Παγκόσμια πρώτη: Υπερατλαντική πτήση με 100% πράσινα καύσιμα

Η εμπορική πτήση «Flight100» με 100% πράσινα καύσιμα θα απογειωθεί από το Heathrow του Λονδίνου προς το JFK της Νέα Υόρκης.
via Associated Press

H πρώτη υπερατλαντική πτήση με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) θα πραγματοποιηθεί από την Virgin Atlantic, το απόγευμα της Τρίτης (28/11).

Η εμπορική πτήση «Flight100» με 100% βιώσιμα καύσιμα θα απογειωθεί από το Heathrow του Λονδίνου προς το JFK της Νέα Υόρκης.

Η πτήση της Virgin Atlantic θα γίνει με ένα αεροσκάφος Boeing 787, χρησιμοποιώντας κινητήρες Rolls-Royce Trent 1000. Το αεροσκάφος θα γεμίσει με 50 τόνους SAF.

Χρησιμοποιούνται δύο τύποι, με το 88% να προέρχεται από απόβλητα λίπη και το υπόλοιπο από τα απόβλητα της παραγωγής καλαμποκιού στις ΗΠΑ, αναφέρει το BBC.

Μετά από δοκιμές και αναλύσεις, η πτήση εγκρίθηκε από τη ρυθμιστική αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, νωρίτερα αυτό το μήνα.

Αρκετές εταιρείες έχουν εμπλακεί στο έργο, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευάστριας κινητήρων Rolls-Royce και του ενεργειακού γίγαντα BP.

Η αεροπορική βιομηχανία είναι ιδιαίτερα δύσκολο να απαλλαγεί από τον άνθρακα, αλλά οι CEO των αεροπορικών εταιρειών θεωρούν το SAF ως το πιο αποτελεσματικό διαθέσιμο εργαλείο για να βοηθήσει στη μείωση των καθαρών εκπομπών στο μηδέν.

Το SAF χρησιμοποιείται ήδη σε μικρές ποσότητες, αναμεμειγμένο με παραδοσιακά καύσιμα αεροσκαφών, αλλά αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 0,1% των αεροπορικών καυσίμων που καταναλώνονται σε όλο τον κόσμο.

Σήμερα κοστίζει περισσότερο από την κηροζίνη και παράγονται σχετικά μικρές ποσότητες. Τα αεροσκάφη συνήθως επιτρέπεται να χρησιμοποιούν μόνο έως και 50% σε μείγμα.

Δεν υπάρχουν εργοστάσια SAF στο Ηνωμένο Βασίλειο, αν και ο στόχος της κυβέρνησης είναι να έχει πέντε υπό κατασκευή μέχρι το 2025, υποστηριζόμενα από επιχορηγήσεις.

Οι αεροπορικές εταιρείες βλέπουν την πρώτη πτήση μεγάλων αποστάσεων που χρησιμοποιεί 100% SAF ως σημαντικό ορόσημο.

Ο Δρ Guy Gratton, αναπληρωτής καθηγητής αεροπορίας και περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Cranfield, δήλωσε: «Δεν μπορούμε να παράγουμε το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών μας σε καύσιμα με αυτόν τον τρόπο, επειδή απλά δεν έχουμε τις πρώτες ύλες. Και ακόμα κι αν το κάνετε, αυτά τα καύσιμα δεν είναι πραγματικά «καθαρά μηδενικά».

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου σχεδιάζει να απαιτήσει το 10% των αεροπορικών καυσίμων να είναι SAF έως το 2030.

Τι είναι τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα;

1. Στικά στερεά απόβλητα: ναι, τα σκουπίδια μας! Σε αυτά περιλαμβάνονται οι συσκευασίες προϊόντων, τα απορρίμματα κηπουρικής, τα απορρίμματα τροφίμων, τα απορρίμματα χαρτιού και ο κατάλογος συνεχίζεται.

2. Κυτταρινικά απόβλητα: υπολείμματα που προέρχονται από τον κλάδο της γεωργίας και της δασοκομίας, κυτταρινικά απόβλητα τα οποία σε διαφορετική περίπτωση απλώς θα απορρίπτονταν.

3. Μαγειρικά έλαια: εφόσον χρησιμοποιηθούν και δεν είναι πλέον κατάλληλα για κατανάλωση, είναι δυνατή η χρήση τους ως πρώτης ύλης για SAF.

4. Καλλιέργειες και φυτά: όπως η καμελίνα, τα φύκη, τα ελώδη χόρτα και άλλα.

5. Ενέργεια και υδρογόνο: ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, νερό και διοξείδιο του άνθρακα (CO2) που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή υδρογόνου μέσω της ηλεκτρόλυσης νερού (που χρησιμοποιείται στη διεργασία Power-to Liquid για την παραγωγή καυσίμων με ηλεκτρική ενέργεια).

Δημοφιλή