LIFE
08/10/2018 12:43 EEST

Η σοβαρή βιομηχανία του #foodporn και το εστιατόριο που προσφέρει instagram kits

twinsterphoto via Getty Images

Το κόκκινο χαλί έχει στρωθεί. Εκατοντάδες smartphone είναι έτοιμα και στημένα για να βγάλουν φωτογραφίες. Το επίκεντρο του ενδιαφέροντος δεν είναι κάποια σταρ της μουσικής, ούτε καν κάποια σταρ από ριάλιτι. Είναι μια πίτσα.

Η πίτσα είναι το φαγητό με τα περισσότερα tags στο instagram, με 35 εκατομμύρια hashtags. Για να αντιληφθεί κάποιος το μέγεθος, αρκεί να αναφέρουμε ότι τόσα hashtags δεν έχουν η Μπιγιονσέ και η Κιμ Καρντάσιαν μαζί.

Η... ακόρεστη όρεξη για φωτογραφίες φαγητού επηρεάζει ολόκληρη τη βιομηχανία εστιατορίων. Από τη διακόσμηση των εστιατορίων, το στήσιμο των πιάτων, όλα πρέπει να είναι φτιαγμένα για το Instagram, αυτό που οι γνώστες αποκαλούν instagram-ready.

Instagram

 H Φράνσις Ντάφιλντ έχει εταιρία δημοσίων σχέσεων που ειδικεύεται σε διοργάνωση events, σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο που να φαίνονται τέλεια στα social media και πρόσφατα ανέλαβε το λανσάρισμα του νέου μενού ενός λονδρέζικου εστιατορίου. Η ίδια φρόντισε ακόμη και το να σερβίρονται πολύχρωμα κοκτέιλ στο μπαρ, επειδή δείχνουν πολύ ωραία στις φωτογραφίες που αναρτώνται στα social media και οι χρήστες τα προτιμούν. Στο φόντο του μπαρ ένας τοίχος έχει καλυφθεί με φυτά, ακριβώς γιατί αυτό είναι ένα πολύ ωραίο φόντο για να βάλεις φωτογραφία στο instagram.

 

Καμία δεκαριά από τους λεγόμενους influencers του instagram έχουν προσκληθεί στο event του εστιατορίου, μεταξύ των οποίων και ένας μπλόγκερ που ειδικεύεται στα σάντουιτς... Άλλη instagrammer που έχει και δικό της μπλογκ, γνωρίζει ότι αν ανεβάσει μια φωτογραφία από το Χ εστιατόριο και τη συνοδεύσει από θετικά σχόλια, αυτομάτως θα αυξηθούν οι κρατήσεις του εστιατορίου. Μάλιστα, όπως λέει η ίδια στο BBC, πολλοί εν δυνάμει πελάτες του εστιατορίου, θα διαλέξουν τι θα παραγγείλουν βάσει hashtag, όχι από το μενού

Η βρετανική αλυσίδα των πέντε εστιατορίων Dirty Bones, το έχει πάει ένα βήμα παραπέρα. Προσφέρει δωρεάν στους πελάτες της ένα instagram kit που περιλαμβάνει ένα μίνι φακό, έναν φορτιστή και ένα selfie stick.

 Η εστίαση στην εικόνα ενός φαγητού μπορεί να φαίνεται επιφανειακή, αλλά ο Charles Spence, πειραματικός ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, λέει ότι η παρουσίαση έχει πραγματικά σημασία.

«Ο τρόπος με τον οποίο ένα φαγητό φαίνεται και είναι τοποθετημένο στο πιάτο έχει μεγάλο αντίκτυπο, επειδή αυτό θέτει τις προσδοκίες. Ο εγκέφαλός μας φαντάζει τι θα γευτεί και θέτει τις βάσεις για την εμπειρία γευσιγνωσίας», λέει.

Ο Spence μιλάει βασιζόμενος σε πειράματα που έχει διεξάγει: «Δίνουμε σε μία ομάδα το ίδιο φαγητό, αλλά στα μισά πιάτα το φαγητό είναι προσεγμένο και στυλιζαρισμένο μέσα στο πιάτο, ενώ στα άλλα μισά απλώς ρίχνουμε μέσα όπως-όπως το φαγητό. Αποδεικνύεται ότι αυτοί που γεύονται τα προσεγμένα πιάτα, βαθμολογούν με υψηλότερο βαθμό το φαγητό τους από τους άλλους μισούς και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα γι ’αυτό».

 

 

(Με πληροφορίες από bbc)