Netflix: 150 απολύσεις μετά τη μείωση των συνδρομητών

Θα επηρεάσουν κυρίως τα γραφεία στην Καλιφόρνια.
Denis Balibouse via Reuters

Τo Netflix απέλυσε περίπου 150 εργαζομένους περίπου έναν μήνα αφού ο κολοσσός της ψυχαγωγίας ανακοίνωσε πως οι συνδρομητές του μειώθηκαν για πρώτη φορά μέσα σε μια δεκαετία.

Οι απολύσεις ανακοινώθηκαν την Τρίτη και θα επηρεάσουν κυρίως τα γραφεία του στην Καλιφόρνια. Αποτελούν περίπου το 2% του εργατικού δυναμικού του Netflix στη Βόρεια Αμερική.

Σύμφωνα με το BBC, οι περικοπές οφείλονταν στην πτώση των εσόδων της εταιρείας φέτος.

«Οι αλλαγές αυτές ωθούνται κυρίως από επιχειρηματικές ανάγκες αντί για ατομικές επιδόσεις, κάτι που τις κάνει ιδιαιτέρως σκληρές καθώς ουδείς θέλει να αποχαιρετήσει τόσο θαυμάσιους συναδέλφους» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Δεν αποσαφηνίστηκε σε ποια τμήματα της επιχείρησης θα γίνονταν οι απολύσεις, μα οι Los Angeles Times ανέφεραν ότι επηρεάστηκαν τα τμήματα προσλήψεων, επικοινωνιών και περιεχομένου. Κάποιοι έσπευσαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αποκαλύψουν ότι απολύθηκαν.

Τον Απρίλιο το Netflix προκάλεσε έκπληξη όταν αποκάλυψε πως είχε χάσει 200.000 συνδρομητές τους πρώτους τρεις μήνες του 2022 και προειδοποίησε πως άλλα δύο εκατομμύρια αναμενόταν να το κάνουν το επερχόμενο τρίμηνο. Τα νέα αυτά προκάλεσαν «sell-off», με τη μετοχή να πέφτει 35% σε μια ημέρα. Τώρα βρίσκεται στα 190 δολάρια.

Αν και το Netflix έχει 220 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως και παραμένει ξεκάθαρος ηγέτης στην αγορά, τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει πολύ σκληρό ανταγωνισμό από πλατφόρμες όπως το Disney Plus, το ΗΒΟ και το Amazon Prime Video. Ακόμη, η εταιρεία είπε τον προηγούμενο μήνα ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και η απόφαση για ανέβασμα των τιμών στις ΗΠΑ της είχαν κοστίσει συνδρομητές. Η απόσυρση από τη ρωσική αγορά και μόνο της κόστισε 700.000 μέλη, όπως αποκάλυψε.

Επίσης η εταιρεία μειώνει το περιεχόμενο και κατεβάζει ρυθμούς ως προς την παραγωγή δικού της υλικού. Νωρίτερα μέσα στον Μάιο είχε ακυρώσει την ανάπτυξη του Pearl, μιας animated σειράς που είχε δημιουργήσει η Μέγκαν Μαρκλ, επιχειρώντας να μειώσει τα κόστη.

Κάποιοι αναλυτές λένε πως μετά από μια απότομη άνοδο στις νέες εγγραφές κατά την πανδημία το Netflix ξέμεινε από «εύκολους τρόπους» ανάπτυξης. Η εταιρεία λέει ότι εξετάζει τώρα ένα φθηνότερο μοντέλο που θα περιλαμβάνει διαφημίσεις και επίσης σχεδιάζει να κάνει παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου διαμοιρασμού κωδικών.