ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
17/06/2020 07:20 EEST

Πιο κοντά στο OK της Ε.Ε. για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου

Τα στοιχεία που παρουσίασε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

Huffpost GR

Πολύ σύντομα, όπως επισημαίνουν πηγές από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να έχουμε το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο φάκελο που έχει καταθέσει το Υπουργείο, για να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί –επιτέλους- ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου.


Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου του Κοινοβουλίου, επισήμανε ότι η κυβέρνηση σταμάτησε την κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες, παρουσιάζοντας στοιχεία για την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν, πριν τις εκλογές του 2019, ενώ σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Υπουργείο πέτυχε αλλαγή της στάσης της ως προς τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου, πέραν της 31ης/12/2023, εντάσσοντάς το στη Νέα Προγραμματική Περίοδο, ως έργο phasing. Επίσης, το Υπουργείο συμφώνησε με την Ολυμπία Οδό να αναλάβει ως παραχωρησιούχος το έργο (το είχε και στον αρχικό φάκελο, όμως βγήκε το 2013).


Μέχρι να δοθεί το Ok από την Ε.Ε., κι επειδή ο δρόμος είναι επικίνδυνος, πραγματική καρμανιόλα, θα δοθούν 30 εκατ. ευρώ για στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφαλείας.
Ο Κώστας Καραμανλής, είπε, επίσης, ότι «η Νέα Δημοκρατία δημοπράτησε το έργο του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος τον Οκτώβριο του 2014, με εξασφαλισμένο προϋπολογισμό 443 εκατομμύρια ευρώ, κι αν η διαδικασία αυτή είχε προχωρήσει κανονικά, τότε το έργο θα ήταν έτοιμο από το 2019»
Οσον αφορά στην κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες, ο υπουργός στα στοιχεία που κατέθεσε, για την πορεία του έργου, έως ότου ανάλαβε η νέα κυβέρνηση, είχαμε:


- Στο 1ο τμήμα δεν είχε γίνει καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.


- Στο 2ο τμήμα, αντί για 31% είχε σημειωθεί πρόοδος εργασιών στο 14%.


- Στο 3ο τμήμα, δεν έγινε καμία εργασία γιατί εκκρεμούσε ακόμα στο ΣτΕ.


- Στο 4ο τμήμα, δεν έγινε καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.


- Στο 5ο τμήμα, αντί για 33% είχαν υλοποιηθεί εργασίες μόνο στο 0,12%.


- Στο 6ο τμήμα, αντί για 33% είχαν υλοποιηθεί εργασίες μόνο στο 2%.


- Στο 7ο τμήμα, αντί για 33% είχαν υλοποιηθεί εργασίες μόνο στο 0,62%.


- Και στο 8ο τμήμα, μετά από υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,1%, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος και ενώ είχε εισπράξει προκαταβολή για το έργο ύψους 1.400.000 ευρώ, οι εργασίες που έχει εκτελέσει έχουν αξία μόλις 40.139,38 ευρώ.


Καταλήγοντας, ο υπουργός ανάφερε ότι «αν δεν είχε ολοκληρωθεί το έργο μέχρι το τέλος του 2023 θα έπρεπε να συνεχιστεί αποκλειστικά και μόνο με εθνικούς πόρους. Ενώ αν δεν ολοκληρωνόταν μέχρι το τέλος του 2025, θα έπρεπε η χώρα και να επιστρέψει ολόκληρη την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση πίσω.»