιά τους να βγάλει ένα μεγάλο βάρος από τους ώμους τους και θα τους επιτρέψει να εστιάσουν σ′ εκείνους που τους χρειάζονται περισσότερο», αναφέρει η Κλέμι. Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό στην περίοδο της κοινωνικής απομόνωσης; Το Skype είναι μια πολύ καλή ιδέα...

Ωστόσο καλό είναι να έχετε υπ′ όψιν πως: Θα πρέπει να δηλώσετε διαθεσιμότητα αν είστε σε θέση να το κάνετε. Επίσης να είστε σίγουροι ότι δεν είστε άρρωστοι και δεν έχετε εκτεθεί σε κάποιον άρρωστο. Η ανάγκη να μειωθεί η φόρα του ιού είναι τεράστια, γι′ αυτό, είναι καλό να το κάνετε αυτό σε περιπτώσεις που πιστεύετε ότι είστε υγιείς και σε θέση να το διεκπαιρεώσετε.

5. Να ξέρετε να ακούτε

«Ο αδερφός μου ... είναι στην πρώτη γραμμή... όπου φροντίζει ασθενή με κορονοϊό στο νοσοκομείο που δουλεύει. Δεν μπορώ να είμαι εκεί μαζί του σωματικά, αλλά είμαι ευήκοον ους για εκείνον, κάτι τον οποίο τον στηρίζει και τον ανακουφίζει», λέει η Μπιντίγια Γκάντι, οικογενειακή γιατρός στην Τζόρτζια.

6. Σεβασμός στην ώρα της χαλάρωσης

Οι στιγμές που επιστρέφουν στο σπίτι, οι ώρες της αποτοξίνωσης, έχουν να κάνουν με διαφορετικές ανάγκες του καθενός, λέει η Λόρι Χελγκόε, βοηθός καθηγητή στις συμπεριφορικές επιστήμες στη Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Ross και κλινική ψυχολόγος που εργάζεται με επαγγελματίες του τομέα της Ιατρικής.

«Μερικοί από εμάς, ειδικά οι εσωστρεφείς ανάμεσά μας, χρειάζονται μερικές δόσεις του ... τίποτα - ησυχία, απομόνωση, ένα ντους, σκέψη, ή μια μικρή βόλτα απομόνωσης στον ήλιο», ανέφερε, ενώ κάποιοι άλλοι «αποζητούν την αποτοξίνωση μέσα από τη συζήτηση και την δράση».

7. Να μην τους κάνετε την προσωπική σας πηγή πληροφοριών για τον κορονοϊό

Η Τρέισι ΄Εβανς, επιστημονικός συνεργάτης στο Πανεπιστήμιο του Πλίμουθ και συγγραφέας λέει να απαλλάσσουμε τους δικούς μας ανθρώπους που τυχαίνει να ασχολούνται στον τομέα της υγείας από ερωτήσεις σχετικές με τον κορονοϊό, καθ′ ότι το τελευταίο πράγμα που θα ήθελαν ήταν να χρησιμοποιηθούν ως «εργαλεία» διασποράς πληροφοριών.«Θα είναι εξαντλημένοι τόσο ψυχικά, όσο και πνευματικά», αναφέρει. «Η ζωή τους καταδυναστεύεται από τον ιό, (από) ερωτήσεις και ανησυχίες. Φτιάξτε μια σχέση εκτός κορονοϊού, εκτός αν εκείνοι θέλουν το αντίθετο», λέει.

8. Προσφέρετε ομαλότητα

«Στις στιγμές της κρίσης τα απλά πράγματα γίνονται άγκυρες», λέει η Χελγκόε. Το να κάνει κανείς πράγματα όπως να ρωτήσει έναν αγαπημένο του αν θα ήθελε να τον συντροφεύσει βλέποντας μια καινούργια τηλεοπτική σειρά, ή να φτιάξει μαζί σας ποπ-κορν μπορεί να χαρίσει σε όλους μια καλή μέρα».

9. Στείλτε τους πράγματα που θα τους φτιάξουν το κέφι

Σας έκανε ένα βιντεάκι να γελάσετε; Μοιραστείτε το μαζί τους! Η θετική, απλή χειρονομία να τους στείλετε μια καλή είδηση ή ένα χαριτωμένο βίντεο είναι κάτι που μπορεί να προχωρήσει μακριά, λέει η Αλεξάνδρα Φρίντμαν Φίνκελ, συνιδιοκτήτρια και γιατρός στο Kind Minds Therapy της Νέας Υόρκης.«΄Οσοι δουλεύουν στον τομέα της υγείας χρειάζονται απόσπαση και θετικότητα για να διακόψουν το διαρκές άγχος και πίεση».

10. Να έχετε υπομονή αν είστε ασθενής

«Αν ασθενείτε προσπαθείστε να καταλάβετε πότε ο γιατρός σας λέει να περιμένετε κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης», λέει η Τζανέτ Νέσεϊβατ, οικογενειακή γιατρός στη Νέα Υόρκη. Και γενικά να έχετε υπομονή αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες αυτής της συγκυρίας.

11. Εκφράστε την ευγνωμοσύνης σας

Μερικές φορές ένα «ευχαριστώ» αρκεί γιατί απλά τα λέει όλα...

Με πληροφορίες από: HuffPost US