ΕΙΔΗΣΕΙΣ
23/09/2016 10:31 EEST | Updated 23/09/2016 10:32 EEST

Δεν είναι όλα ρόδινα στο «βασίλειο» του Facebook: Τα λάθη και οι «ήττες» που προκαλούν πονοκεφάλους στον Μαρκ Ζούκερμπεργκ

A man poses with a magnifier in front of a Facebook logo on display in this illustration taken in Sarajevo, Bosnia and Herzegovina, December 16, 2015.   REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo   GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD PACKAGE - SEARCH "BUSINESS WEEK AHEAD JULY 25" FOR ALL IMAGES
Dado Ruvic / Reuters
A man poses with a magnifier in front of a Facebook logo on display in this illustration taken in Sarajevo, Bosnia and Herzegovina, December 16, 2015. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD PACKAGE - SEARCH "BUSINESS WEEK AHEAD JULY 25" FOR ALL IMAGES

Το Facebook μπορεί να είναι ο αδιαμφισβήτητος «βασιλιάς» των social media, έχοντας εισχωρήσει στις περισσότερες πτυχές της καθημερινής ζωής. Με τους χρήστες και τα κέρδη να αυξάνονται, η εικόνα των περισσότερων είναι αυτή μιας «αυτοκρατορίας» που επεκτείνεται- αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, τα οποία πιθανότατα αποτελούν λόγους σημαντικών «πονοκεφάλων» για τον «Mr. Facebook», Μαρκ Ζούκερμπεργκ.

Μια σειρά από τέτοια προβλήματα, τα οποία κινούνται κάποιες φορές στα όρια του «εφιάλτη» προέκυψαν τους τελευταίους μήνες: Για αρχή, το Facebook κατηγορήθηκε για μεροληπτική στάση υπέρ των πιο αριστερών/ προοδευτικών αντιλήψεων στον τρόπο προβολής της ειδησεογραφίας στα Trending News του, καθώς κατηγορήθηκε ότι δεν προβάλλει με τον ίδιο τρόπο τα νέα που ενδιαφέρουν το πιο συντηρητικό/ δεξιών αντιλήψεων κοινό, ασκώντας επί της ουσίας λογοκρισία. Παρά τα μέτρα που ανακοίνωσε πως λαμβάνει για το συγκεκριμένο ζήτημα (αν και ανέφερε ότι εσωτερικές έρευνες έδειξαν πως δεν ίσχυε κάτι τέτοιο), η υπόθεση αυτή έβαλε το Facebook στο «στόχαστρο» της Γερουσίας των ΗΠΑ, και συγκεκριμένα της Επιτροπής Εμπορίου. Ακόμη, πρόσφατα δέχτηκε κριτική για τη λογοκρισία ιστορικής φωτογραφίας από τον πόλεμο του Βιετνάμ, ενώ τον Ιούλιο προέκυψε πως ίσως το κοινωνικό δίκτυο να έχει προβλήματα με την εφορία (IRS), με το υπουργείο Δικαιοσύνης να υποβάλλει αγωγή, ζητώντας πληροφορίες περί μεταφορών assets σε εταιρεία με έδρα την Ιρλανδία το 2010. Σύμφωνα με το law.com, διερευνάται εάν έλαβε χώρα «υποτίμηση» assets κατά δισεκατομμύρια δολάρια.

Και τα ζητήματα δεν σταματούν εδώ: Όπως αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα της Wall Street Journal, που επικαλείται πηγές που έχουν γνώση επί του χώρου, μεγάλη μερίδα του διαφημιστικού κόσμου εξοργίστηκε πρόσφατα με το Facebook, όταν έγινε γνωστό ότι ο αμερικανικός γίγαντας του χώρου της τεχνολογίας «υπολόγιζε λάθος» (προς τα πάνω) τον μέσο όρο του χρόνου που περνούν οι χρήστες του παρακολουθώντας διαφημίσεις σε βίντεο στην πλατφόρμα του για διάστημα δύο ετών.

Όπως αναφέρει η WSJ, προ ολίγων εβδομάδων το Facebook αποκάλυψε με δημοσίευσή του στο Advertiser Help Center πως οι μετρήσεις του για τον μέσο χρόνο που περνούν οι χρήστες βλέποντας βίντεο ήταν τεχνητά «φουσκωμένος», επειδή λαμβάνονταν υπόψιν θεάσεις βίντεο άνω των τριών δευτερολέπτων. Η εταιρεία δεσμεύτηκε να το αλλάξει αυτό, αλλάζοντας τον τρόπο μέτρησης, ωστόσο η παραδοχή αυτή έκανε στελέχη του διαφημιστικού χώρου να διερευνήσουν σε μεγαλύτερο βάθος την όλη υπόθεση, ζητώντας περισσότερα στοιχεία. Η Publicis Media ενημερώθηκε πως η προηγούμενη μέθοδος πιθανώς να υπερεκτίμησε τον χρόνο κατά 60%- 80%, σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα που απέστειλε στους πελάτες της και έφτασε στα χέρια της WSJ. Σημειώνεται πως η Publicis ήταν υπεύθυνη για την αγορά διαφημίσεων περίπου 77 δισ. δολαρίων εκ μέρους επαγγελματικών μάρκετινγκ από όλο τον κόσμο το 2015, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών RECMA. Αντίστοιχα ενημερώθηκαν και άλλες εταιρείες, όπως η GroupM.

Πρόκειται για μια «γκάφα» ολκής από το Facebook, που επιδιώκει συστηματικά τα τελευταία χρόνια την ανάπτυξη της χρήσης βίντεο στην πλατφόρμα του.