Νεκρό βρέφος στην Αρτα: Το σύστημα που θα μπορούσε να είχε σώσει τη ζωή του άτυχου μωρού

Τα τελευταία χρόνια είναι αυξανόμενος ο αριθμός παιδιών ή κατοικίδιων που ξεχνιούνται ή εγκαταλείπονται χωρίς επίβλεψη στα αυτοκίνητα. Για αυτό οι αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν τα μέτρα τους.
aire images via Getty Images

Θλίψη σε όλη τη χώρα έχει προκαλέσει ο τόσο άδικος θάνατος του άτυχου βρέφους στην Αρτα, το οποίο ξέχασε ο πατέρας του για ώρες στο αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.

Τα τελευταία χρόνια, ο αυξανόμενος αριθμός παιδιών και κατοικίδιων που ξεχνιούνται ή εγκαταλείπονται χωρίς επίβλεψη στα αυτοκίνητα έχει ωθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσθέσουν συστήματα ειδοποίησης πίσω επιβατών στα οχήματα τους.

Σύμφωνα με την αμερικανική NHTSA, ένα παιδί πεθαίνει μέσα σε αυτοκίνητο περίπου κάθε 9 ημέρες. Από τη μεριά του, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας αναφέρει ότι ετησίως λαμβάνουν χώρα στις ΗΠΑ 38 θάνατοι παιδιών κάτω των 15 ετών μέσα σε αυτοκίνητα.

Τα κατοικίδια, επίσης, έχουν συνχά την ίδια «τύχη». Η Αμερικανική Κτηνιατρική Ιατρική Ένωση αναφέρει σε πρόσφατη έρευνα της ότι «κάθε χρόνο, εκατοντάδες κατοικίδια πεθαίνουν από θερμική εξάντληση».

Και στις δύο περιπτώσεις, ένα ηλεκτρονική εργαλείο έρχεται να προσφέρει λύσεις στο τραγικό, όπως στην υπόθεση της Αρτας, ενδεχόμενο που κάποιος οδηγός αφήσει μέσα στο αυτοκίνητό του κατοικίδιο ή παιδί.

Τι είναι το σύστημα Rear Passenger Alert

Το συστήματα Rear Passenger Alert ή Rear Occupant Alert (Ειδοποίηση Πίσω Επιβατών, στα ελληνικά) υπενθυμίζει στους οδηγούς να ελέγχουν το πίσω κάθισμα.

Το σύστημα αυτό μπορεί να είναι τόσο απλό όσο μια προτροπή στην οθόνη του αυτοκινήτου, το οποίο υπενθυμίζει στον οδηγό να ελέγξει το πίσω κάθισμα προτού φύγει από το όχημά του. Ή, μπορεί να είναι πιο περίπλοκο, χρησιμοποιώντας αισθητήρες υπερήχων – και πρόσφατα ραντάρ – που ανιχνεύει κίνηση μέσα σε ένα αυτοκίνητο, αφού ο κινητήρας σβήσει. Σε αυτή την περίπτωση, το όχημα αναβοσβήνει τα φώτα του αυτοκινήτου ή ενεργοποιεί την κόρνα.

Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πρότυπο που να ορίζει πώς πρέπει να λειτουργεί ένα σύστημα υπενθύμισης επιβατών πίσω καθισμάτων. Έτσι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υιοθετούν διάφορες προσεγγίσεις για την προστασία των παιδιών και των κατοικίδιων.

Υπενθυμίσεις μέσω οθόνης

Στο απλούστερο επίπεδο, αρκετά αυτοκίνητα προτρέπουν τον οδηγό να ελέγχει το πίσω κάθισμα για επιβάτες κάθε φορά που σβήνουν το όχημά τους.

Συστήματα «αλληλουχίας θυρών»

Τα περισσότερα συστήματα που είναι διαθέσιμα χρησιμοποιούν μια λογική «αλληλουχίας θυρών». Οι ενσωματωμένοι υπολογιστές καταγράφουν πότε ανοίγει μια πίσω πόρτα πριν την οδήγηση. Στη συνέχεια, εάν κάποια από τις πίσω πόρτες παραμείνει κλειστή αφού ο οδηγός παρκάρει το αυτοκίνητο, το όχημα εκπέμπει μια ηχητική ειδοποίηση. Επίσης, το όχημα αναβοσβήνει μια υπενθύμιση στην οθόνη ή στον πίνακα οργάνων του οδηγού που υπενθυμίζει στον οδηγό να ελέγξει για επιβάτες πίσω καθισμάτων.

Ανιχνευτές κίνησης

Μερικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ένα πιο εξελιγμένο σύστημα που ανιχνεύει κίνηση στο πίσω κάθισμα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν κατασκευαστές, οι οποίοι, εκτός από το παραπάνω σύστημα, παρέχουν σε ορισμένα οικογενειακά οχήματά τους ένα σύστημα με αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύουν την κίνηση μέσα αυτοκίνητα έως και 24 ώρες μετά τη στάθμευση και εν συνεχεία στέλνουν ειδοποιήσεις στο κινητό τηλέφωνο του ιδιοκτήτη.

Η Hyundai ωστόσο έχει εξελίξει το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιώντας, αντί για αισθητήρες υπερήχων, ένα σύστημα με ραντάρ, που ξεπερνάει την αδυναμία των πρώτων να αναγνωρίζουν βρέφη καλυμμένα, για παράδειγμα, με κουβέρτες. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία «τα ραντάρ μπορούν να δουν ακόμη και μικρές κινήσεις του θώρακα και τη ροή του αίματος των επιβατών μέσα από τα ρούχα τους».

Πηγή: 4troxoi

Δημοφιλή