aristoteles

Μια ιστορία με ιδιαίτερη έμφαση και στην ανθρώπινη πλευρά του Σταγειρίτη (αυτός ο αδύνατος, με κοντά μαλλιά, με μικρά μάτια και λεπτά άκρα) τις αδυναμίες, τις απειλές, τις αυτοεξορίες και τις περιπέτειες του.
Μία παρέμβαση από το ΥΠΠΟΑ σε συνεργασία με τον «Δημόκριτο».
Η ανθρώπινη ψυχολογία και συμπεριφορά – τα στερεότυπα – το Πλατωνικό Σπήλαιο – Το Σύνδρομο της Στοκχόλμης – το Κοινοβουλευτικό σύστημα και οι σύγχρονες Εκλογές εν αντιθέσει με την άμεση δημοκρατία. Υπάρχει ελευθερία βούλησης;
Αφιέρωμα του Bloomberg αποθεώνει την ελληνική τρούφα
Χρειάζεται όμως να μιλάμε για διεπιστημονικότητα στους μαθητές του Γυμνασίου ή και του Λυκείου; Κατά την γνώμη μου, ναι. Θα μου επιτρέψετε δύο παραδείγματα. Στη Βιολογία διδάσκεται η «εικονική» δομή της διπλής έλικας του DNA. Μπορούμε να κατανοήσουμε όμως τη δομή αυτή χωρίς να έχουμε διδαχθεί παράλληλα τη φύση των δεσμών υδρογόνου στη Χημεία; Στη Φυσική διδάσκουμε την έννοια της ταχύτητας και της επιτάχυνσης - στα Μαθηματικά διδάσκουμε την έννοια των παραγώγων. Μπορούμε ίσως να κατανοήσουμε καλύτερα και τις δύο έννοιες εξηγώντας ότι η πρώτη παράγωγος της θέσης ενός σώματος ως προς τον χρόνο είναι η ταχύτητα και η δεύτερη παράγωγος η επιτάχυνση;
Πολλοί θεωρούν ότι το κέντρο είναι στατικό. Στην πραγματικότητα, όμως, είναι δυναμικό. Επαναπροσδιορίζεται συνεχώς, καθώς οι νέες συνθήκες απειλούν την ισορροπία που πετυχαίνει την εκάστοτε στιγμή. Η διατήρηση ισχυρών και ακραίων πεποιθήσεων ανέκαθεν χωλαίνει σε έναν κόσμο ρευστότητας και πολυμορφικότητας. Τότε, βέβαια, είναι που μας κρούει τον κώδωνα η αναγκαιότητα της ύπαρξης του «κέντρου των πεποιθήσεων». Αλλιώς, όλοι/ες θα ζούσαμε υπό το καθεστώς των κοντόφθαλμων και των φανατικών. Η Ευρώπη του σκεπτικισμού είναι καταδικασμένη να προχωρά σε μονοπάτια δύσβατα με σκιά της την αβεβαιότητα.