Πώς να κινηθούμε στον υποψήφιο εργοδότη μετά τη συνέντευξη για νέα δουλειά για να την πάρουμε

Ειδικοί εξηγούν με κάθε λεπτομέρεια.
VioletaStoimenova via Getty Images

Αφού περάσουμε από μια συνέντευξη για δουλειά, ακόμα κι αν αισθανθούμε ότι πήγε καλά, η προσπάθειά μας δεν έχει τελειώσει εκεί. Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να κάνουμε μια συζήτηση και με την ομάδα των προσλήψεων. Ή ίσως, εάν έχουμε λάβει θετικά σημάδια, να στείλουμε ένα σύντομο mail, για να ευχαριστήσουμε για τον χρόνο που μας δόθηκε και να περιγράψουμε παράλληλα τον ενθουσιασμό μας για αυτή τη θέση.

Θα θέλαμε το mail μας να μείνει αξέχαστο, αλλά όχι φυσικά με την κακή έννοια. Ωστόσο, το να είμαστε ευγενικοί, χωρίς να γίνουμε φορτικοί είναι τέχνη. Ιδίως όταν εξηγούμε πόσο «τέλειοι» είμαστε για μια δουλειά ή όταν προσπαθούμε να εκφράσουμε το πόσο μας ενδιαφέρει.

Γιατί έχει νόημα να στείλουμε αυτό το mail: Ειδικοί απαντούν

Μετά το πέρας της συνέντευξης, υπάρχει ένα σύντομο χρονικό διάστημα εντός του οποίου μπορούμε να στείλουμε τις εντυπώσεις μας από τη συζήτηση. Ένα ειλικρινές μήνυμα ενθουσιασμού, που να υπενθυμίζει στον εργοδότη γιατί είμαστε ο/η πιο άξιος/α υποψήφιος/α, θα μας βοηθήσει να ξεχωρίσουμε.

Η Μπόνι Ντίλντερ, υπεύθυνη προσλήψεων στην εταιρεία Zapier, δεν κρίνει αρνητικά τους υποψηφίους που δεν στέλνουν ευχαριστήριο mail μετά τη συνέντευξη. Ωστόσο, όσους στέλνουν, θεωρεί ότι αυτή η ευγενική κίνηση τους βοηθά.

«Όταν κάποιος δίνει συνέχεια στην επικοινωνία μας, μου δείχνει ότι ενδιαφέρεται πραγματικά, ενώ το mail του δίνει ακόμη μια ευκαιρία να τονίσει τα δυνατά του σημεία και να δώσει ακόμα περισσότερες πληροφορίες για τον εαυτό του», εξηγεί η Ντίλντερ.

Από την άλλη πλευρά, η Γκάμπριελ Γούντι, επίσης εργαζόμενη στον τομέα των προσλήψεων, επισημαίνει ότι ενώ ένα τέτοιο μήνυμα δεν επηρεάζει άμεσα τις αποφάσεις της, βοηθά τους υποψηφίους να «χαραχθούν» στο μυαλό της για μελλοντικές θέσεις και ανάγκες της επιχείρησης.

«Αυτά τα μηνύματα καταδεικνύουν τη δέσμευσή τους και το πάθος τους για εργασία στην εταιρεία, καθιστώντας τους αξέχαστους υποψηφίους για μελλοντικές ευκαιρίες», αναλύει η Γούντι.

Και αν μετά από τη συνέντευξη δεν ακούσουμε ούτε φωνή ούτε ακρόαση;

Δυστυχώς, είναι φυσιολογικό μια διαδικασία πρόσληψης να διαρκεί για εβδομάδες ή μήνες. Μερικές φορές, η αναμονή μπορεί να οφείλεται στο ότι μια εταιρεία εξακολουθεί να παίρνει συνεντεύξεις και από άλλους υποψηφίους. Αλλά πολλές φορές, οφείλεται και στη γραφειοκρατία. Οι παγωμένοι προϋπολογισμοί ή η χαοτική εναλλαγή προσωπικού είναι συνήθεις λόγοι για τους οποίους μια διαδικασία πρόσληψης καθυστερεί.

Στην ιδανική περίπτωση βέβαια, εκείνος που μας κάνει συνέντευξη θα πρέπει να μοιραστεί μαζί μας ένα χρονοδιάγραμμα προσλήψεων και να μας κρατά ενήμερους εάν αυτό αλλάξει. Αλλά αν δεν το κάνει, τότε μπορούμε να ρωτήσουμε εμείς τι τρέχει, απλώς όχι πολλές φορές.

«Εάν δεν επικοινωνήσουν μαζί μας μέχρι την ημερομηνία που συμφωνήσαμε, μπορούμε κάλλιστα να ρωτήσουμε τα τι και τα πώς. Φυσικά, κρατάμε τη θετική μας διάθεση και δεν εστιάζουμε στο ότι δεν επικοινώνησαν μαζί μας. Απλώς εκφράζουμε και πάλι τον ενθουσιασμό μας για τη δουλειά και ζητάμε τυχόν ενημερώσεις σχετικά με τη διαδικασία της πρόσληψης», μας συμβουλεύει η ειδικός σε ζητήματα καριέρας, Κριστίν Νάτερ.

Εάν για παράδειγμα, ο διευθυντής προσλήψεών μας υποσχέθηκε μια απάντηση εντός δύο εβδομάδων και έχει περάσει ένας μήνας απόλυτης σιωπής, μπορούμε να πούμε κάτι του στυλ, «Κάποιες άλλες διαδικασίες που σχετίζονται με τις επαγγελματικές μου υποθέσεις προχωρούν πιο γρήγορα από το αναμενόμενο, αλλά η εταιρεία σας εξακολουθεί να είναι η κορυφαία επιλογή μου. Γι′ αυτό θα ήθελα να το γνωρίζω αν υπήρξαν τυχόν αλλαγές στο χρονοδιάγραμμά σας», προτείνει η Ντίλντερ.

Η Γούντι τονίζει ότι η αποστολή ενός email υπενθύμισης ακόμη και μια εβδομάδα μετά τη ρητή προθεσμία είναι αποδεκτή. Ωστόσο, συνιστά να μην στέλνουμε πολλαπλά μηνύματα, διότι αυτό μπορεί να μας κάνει να φαινόμαστε «ανυπόμονοι και υπερβολικά επίμονοι».

«Η διαδικασία της πρόσληψης στέλνει στον εργοδότη προειδοποιητικά μηνύματα και για το πώς μπορεί να αντιδράσει ένας υποψήφιος σε μελλοντικές καταστάσεις στο χώρο εργασίας. Εάν λοιπόν φερθούμε παρορμητικά και βομβαρδίσουμε τον εργοδότη με μηνύματα, θα φανεί πως δεν είμαστε ψύχραιμοι και υπομονετικοί, αρετές απαραίτητες για τον σύγχρονο επαγγελματία», καταλήγει η Γούντι.

Άλλωστε, εάν ο εργοδότης έχει λάβει αρνητική απόφαση, η σκληρή αλήθεια είναι ότι ένα μήνυμα σχετικά με την κατάσταση της αίτησής μας πιθανότατα δεν θα αλλάξει την απάντηση.