Ναυάγιο στη Λέσβο: Λιγοστεύουν οι ελπίδες για τον εντοπισμό επιζώντων

Αγνοούνται 12 ναυτικοί, ένας εντοπίστηκε νεκρός και ένας ζωντανός. Γιατί στις έρευνες συμμετέχει και η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών.
Open Image Modal
Έρευνες για τον εντοπισμό επιζώντων από το ναυάγιο του πλοίου Raptor δυτικά της Λέσβου (26/11/2023)
Eurokinissi

Χωρίς κάποιο αποτέλεσμα και με τις ελπίδες να λιγοστεύουν συνεχίζουν οι έρευνες μετά από 48 ώρες για τον εντοπισμό κι άλλων επιζώντων από το ναυάγιο του πλοίου Raptor που σημειώθηκε δυτικά της Λέσβου. Οι έρευνες δεν σταμάτησαν παρά την επικράτηση άσχημων καιρικών συνθηκών με θυελλώδεις άνεμους, ενώ από τα ξημερώματα ο καιρός παρουσιάζει νέα επιδείνωση.

Συνολικά, σύμφωνα με την ΕΡΤ, αγνοούνται 12 ναυτικοι, ενώ ο διασωθείς ναυτικός θυμάται πως στην θάλασσα έπεσαν 6 έως 7 ναυτικοί -αρκετοί με σωσίβια- από τους οποίους όμως λείπει κάθε ίχνος.

Στις έρευνες που συνεχίζονται συμμετέχουν επιχειρησιακά τρία σκάφη του Λιμενικού, ένα σκάφος του πολεμικού ναυτικού και ένα πλοίο του ΝΑΤΟ, ενώ με το πρώτο φως της ημέρας έρευνες από αέρος διεξάγει και ένα ελικόπτερο της Frontex.

Η ακτίνα των ερευνών έχει ανοίξει και δεν περιορίζεται μόνο στα τεσσερισήμισι ναυτικά μίλια, όπου βρίσκεται το κουφάρι του πλοίου σε βάθος 200 μέτρων μέσα στη θάλασσα του Αιγαίου. Έρευνες έχουν γίνει και από την στεριά μήπως λόγω των ανέμων έχει παρασυρθεί κάποιος ναυτικός, ωστόσο μέχρι και αυτή την ώρα η έρευνα παραμένουν άκαρπες.

Ο διασωθείς Αιγύπτιος ναυτικός είναι καλά στην υγεία του αλλά παραμένει για νοσηλεία και σήμερα. Ήδη εκπρόσωπος της ασφαλιστικής εταιρείας της ναυτιλιακής της εταιρείας του πλοίου  τακτοποιεί τα απαραίτητα έγγραφα του ναυτικού ούτως ώστε, όταν λάβει εξιτήριο από το νοσοκομείο να μπορέσει να επιστρέψει στην πατρίδα του.

Ανάλογες διαδικασίες έχει αναλάβει και για τον επαναπατρισμό της σορού του νεκρού ναυτικού. 

Open Image Modal
.
Eurokinissi

Και η ΕΥΠ στις έρευνες

Το συγκεκριμένο πλοίο σύμφωνα με πληροφορίες ήταν «κοκκινισμένο» σε ειδική λίστα από διάφορες Μυστικές Υπηρεσίες όπως και από την ΕΥΠ καθώς είχε παρατηρηθεί πως έκανε συχνά σωρεία παραβιάσεων ως προς το δηλωθέν φορτίο και τα δρομολόγια που ακολουθούσε και υπήρχαν υποψίες μεταφοράς παράνομων φορτίων. Εξαιτίας αυτού του λόγου στις έρευνες συμμετέχει σε πληροφοριακό επίπεδο και η ΕΥΠ.

Το χρονικό του Ναυαγίου

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία και από τη δήλωση του διασωθέντα και από επικοινωνία που έχει γίνει με τον καπετάνιο του πλοίου κατά τη διάρκεια του «mayday» το Σάββατο πρωί, υπήρξε κάποια μηχανική βλάβη η οποία δεν είχε δηλωθεί, σημειώθηκε εισροή υδάτων και σε συνδυασμό με τις κακές καιρικές συνθήκες έφεραν αυτό το τραγικό αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος που μίλησε στην ΕΡΤ. «Θα έπρεπε εγκαίρως να είχαν ενημερώσει για την εισροή υδάτων στο πλοίο» είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμενικού, τις πρωινές ώρες του Σαββάτου ενημερώθηκε το ΕΚΣΕΔ από τον Πλοίαρχο του Φ/Γ πλοίου «RAPTOR» σημαίας ΚΟΜΟΡΕΣ ότι πλέει ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης, στη θαλάσσια περιοχή 4,5 ν.μ. νοτιοδυτικά της Λέσβου. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από Αλεξάνδρεια με προορισμό την Κωνσταντινούπολη με 14 αλλοδαπούς μέλη πληρώματος. Στη συνέχεια, ο Πλοίαρχος επικοινώνησε εκ νέου με το ΕΚΣΕΔ και δήλωσε ότι το πλοίο έχει πάρει κλίση και αιτήθηκε συνδρομή εκπέμποντας MAYDAY στο κανάλι 16 μέσω VHF.

Στο σημείο έσπευσαν πέντε παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού. Λίγο αργότερα εντοπίστηκε σώος από το ελικόπτερο της Π.Α. ένας 40χρονος Αιγύπτιος (ειδικότητας λιπαντής), ο οποίος διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης.