Ταχιάος για Flyover- Θεσσαλονίκη: Δεν θα μπουν διόδια, έτοιμο σε 3,5 χρόνια

Δεν θα μετατεθεί χρονικά, είπε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών.
.
.
Eurokinissi MotionTeam

Το Flyover δεν θα μετατεθεί χρονικά και δεν θα μπουν διόδια, καθώς το έργο είναι διασφαλισμένο για 26 χρόνια, δήλωσε στη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Ο κ. Ταχιάος δήλωσε ότι «δεν υπάρχει τρόπος ούτε χώρος για να μπουν διόδια» σημειώνοντας ότι υπάρχουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Παράλληλα ο υφυπουργός ξεκαθάρισε αυτό που εξήγησε και στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που είχαν νωρίτερα μαζί με άλλους υπουργούς, ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να μεταθέσουμε το έργο χρονικά» και πως ό,τι έχει γίνει είναι «μη αναστρέψιμο».

Ο κ. Ταχιάος είπε επίσης ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε 3,5 χρόνια και μόνο υπό την αίρεση των δικαστηρίων μπορεί αυτό να αλλάξει σημειώνοντας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο προσφυγές. Υπεραμύνθηκε ωστόσο του γρήγορου ρυθμού με τον οποίο «τρέχει» το έργο τονίζοντας ότι υπάρχει «απόλυτη κατασκευαστική επάρκεια των εταιρειών» οι οποίες όπως διευκρίνισε είναι μεγάλες πανελλήνιες εταιρείες που οι επικεφαλής τους ωστόσο «είναι Θεσσαλονικείς» καθώς και ότι η εξέλιξή του παρακολουθείται από τις τράπεζες.

Σχετικά με το έργο του μετρό ο κ. Ταχιάος είπε ότι η επένδυση αγγίζει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ και ότι είναι προτεραιότητα η επέκταση στα δυτικά. Όπως είπε ο προϋπολογισμός ξέφυγε μόνο στο θέμα των συμπληρωματικών συμβάσεων για τα αρχαιολογικά που φτάνουν περίπου στα 200 εκατ. Όσον αφορά στην κατασκευή του μετρό, «η βασική γραμμή θα φτάσει περίπου στο 1,5 δις». Σε αυτά πρέπει να προστεθούν οι τόκοι που είναι περίπου 720 εκ. ευρώ για δάνεια 600 εκ. τα οποία αποπληρώνονται μέχρι το 2049. Από τους τόκους έχουν πληρωθεί τα μισά μέχρι σήμερα, 360εκ. ευρώ. «Αυτά τα πληρώνει το κράτος, από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Είναι λεφτά του Έλληνα πολίτη» ξεκαθάρισε ο υφυπουργός.

Επίσης, υπάρχει και το κόστος για την επέκταση στην Καλαμαριά που «περνάει το μισό δισ.» ενώ είναι και η προμήθεια των νέων 15 τρένων που θα έρθουν «περίπου 130 εκατ. ευρώ».

«Έχουμε πάρει περίπου 1 δισ. ευρώ από την ΕΕ» σημείωσε ο κ. Ταχιάος- και τα υπόλοιπα τα πληρώνει ο Έλληνας πολίτης: «Επομένως είναι μεγάλη η συμμετοχή του φορολογούμενου στην κατασκευή του μετρό».

Ο κ. Ταχιάος αφού επανέλαβε ότι το Νοέμβριο το μετρό θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία σημείωσε ότι σύμφωνα με μελέτη που θα παρουσιαστεί το αμέσως επόμενο διάστημα «η πρώτη προτεραιότητα στην πόλη είναι οι βορειοδυτικές συνοικίες. Όχι το αεροδρόμιο. Ο δήμος που έχει την μεγαλύτερη ανάγκη σήμερα, είναι ο δήμος Ευόσμου, ο πλέον αναπτυσσόμενος της πόλης. Πρώτα θα πάμε κατά μήκος της Λαγκαδά, τον Εύοσμο και θα καλύψουμε τους δήμους Σταυρούπολης, Νεάπολης».

Δημοφιλή