Στο 39,81% η πρόοδος εργασιών στο Βόρειο Τμήμα του Ε65

Με κανονικούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας-Ε65
ΝΕΑ ΟΔΟΣ
ΝΕΑ ΟΔΟΣ
ΝΕΑ ΟΔΟΣ

Δεδομένου ότι εντός του 2024 θα παραδοθεί το Νότιο Τμήμα του Ε65 αλλά και το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα, τα έργα στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας-Ε65 προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος.

Με συνολικό μήκος 181,5 χιλιόμετρα, ο Ε65 είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για τη χώρα μας, που διατρέχει τη Κεντρική Ελλάδα και συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Ο Ε65 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη που βασίζεται στα πλέον σύγχρονα διεθνή πρότυπα, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Νότιο τμήμα: Στην Ξυνιάδα και τον ομώνυμο κόμβο ενώνεται το Μεσαίο με το Νότιο τμήμα του Ε65 το οποίο βρίσκεται σε τελικό στάδιο με την με πρόοδο των εργασιών να φτάνει σχεδόν το 98% (σήραγγες 99,96%, γέφυρες & τεχνικά 99,30%, ασφαλτικά οδοστρωμάτων 88,91% και χωματουργικές εργασίες 98,83%). Με την ολοκλήρωσή του νοτίου τμήματος, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από Αθήνα σε Ευρυτανία. Το τμήμα έχει συνολικό μήκος 32,5 χλμ., 1 αμφίπλευρη σήραγγα, 9 γέφυρες (6 >50μ., 3 μικρότερες), 4 κάτω διαβάσεις, 1 αμφίπλευρο χώρο στάθμευσης & ανάπαυσης (Parking & WC), 72 κιβωτοειδείς οχετούς και 9 διαβάσεις πανίδας, 3 ανισόπεδους κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας), 1 Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, 1 Μετωπικό Σταθμό Διοδίων και 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης.

Βόρειο τμήμα: Το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ. και προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος του βόρειου τμήματος, βρίσκεται στο 39,81% (σήραγγες 76,51%, γέφυρες & τεχνικά 61,90%, ασφαλτικές εργασίες 24,75% και χωματουργικές εργασίες 37,64%). Στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί ήδη αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά. Η νέα χάραξη ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας έτσι και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Το έργο περιλαμβάνει 2 σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.), 23 γέφυρες, 14 άνω & 40 κάτω διαβάσεις, 3 αμφίπλευρους χώρους στάθμευσης & ανάπαυσης (Parking & WC), 89 κιβωτοειδείς οχετούς και διαβάσεις πανίδας, 6 ανισόπεδους κόμβους (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας), 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο - Καρπερό), 1 Μετωπικό Σταθμό Διοδίων και 2 Πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων, 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού) και 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων.

Με την ολοκλήρωσή του, το βόρειο τμήμα θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα – Τρίκαλα που βρίσκεται σε λειτουργία από το Δεκέμβριο του 2017. Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, έχουν ήδη δώσει μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στον Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά.

Δημοφιλή