Νέες ταινίες: Γαλλικό σινεμά και επανεκδόσεις, με «Γέφυρες του Μάντισον» και «Υποψίες»

Πολύβουη η νέα κινηματογραφική εβδομάδα που αρχίζει την Πέμπτη 18 Αυγούστου.
Μεριλ Στριπ, Κλιντ Ίστγουντ «Οι Γέφυρες του Μάντισον»
Μεριλ Στριπ, Κλιντ Ίστγουντ «Οι Γέφυρες του Μάντισον»
1996-98 AccuSoft Inc., All rights reserved

Έξι επανεκδόσεις παλαιότερων αλλά και όχι μόνο ταινιών και πέντε νέες ταινίες οι περισσότερες γαλλικές.

Αυτές είναι οι έντεκα (!) ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 18 Αυγούστου.

Εραστές

Η Λίζα και ο Σιμόν είναι νέοι, ερωτευμένοι και αχώριστοι. Ζουν έντονα τη ζωή τους στο σημερινό Παρίσι, οδηγώντας τον έρωτά τους πολλές φορές στα άκρα. Όταν μια βραδιά θα πάρει μια απρόσμενη και για τους δυο τους τροπή, ο Σιμόν θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει άμεσα τη χώρα. Λίγα χρόνια αργότερα, σε ένα νησί του Ινδικού Ωκεανού, οι δρόμοι τους διασταυρώνονται ξανά. Όμως, τίποτα δεν είναι πια ίδιο.

Σκηνοθεσία Νικόλ Γκαρσιά. Παίζουν Στέισι Μαρτέν, Πιερ Νινέ, Μπενουά Μαζιμέλ.

Οδηγός για Ζευγάρια

Έξι ζευγάρια επιχειρούν να εξερευνήσουν τις φαντασιώσεις τους και τις κρυμμένες πλευρές της ερωτικής τους ζωής. Από το παιχνίδι ρόλων έως την αποχή, έξι ξεχωριστές ιστορίες με το ίδιο κεντρικό ερώτημα σε μία σπονδυλωτή ταινία σχετικά με την σεξουαλική επιθυμία.

Σκηνοθεσία: Νταβίντ Φοενκινός, Στεφάν Φοενκινός

Παίζουν Ντένις Πονταλιντές, Σουζάν Κλεμάν, Νικολά Μπεντό, Σελίν Σαλέτ, Ραμζί Μπεντιά, Αλίς Ταλιονί, Μόνικα Μπελούτσι, Καρόλ Μπουκέ, Ζοζεφίν Ζαπί, Ουίλιαμ Λεμπγκίλ, Καρίν Βιάρ, Ζαν-Πολ Ρουβ.

Οι Έρωτες της Αναΐς

Η Αναḯς είναι τριάντα και δεν έχει λεφτά. Έχει έναν εραστή, αλλά δεν είναι σίγουρη αν τον αγαπά. Συναντά τον Ντανιέλ, που την ερωτεύεται αμέσως. Αλλά ο Ντανιέλ ζει με την Εμιλί, την οποία ερωτεύεται η Αναḯς. Αυτή είναι η ιστορία μιας ανήσυχης νέας γυναίκας και μιας βαθιάς επιθυμίας.

Σκηνοθετικό ντεμπούτο της Σαρλίν Μπουρζουά-Τακέ με τις Αναΐς Ντεμουστιέ, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι και τον Ντενί Πονταλιντέ.

Πού πάω πάλι ο άνθρωπος;

Ένας δημόσιος υπάλληλος από μικρός ονειρευόταν να δουλέψει για το κράτος και το κατάφερε. Τώρα ζει μία άνετη ζωή και απολαμβάνει τα προνόμια του. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η κυβέρνηση θα αποφασίσει να καταργήσει την υπηρεσία του.

Γαλλικό ριμέικ της ιταλικής φαρσοκωμωδίας «Πού πάω Θεέ μου» (2016) του Τζενάρο Νουνζιάντε που έκανε επιτυχία στο ιταλικό box office, από τον Ζερόμ Κομαντέρ με τον ίδιο και τη Λετίσια Ντος.

Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου

Η νέα περιπέτεια των Minions με τίτλο «Η Άνοδος του Γρου» είναι η πέμπτη κινηματογραφική ταινία που συνεχίζει το απίθανο φαινόμενο με τα 3,7 δισεκατομμύρια εισπράξεις.

Βρισκόμαστε στην καρδιά της δεκαετίας του ’70, όπου όλοι έχουν λουλούδια στα μαλλιά και φορούν χρωματιστά παντελόνια και ο μικρός Γκρου μεγαλώνει στα προάστια. Ως φανατικός οπαδός μια ομάδας σούπερ κακών με το όνομα «Vicious 6», ο Γκρου θέλει να γίνει αρκετά κακός ώστε μια μέρα να μπορέσει να γίνει μέλος της ομάδας τους. Στην προσπάθειά του να σπείρει το χάος, τον βοηθούν οι μικροί του ακόλουθοι, τα γνωστά Minions.

Όλοι μαζί, ο Κέβιν, ο Στιούαρτ, ο Μπομπ και ο Όττο, ένα νέο minion με «σιδεράκια» στα δόντια και με την απεριόριστη επιθυμία να είναι αρεστός σε όλους, αναπτύσσουν τις ικανότητές τους καθώς ετοιμάζονται να πειραματιστούν με τα πρώτα τους όπλα και να πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους μυστικές αποστολές. Όταν οι «Vicious 6» απομακρύνουν τον ηγέτη τους, τον θρυλικό πολεμιστή Wild Knuckles, ο Γκρου περνάει από συνέντευξη για να γίνει το νεότερο μέλος της ομάδας τους.

Στους κινηματογράφος από τις 18 Αυγούστου με υπότιτλους και από τις 25 Αυγούστου μεταγλωττισμένο.

Επανεκδόσεις

Το Δείπνο μου με τον Αντρέ (1981)

Ο θεατρικός συγγραφέας Γουόλι και ο σκηνοθέτης Αντρέ συναντιούνται μετά από πολλά χρόνια σε ένα γνωστό εστιατόριο της Νέα Υόρκης, και μοιράζονται τα νέα τους. Η συζήτηση που ακολουθεί παρασύρει τους θεατές σε έναν ποταμό ιδεών, σκέψεων, συναισθημάτων και φιλοσοφικών αναζητήσεων, χωρίς να καταλήγει σε εύκολα συμπεράσματα.

O Λουί Μαλ που έμοιαζε αποφασισμένος να δοκιμάζει κάτι νέο σε κάθε ταινία, με τη φιλοσοφική κωμωδία Το Δείπνο μου με τον Αντρέ κατάφερε να συγχωνεύσει επιτυχημένα τα θεατρικά και τα κινηματογραφικά μέσα, σε μια ασυνήθιστη ταινία που αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από μια συζήτηση σε ένα τραπέζι ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες. Ο Μαλ κινηματογραφεί την κοσμοπολίτικη κουλτούρα της δεκαετίας του ’70 με μια λεπτή αποστασιοποίηση παρά τα κοντινά πλάνα, παραδίδοντας μια ταινία που προκάλεσε αίσθηση κατά την κυκλοφορία της και έγινε καλτ τα επόμενα χρόνια.

Πρωταγωνιστούν Γουάλας Σον, Αντρέ Γκρέγκορι.

You Only Live Once (1937)

Η Τζόαν Γκρέιαμ είναι γραμματέας ενός δικηγόρου Στίβεν και παρά το γεγονός ότι ο εργοδότης της είναι ερωτευμένος μαζί της, εκείνη περιμένει τη μέρα της αποφυλάκισης του αγαπημένου της Έντι, ο οποίος εκτίει ποινή για συνέργεια σε ληστεία. Ο Έντι αποφυλακίζεται και είναι αποφασισμένος να ξεφύγει από την παρανομία και να μπει στον ίσιο δρόμο με τη βοήθεια της Τζόαν. Οι δυό τους παντρεύονται, αλλά το στίγμα του εγκληματία τον ακολουθεί. Τον αντιμετωπίζουν με φόβο και προκατάληψη και χάνει τη δουλειά του σχεδόν αμέσως μετά την πρόσληψή του. Παράλληλα, γίνεται ληστεία σε τράπεζα και έξι άνθρωποι σκοτώνονται. Ο υπεύθυνος για τη ληστεία, που είναι πρώην κατάδικος και συγκρατούμενος του Έντι, αφήνει ένα καπέλο με τα αρχικά του Έντι στον τόπο του εγκλήματος.

Ήρωες του Φριτς Λανγκ σε αυτό το νουάρ καταδίωξης που θαυμάζει Μπόνι και Κλάιντ είναι ο Χένρι Φόντα και η Σίλβια Σίντνεϊ.

Υποψίες (1941)

Με αφορμή τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το βραβείο Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την Τζόαν Φοντέιν, τη μοναδική απονομή Όσκαρ για ηθοποιό σε ταινία του Χίτσκοκ, το κλασικό ψυχολογικό θρίλερ έρχεται ξανά στις οθόνες των θερινών σινεμά σε επετειακή επανέκδοση, με νέα, ψηφιακά επεξεργασμένη κόπια υψηλής ανάλυσης από την Summer Classics.

Ένας γοητευτικός playboy, ο Τζόνι, καταφέρνει να παντρευτεί μια αφελή, πλούσια νεαρή, τη Λίνα, η οποία ανακαλύπτει ότι είναι ψεύτης, τζογαδόρος και απένταρος. Η Λίνα όμως αρχίζει να υποψιάζεται ότι εκτός από αυτά, είναι και δολοφόνος -και ίσως η ίδια να είναι το επόμενο θύμα του.

Υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, ήταν μια εμπορική αλλά και μια καλλιτεχνική επιτυχία παρά τους περιορισμούς από το στούντιο (ο Χίτσκοκ για να αποφύγει περισσότερες παρεμβάσεις κινηματογράφησε την ταινία με την τεχνική του μοντάζ εντός κάμερας, με τα γυρίσματα να ακολουθούν αυστηρή σειρά για κάθε πλάνο, δημιουργώντας έτσι ένα ολοκληρωμένο μοντάζ που απέτρεπε την αποκοπή ή αναδιάταξη των σκηνών).

Με τους Τζόαν Φοντέιν, Κάρι Γκραντ.

Οι Γέφυρες του Μάντισον (1995)

Ο Ρόμπερτ, ένας ταξιδευτής φωτογράφος για το National Geographic διασταυρώνεται τυχαία με την Ιταλοαμερικάνα Φραντζέσκα στην αγροτική Άιοβα. Οι ζωές τους ανατρέπονται, οι ψευδαισθήσεις τους διαλύονται και ζουν έναν έρωτα σπάνιας και συνταρακτικής ομορφιάς.

Το 1995, δύο κορυφαία ονόματα του Χόλιγουντ, η Μέριλ Στριπ και ο Κλιντ Ίστγουντ -ο οποίος υπογράφει και τη σκηνοθεσία- συναντιούνται σε μία από τις πιο συγκινητικές κινηματογραφικές ιστορίες αγάπης. Η κλασική ταινία, που γυρίστηκε μέσα σε 36 μέρες στην Αϊόβα και θεωρείται από τις καλύτερες σκηνοθεσίες του Ίστγουντ, προβάλλεται σε επανέκδοση.

Μαζί με τους Στριπ και Ίστγουντ στο καστ οι Άνι Κόρλεϊ, Βίκτορ Σλέζακ.

Ο Κακός Μπελάς (1973)

Ένα συμβόλαιο θανάτου, ένας νευρωτικός σύζυγος κι ένας σπασμένος σωλήνας. Μια σπάνια επανέκδοση με τον Λίνο Βεντούρα στον ρόλο ενός κυνικού αλλά άτυχου επαγγελματία δολοφόνου που βρίσκει τον μπελά του στο πρόσωπο του Ζακ Μπρελ (ναι, πρόκειται για τον γνωστό βέλγο τραγουδιστή και τραγουδοποιό), ενός απελπισμένου συζύγου σε νευρική κρίση.

Οι Αμερικανοί έχουν μια πέκφραση για τον ενοχλητικό τύπο, που φορτώνεται στους άλλους: «pain in the ass »... Τέτοιος ακριβώς είναι ο Ζακ Μπρελ για το Λίνο Βεντούρα. Ο πρώτος, ένας αδέξιος, μελαγχολικός τύπος, έχει πιάσει ένα δωμάτιο σε ένα ξενοδοχείο του Μονπελιέ για να συναντήσει την εν διαστάσει γυναίκα του. Από καθαρή τύχη (ή ατυχία) ο Βεντούρα, που υποδύεται ένα ψυχρό, μεθοδικό και επαγγελματία δολοφόνο με συμβόλαιο να σκοτώσει έναν πληροφοριοδότη που θα εμφανιστεί στο Δικαστήριο ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο, πιάνει το διπλανό δωμάτιο. Όταν η συνάντηση με τη γυναίκα του ματαιώνεται, ο Μπρελ είναι τόσο θλιμμένος ώστε κάνει απόπειρα αυτοκτονίας. Όμως ο σωλήνας του νερού από τον οποίο επιχειρεί να κρεμαστεί στο μπάνιο του δωματίου του σπάει, με αποτέλεσμα να πλημμυρίσει όχι μόνο το δωμάτιό του, αλλά κι εκείνο του εκτελεστή γείτονά του, ο οποίος εκείνη τη στιγμή συναρμολογεί το ειδικό τυφέκι για να καθαρίσει τον τύπο απέναντι στο δικαστήριο... Από εκείνη τη στιγμή και μετά, οι τύχες των δύο αντρών ενώνονται, προς μεγάλη απέλπισα του δολοφόνου. Ο Μπρελ όχι μόνο του χαλάει τη δουλειά, αλλά του γίνεται φόρτωμα - είναι πράγματι ένας κακός μπελάς γι’ αυτόν, είναι pain in the ass.

Την ταινία υπογράφει ο Εντουάρ Μολιναρό, σκηνοθέτης της μεγάλης επιτυχίας Το κλουβί με τις τρελές, που έφτασε μέχρι τα όσκαρ (υποψηφιότητα για Όσκαρ Σκηνοθεσίας)

Ο Κακός μπελάς στάθηκε έμπνευση για το αμερικανικό ριμέικ Buddy Buddy (Τα φιλαράκια) του Μπίλι Γουάιλντερ με τους Τζακ Λέμον και Γουόλτερ Ματάου το 1981.

Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… Άνοιξη (2003)

Ο Γέρος Μοναχός και ο Νεαρός Μοναχός ζουν σαν ερημίτες σε έναν γαλήνιο ναό που πλέει πάνω σε μία λίμνη. Η ζωή τους ακολουθεί τους ατάραχους ρυθμούς των εποχών, παρότι, όμως, ζουν αποκομμένοι από τα εγκόσμια, δεν μπορούν να αποφύγουν την έλξη της ζωής, με τα πάθη και τα βάσανά της. Κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του Γέρου Μονάχου, ο Νεαρός Μοναχός παίρνει ένα σκληρό μάθημα όταν το παιδικό του παιχνίδι γίνεται άσπλαχνο. Στη συνέχεια βιώνει τη δύναμη του πόθου όταν μία νεαρή γυναίκα εισβάλλει στον κλειστό του κόσμο. Ο πόθος του αυτός θα οδήγησε τελικά στην εμμονή και στο έγκλημα. Αλλά ύστερα από την ένταση της άνοιξης και του καλοκαιριού έρχεται το φθινόπωρο, η εποχή της περισυλλογής και τις επανόρθωσης, και τέλος ο χειμώνας, η εποχή της αφύπνισης και του διαφωτισμού.

Η ενηλικίωση ενός μαθητευόμενου μοναχού και ο αέναος κύκλος της ζωής. Ο κύκλος των τεσσάρων εποχών συνθέτουν τον δρόμο που καλείται να διανύσει. Βραβείο Κοινού Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν και πολλές συμμετοχές σε φεστιβάλ. Η λυρική ταινία που έκανε γνωστό τον Νοτιοκορεάτη Κιμ Κι-Ντουκ.