Ιταλός ποδηλάτης επιχειρεί να διασχίσει από ακτή σε ακτή ολόκληρη την Ανταρκτική

Ο ακτιβιστής για το κλίμα Oμάρ ντι Φελίτσε στοχεύει να ολοκληρώσει το ταξίδι των 2.000 χιλιομέτρων σε μόλις 60 ημέρες.
O Oμάρ ντι Φελίτσε ποδηλατεί στην Ισλανδία
O Oμάρ ντι Φελίτσε ποδηλατεί στην Ισλανδία
twitter

Την επόμενη εβδομάδα, ο Oμάρ ντι Φελίτσε θα ξεκινήσει ένα ταξίδι που κανένας άνθρωπος δεν έχει τολμήσει ποτέ στο παρελθόν. Ο Ιταλός ποδηλάτης και ακτιβιστής για το κλίμα, θα φτάσει στην Είσοδο του Ηρακλή στη δυτική Ανταρκτική, και θα αρχίσει να ποδηλατεί πάνω στον πάγο προς τον νότιο πόλο. Αν όλα πάνε καλά, θα κάνει ποδήλατο επί 60 ημέρες μέσα από σχεδόν 2.000 χιλιόμετρα ύπουλου εδάφους, διασχίζοντας τον πόλο και φτάνοντας στον παγετώνα Leverett στα μέσα Ιανουαρίου για να ολοκληρώσει την πρώτη διέλευση της Ανταρκτικής από ακτή σε ακτή με ποδήλατο.

Η ποδηλασία στην Ανταρκτική αποτελεί ένα σχετικά πρόσφατο φαινόμενο, που έγινε εφικτό από την ανάπτυξη ποδηλάτων με φαρδιά λάστιχα, γνωστά ως «fatbikes», τα οποία μπορούν να διατρέξουν σε συνθήκες χιονιού. Η πρώτη ποδηλατική αποστολή στην Ανταρκτική πραγματοποιήθηκε το 2003. Τα τελευταία χρόνια, μόνο δύο άνδρες κατάφεραν να διανύσουν όλη την απόσταση από την Είσοδο του Ηρακλή μέχρι τον νότιο πόλο (περίπου 1.250 χλμ.). Κανείς δεν έχει κατορθώσει ακόμη να ολοκληρώσει τη διέλευση από ακτή σε ακτή όλης της ηπείρου με ποδήλατο.

«Ξέρω ότι θα είναι μια πραγματικά δύσκολη πρόκληση», λέει ο ντι Φελίτσε, στον Guardian από την Ιταλία προτού πετάξει στη Χιλή και στη συνέχεια στον αεροδιάδρομο της Εισόδου του Ηρακλή. «Δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσω να το πετύχω- γιατί είναι πολύ δύσκολο. Αλλά θέλω να το προσπαθήσω».

Ο Ντι Φελίτσε δεν είναι κανένας πρωτάρης σε φιλόδοξες ποδηλατικές περιπέτειες. Ο 41χρόνος πρώην επαγγελματίας ποδηλάτης δρόμου, μεταπήδησε στην ποδηλασία αποστολής νωρίς στην καριέρα του και συνεχίζει ακάθεκτος. Το 2014 έγινε ο πρώτος ποδηλάτης που έφτασε στο Βόρειο Ακρωτήριο της Νορβηγίας, κοντά στο βορειότερο άκρο της ηπειρωτικής Ευρώπης, κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Επίσης, έχει διασχίσει την Αλάσκα, τον Καναδά και την έρημο Γκόμπι στη Μογγολία.

Όμως ο Ιταλός γνωρίζει ότι η Ανταρκτική θα είναι κάτι εντελώς πρωτόγνωρο. «Ελπίζω να είμαι έτοιμος για την πιο ακραία περιπέτεια της ζωής μου», λέει. «Όλοι με τους οποίους μιλάω πιστεύουν ότι είμαι τρελός, ότι είναι αδύνατο, ότι το ποδήλατο δεν θα προχωρά πάνω από το βαθύ χιόνι και με κόντρα τον αέρα. Αλλά εγώ θα πάω και θα ανακαλύψω μόνος μου αν είναι δυνατό ή όχι».

Να σημειωθεί ότι η άδεια παραμονής του Ιταλού ποδηλάτη στην Ανταρκτική λήγει στις 20 Ιανουαρίου ενώ θα ξεκινήσει το φιλόδοξο ταξίδι του το ερχόμενο σαββατοκύριακο. «Θα πρέπει να είμαι πολύ γρήγορος αν θέλω να κάνω το πέρασμα», λέει χαμογελώντας.

Ο Ντι Φελίτσε θα αντιμετωπίσει αυτό το επικό ταξίδι με ένα προσαρμοσμένο fatbike κατασκευασμένο από ατσάλι. Αλλά ακόμη και με ένα ειδικό ποδήλατο, είναι απίθανο να ολοκληρώσει το ταξίδι του ποδηλατώντας όλη την ώρα. Ο Έρικ Λάρσεν, ο οποίος προσπάθησε να φτάσει από την Είσοδο του Ηρακλή στον νότιο πόλο το 2013, είπε πρόσφατα στο ExplorersWeb ότι, δεδομένων των συνθηκών, ”το ποδήλατο εκτός δρόμου στην Ανταρκτική σημαίνει να περπατάς μαζί με το ποδήλατό σου”.

Καθώς είτε θα κάνει ποδήλατο είτε θα περπατά, ο ντι Φελίτσε θα τραβάει πίσω του ένα έλκηθρο μεταφέροντας τη σκηνή του, τις προμήθειες και πολλά ζεστά ρούχα (οι θερμοκρασίες φτάνουν έως και -38 βαθμούς Κελσίου). Οδηγεί χωρίς υποστήριξη, αν και μπορεί να ανεφοδιαστεί με καύσιμα στον νότιο πόλο εάν είναι απαραίτητο. Ο Ιταλός υπολογίζει ότι θα καταναλώνει 4.500 θερμίδες κάθε μέρα: Θα τρώει ένα πρωινό με μούσλι και αποξηραμένα φρούτα, ενεργειακές μπάρες για μεσημεριανό καθώς ποδηλατεί για οκτώ έως 10 ώρες, και μετά ένα αποξηραμένο δείπνο.

Πίσω από την αποστολή του ντι Φελίτσε υπάρχει και ένα μήνυμα. Ο ποδηλάτης είναι ακτιβιστής για το κλίμα μέσω του έργου του “Bike to 1,5C”. «Είναι ένα έργο που συνδέει τις περιπέτειές μου με ένα επιστημονικό πρόγραμμα για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την κλιματική αλλαγή», λέει. «Το ποδήλατο είναι το καλύτερο όχημα για να αφηγηθεί την ιστορία της κλιματικής αλλαγής και να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο σχετικά με τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα».

Πηγή: Guardian

Δημοφιλή