ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
07/03/2020 08:16 EET

Φόβος για ντόμινο αεροπορικών εταιρειών μετά το λουκέτο της Flybe

Ενδεχομένως η Flybe να είναι μόνο η πρώτη απώλεια, σύμφωνα με αναλυτές.

Associated Press
.

Σύμφωνα με προβλέψεις της Πέμπτης, το χτύπημα του κορονοϊού θα μπορούσε να φτάσει τα 113 δισ. δολάρια φέτος.

Η πρόβλεψη αυτή έγινε την ίδια μέρα που η Flybe πτώχευσε

Ειδικοί στις αεροπορικές επιχειρήσεις, προβλέπουν περισσότερες χρεοκοπίες, καθώς οι επιβάτες ακυρώνουν τις πτήσεις που έχουν προγραμματίσει.

Η κατάρρευση της Flybe «είναι πιθανό να είναι μόνο η αρχή για το 2020,» δηλώνει ο Τζέιμς Γκούνταλ, αναλυτής στον χώρο των μεταφορών στο Redburn. «Περιμένουμε ότι η πτώση της ζήτησης που προκάλεσε ο Covid-19, έφερε πιο κοντά στο τέλος της την Flybe και πιστεύουμε ότι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες.»

Οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να χάσουν έσοδα αξίας 63 έως 113 δισ. δολάρια από την μειωμένη μετακίνηση των επιβατών παγκοσμίως για αυτή τη χρονιά, δήλωσε την Τρίτη, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών, η οποία προηγουμένως είχε προβλέψει απώλεια 29 δισ. δολαρίων τον τελευταίο μήνα.

«Θα υπάρξουν σημαντικές απώλειες για τις αεροπορικές εταιρείες σύμφωνα με αυτό το σενάριο» δήλωσε η Μάικλ Νταφ, διευθυντής της The Airline Analyst.

Ο κύριος Νταφ υπέδειξε αεροπορικές εταιρείες που εδρεύουν στην Κίνα, το Χόνγκ-Κόνγκ, την Ταϊλάνδη, την Νότια Κορέα και το Μεξικό, οι οποίες είναι αρκετά χαμηλά στον δικό του δείκτη οικονομικής δυναμικότητας.

«Είναι πολύ δύσκολη περίοδος για τον χώρο των αερομεταφορών και το ζητούμενο για τις εταιρείες θα είναι να διατηρήσουν την ρευστότητα τους» αναφέρει ο Γκρέγκ Γουάλντρον, αρχισυντάκτης στο περιοδικό Flightglobal. «Η περίοδος αυτή θα είναι μεγάλη πρόκληση για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες δεν διαθέτουν ιδιαίτερη ρευστότητα, ειδικά όσες εμπλέκονται σε πόλεμο τιμών.»

Αναλυτές αναφέρουν ότι οι περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες της Ασίας, είναι περισσότερο ευάλωτες, καθώς βασίζονται σε επιβάτες από την Κίνα, όπου βρίσκεται το επίκεντρο του κορονοϊού. «Επίσης περιμένουν παραδόσεις μεγάλων αεροσκαφών, επομένως περιμένουμε να υπάρξουν πιέσεις στην Airbus και την Boeing να τις καθυστερήσουν και να προχωρήσουν σε επιστροφές χρημάτων,» προσθέτει ο Νταφ.

Πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε μέτρα περικοπών, όπως την άδεια άνευ αποδοχών και τις περικοπές μισθών, όσο ο στόλος τους παραμένει στο έδαφος.

Η Emirates έχει ζητήσει από τους εργαζομένους της να πάρουν άδεια άνευ αποδοχών για ένα μήνα και η Cathy Pacific για τρείς εβδομάδες.

Η Singapore Airlines έχει παγώσει τις προσλήψεις, ενώ τα στελέχη της θα δεχθούν 10-15% μείωση αποδοχών για να βοηθήσουν την εταιρία να διαχειριστεί την κρίση που προέκυψε από τον κορονοϊό.

Η ζήτηση έχει πέσει απότομα, όχι μόνο από τους εκδρομείς, αλλά και από όσους ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, καθώς οι επιχειρήσεις περιορίζουν τα επαγγελματικά ταξίδια των εργαζομένων και πολλά συνέδρια ακυρώνονται.