Τι παρουσίασε ο Κώστας Καραμανλής στη Βουλή για τα εργασιακά στα μέσα μεταφοράς

Το σημερινό blackout στις συγκοινωνίες της Αθήνας, έφερε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, να υποστηρίζει τις διατάξεις που αφορούν εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου
Φωτογραφία αρχείου
Φωτογραφία αρχείου
Eurokinissi

Η σημερινή ακινησία των μέσων μαζικής μεταφοράς, αποτέλεσε αφορμή και για συζήτηση στη Βουλή.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία για τα άρθρα του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών περί «Εταιρικής διακυβέρνησης των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας κλπ».

Συγκεκριμένα, ειδικότερα τα άρθρα 39 έως και 41 αφορούν την εταιρεία ΟΑΣΑ, καθώς και τις θυγατρικές της, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, και προβλέπουν τη διαδικασία πρόσληψης του πάσης φύσεως προσωπικού των τριών αυτών εταιρειών, τη διαδικασία πλήρωσης των θέσεων των γενικών τους διευθυντών και το μισθολογικό καθεστώς των μελών των διοικητικών τους συμβουλίων, καθώς και των εργαζομένων και των στελεχών των εταιρειών αυτών. Επισημαίνεται ότι το ΑΣΕΠ θα συνεχίσει να κάνει τους ελέγχους των προσλήψεων.

Επίσης, με το άρθρο 42, προβλέπεται η δυνατότητα παράτασης κατά ένα έτος των υφιστάμενων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών και συμβάσεων υπεκμίσθωσης. Δηλαδή, των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τα ΚΤΕΛ για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου.

Το γεγονός, δε, ότι η παράταση των συμβάσεων, αλλά και του όποιου πρόσθετου έργου, ορίζεται να γίνει με τους ίδιους όρους των υφιστάμενων και ισχυουσών συμβάσεων, διασφαλίζει πλήρως το δημόσιο συμφέρον. Κι αυτό γιατί το κόστος παροχής των υπηρεσιών αυτών είναι πολύ μικρότερο έναντι του κόστους παροχής από τους δημόσιους συγκοινωνιακούς φορείς Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Οσον αφορά το άρθρο 43 του νομοσχεδίου, έχει ως θέμα το μισθολογικό και συγκεκριμένα αντιμετωπίζεται το ζήτημα της επιστροφής αποδοχών και παροχών από τους εργαζόμενους στην Αττικό Μετρό. Ως απόρροια της ένταξης της εταιρείας στον νόμο 3429, προβλέφθηκε η εφαρμογή μίας σειράς διατάξεων, που ψηφίσθηκαν από το έτος 2010 και μεταγενέστερα, οι οποίες αποσκοπούσαν στην περιστολή του μισθολογικού κόστους του δημόσιου τομέα.

Οι διατάξεις αυτές επέβαλαν μισθολογικές ρυθμίσεις και περιστολή δαπανών, κατά τα πρότυπα του στενού δημόσιου τομέα. Με την εν λόγω διάταξη προβλέπεται ότι δεν θα αναζητηθούν – σε ποσοστό 90% - ήδη καταβληθείσες αποδοχές και παροχές στους εργαζόμενους και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.

Η διάταξη αφορά αποδοχές κι αμοιβές που χορηγήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2010 μέχρι σήμερα. Και για το υπόλοιπο 10%, θα εκδοθεί σχετική ΚΥΑ από το Οικονομικών και το Υποδομών.

Πέραν αυτών, κατατέθηκε και υποστηρίχθηκε τροπολογία, με την οποία ρυθμίζονται τα θέματα πλήρωσης θέσεων αορίστου και ορισμένου χρόνου, προσωπικού των εταιρειών ΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε και επιλύονται ζητήματα πλήρωσης θέσεων διευθυντών και γενικών διευθυντών.

Προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης χρηματικού ποσού – πριμ παραγωγικότητας – ως επιβράβευση παραγωγικότητας, στους υπαλλήλους των εταιρειών, όταν επιτυγχάνουν μετρήσιμους στόχους, που τίθενται από το Διοικητικό Συμβούλιο κι εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Η εν λόγω ρύθμιση παρέχει στις εταιρείες το αναγκαίο πλαίσιο για την ταχεία, αξιοκρατική και διαφανή στελέχωσή τους.

Δημοφιλή