ΔΙΕΘΝΕΣ
02/02/2019 15:52 EET | Updated 02/02/2019 16:06 EET

Το στοίχημα της Νορβηγίας να κατασκευάσει την μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου

Η ιδέα για την πλωτή σήραγγα δεν είναι καινούρια.

AlexGcs via Getty Images

Με τους μαγευτικούς της παγετώνες, τα βουνά και την αστείρευτη ομορφιά της θάλασσας της, η Νορβηγία δικαίως φημίζεται για την μοναδικότητα του φυσικού της τοπίου. Το άγριο έδαφος της όμως δεν διευκολύνει όσους θέλουν να ταξιδέψουν.

Στα περισσότερα από τα 1.000 περίπου φιόρδ που εκτείνονται στην δυτική ακτή της χώρας κατοικεί περίπου το 1/3 του πληθυσμού ολόκληρης της Νορβηγίας που αγγίζει τα 5,3 εκατομμύρια

Είναι χαρακτηριστικό πως για να κάνει κανείς τη διαδρομή των 1.100 χιλιομέτρων μεταξύ της πόλης Κρίστιανσαντ και της πόλης Τροντχάιμ χρειάζονται τουλάχιστον 21 ώρες.

Η νορβηγική κυβέρνηση σκοπεύει να μειώσει το χρόνο στο ήμισυ μέσα από ένα πρωτοποριακό έργο που κόστισε 40 δισεκατομμύρια δολάρια. Στόχος της είναι η κατασκευή μιας υποθαλάσσιας σήραγγας που θα είναι η μεγαλύτερη του είδους της στον κόσμο αφού θα εκτείνεται σε 392 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και θα έχει μήκος 27 χιλιομέτρων.

Αν η κατασκευή ολοκληρωθεί με επιτυχία, η Νορβηγία θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί χώρες όπως η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιταλία οι οποίες φημίζονται για την δημιουργία ανάλογων έργων.

Η ιδέα για την πλωτή σήραγγα δεν είναι καινούρια αφού το 1882 ο Βρετανός αρχιτέκτονας Έντουαρντ Ριντ πρότεινε τη δημιουργίας μιας αντίστοιχης σήραγγας σε ολόκληρη τη Μάγχη. Τελικά όμως η πρότασή του δεν βρήκε ανταπόκριση.

Ένας από τους επικεφαλής της πολλά υποσχόμενης κατασκευής υποστηρίζει πως οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την ολοκλήρωση της κατασκευής θα ήταν οι εκρήξεις, μια ξαφνική πυρκαγιά και η μη διενέργεια των απαραίτητων ελέγχων.

Η αρμόδια υπηρεσία για την κατασκευή δρόμων στη Νορβηγία πρόκειται να συνεργαστεί με το Κέντρο Ανώτατης Διοίκησης Δομικής Ανάλυσης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της Νορβηγίας χρησιμοποιώντας ζωντανές εκρηκτικές ύλες με στόχο τη διερεύνηση της συμπεριφοράς των σωλήνων από σκυρόδεμα από τους οποίους θα απαρτίζεται η κατασκευή.

Οι δοκιμές θα βοηθήσουν τους ειδικούς να καταλάβουν τι θα συμβεί στη σήραγγα αν για παράδειγμα σημειωθεί έκρηξη ενός φορτηγού που μεταφέρει εύφλεκτα εμπορεύματα. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα αποδεικνύουν πως η σταθερή πίεση του νερού που περιβάλλει τις πλωτές σήραγγες μειώνουν τις ζημιές που προκαλούνται από εκρήξεις.