Τσάι υπό εξαφάνιση: Πώς οι Χούθι απειλούν την αγαπημένη συνήθεια των Βρετανών

Η Βρετανία, ο πέμπτος μεγαλύτερος εισαγωγέας τσαγιού στον κόσμο, προμηθεύεται πάνω από το ήμισυ του εισαγόμενου τσαγιού της από την Κένυα και την Ινδία.
Stefania Pelfini, La Waziya Photography via Getty Images

Μπροστά στον «κίνδυνο» να αποχωριστούν τις αγαπημένες τους ποικιλίες τσαγιού βρίσκονται οι Βρετανοί, μετά τα εμπόδια στον ανεφοδιασμό των σούπερ μάρκετ που έχουν προκύψει λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά θάλασσα.

Όπως αναφέρερει το Reuters, η βρετανική κοινοπραξία λιανικής πώλησης ανέφερε, ότι υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις μαύρου και αρωματικού τσαγιού αν και οι δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας, ανάμεσά τους τα Sainsbury’s είπαν ότι έχουν ακόμη προμήθειες που όμως μειώνονται. Παρόμοια και η ανακοίνωση της Tetley Tea, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας τσαγιού της χώρας, που ανέφερε ότι οι προμήθειες είναι «πολύ πιο περιορισμένες» απ′ ό,τι θα ήθελε.

Η Βρετανία, ο πέμπτος μεγαλύτερος εισαγωγέας τσαγιού στον κόσμο, προμηθεύεται περισσότερο από το ήμισυ του εισαγόμενου τσαγιού της από την Κένυα και την Ινδία, γεγονός που την καθιστά εξαρτημένη από τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας.

Το μη συσκευασμένο τσάι φτάνει στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου επεξεργάζεται και συσκευάζεται, κάνοντας την Βρετανία τον 10ο μεγαλύτερο εξαγωγέα παγκοσμίως, σύμφωνα με το Institute of Export & International Trade (IEIT).

Το τσάι μπορεί να είναι η αρχή

«Υπάρχει μια προσωρινή διακοπή στην αλυσίδα ανεφοδιασμού σε ορισμένες ποικιλίες μαύρου τσαγιού, αλλά ο αντίκτυπος στους καταναλωτές θα είναι μικρός», δήλωσε ο Andrew Opie, διευθυντής τροφίμων και βιωσιμότητας στο British Retail Consortium, που εκπροσωπεί τους μεγάλους ομίλους σούπερ μάρκετ.

Ωστόσο, ο γενικός διευθυντής του IEIT Marco Forgione υποστηρίζει ότι το τσάι μπορεί να είναι «το πρώτο από πολλά άλλα προϊόντα που επηρεάζονται σε αυτήν την κρίση εφοδιαστικής αλυσίδας».

Εάν οι επιθέσεις στην περιοχή συνεχιστούν ωστόσο, τότε η εναλλακτική ακτοπλοϊκή διαδρομή είναι γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική, που θα αυξήσει κατά 10-14 ημέρες τις παραδόσεις.

Ο εμπορικός δρόμος μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ δεν γλιτώνει μόνο σημαντικό χρόνο αλλά και χρήμα καθώς τα κόστη εκτοξεύονται με τον γύρο της Αφρικής.

Δημοφιλή