Το πρώτο υβριδικό λεωφορείο Volvo στα ΚΤΕΛ Λάρισας

Παραδόθηκε από τον όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη και τίθεται σε λειτουργία.
Το πρώτο υβριδικό λεωφορείο Volvo στα ΚΤΕΛ Λάρισας
Το πρώτο υβριδικό λεωφορείο Volvo στα ΚΤΕΛ Λάρισας
Ομιλος Σαρακάκη

Ο στόχος για ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, περνά από νέας, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα, υβριδικά, με συνδυασμό κινητήρων εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικά μοτέρ και σε αμιγώς ηλεκτρικά.

Η μετάβαση δεν είναι εύκολη υπόθεση, όμως έχει δρομολογηθεί.

Ο όμιλος Σαρακάκη, ο οποίος είχε δώσει προ λίγου καιρού για πιλοτική χρήση στην Αθήνα, ένα αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο, μόλις παρέδωσε στα ΚΤΕΛ Λάρισας, ένα λεωφορείο υβριδικού τύπου.

Ηδη, το λεωφορείο Volvo 7900 Full Hybrid πραγματοποίησε το πρώτο του δρομολόγιο στη Λάρισα και θα τεθεί στην κανονική λειτουργία τις προσεχείς ημέρες.

Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει πάνω από 5.000 πωλήσεις παγκοσμίως και θεωρείται από τα πλέον αξιόπιστα.

Το πρώτο Full Hybrid αστικό λεωφορείο στην Ελλάδα, μήκους 12 μέτρων και συνολικής χωρητικότητας 102 επιβατών, αυτοφορτίζεται.

Φέρει πετρελαιοκινητήρα χαμηλών εκπομπών Euro 6, με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, να είναι έως και 39% χαμηλότερες σε σχέση με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο λεωφορείο.

Το πρώτο υβριδικό λεωφορείο Volvo στα ΚΤΕΛ Λάρισας
Το πρώτο υβριδικό λεωφορείο Volvo στα ΚΤΕΛ Λάρισας
Ομιλος Σαρακάκη

Ο κινητήρας ισχύος 240hp στις 2.200 σ.α.λ., και με ροπή 918Nm μεταξύ 1.200 -1.600 σ.α.λ., συνδυάζεται με έναν υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας I-SAM 600v ac μέγιστης ισχύος 160hp και ροπής 800Nm. Παράλληλα, φέρει σύστημα αποθήκευσης/ανάκτησης ενέργειας με συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, που τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα.

Το λεωφορείο ξεκινά ηλεκτρικά και κινείται έτσι με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα, ενώ στη συνέχεια επεμβαίνει ο κινητήρας πετρελαίου και κατά τη διάρκεια της κίνησης, η ανάκτηση της ενέργειας από το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα, αποθηκεύεται στη μπαταρία και είναι άμεσα διαθέσιμη.

Η κατασκευή του αμαξώματος είναι από αλουμίνιο και χάλυβα, καθιστώντας το όχημα ελαφρύτερο και οικονομικότερο σε καύσιμα.

Στο εσωτερικό του λεωφορείου τα μεγάλα παράθυρα, τα εργονομικά καθίσματα και ο ελεγχόμενος διζωνικός κλιματισμός (επιβάτες-οδηγός) εξασφαλίζουν την άνεση των επιβατών, ενώ το χαμηλό ύψος του δαπέδου επιτρέπει την εύκολη και ασφαλή επιβίβαση ή αποβίβαση.

O πίνακας οργάνων εμφανίζει μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες, ώστε ο οδηγός να παραμείνει συγκεντρωμένος στη δουλειά του.

Διαθέτει ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης Volvo Dynamic Steering (VDS), για καλύτερη κατευθυντικότητα και ευκολότερο χειρισμό στους ελιγμούς, σε κυκλικούς κόμβους και στενές στροφές.

Ο θόρυβος που παράγει είναι μειωμένος, λόγω της παρουσίας του ηλεκτρικού μοτέρ, ενώ η φθορά στα φρένα είναι μειωμένη κατά 50% λόγω του ηλεκτρικού συστήματος πέδησης και η φθορά στον θερμικό κινητήρα κατά 40% λιγότερη.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι ότι με το σύστημα Volvo Zone Management, ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει να κινείται μόνο ηλεκτρικά και εντελώς αθόρυβα, έξω από σχολεία ή νοσοκομεία.