Γερμανία: Ζητά σήμανση χρήσης "φίλτρων ομορφιάς" σε διαφημίσεις και influencers

Οι επικριτές τους υποστηρίζουν ότι τα φίλτρα προάγουν μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, ιδιαίτερα μεταξύ των γυναικών και των κοριτσιών.
F.J. Jimenez via Getty Images

Γερμανοί κρατικοί αξιωματούχοι δήλωσαν την Παρασκευή ότι θέλουν οι διαφημιστές και οι επηρεαστές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (influencers) να επισημαίνουν οποιεσδήποτε φωτογραφίες έχουν επεξεργαστεί με τα λεγόμενα φίλτρα ομορφιάς.

Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι τα φίλτρα αυτά, τα οποία προσφέρουν εύκολους τρόπους για αλλοίωση φωτογραφίων και την αφαίρεση υποτιθεμένων ατελειών, προάγουν μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, ιδιαίτερα μεταξύ των γυναικών και των κοριτσιών.

Το πρακτορείο ειδήσεων dpa επικαλέστηκε την υφυπουργό Ισότητας του Αμβούργου, Kαταρίνα Φέγκεμπανκ, η οποία είπε ότι δεν θα πρέπει να καθορίζεται από τα ψηφιακά εργαλεία τι θεωρείται όμορφο και τι όχι.

Η πλειοψηφία των αξιωματούχων από τις 16 πολιτείες της Γερμανίας θέλει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση να εκδώσει νομοθεσία που θα απαιτεί την επισήμανση εικόνων και βίντεο όπου χρησιμοποιούνται φίλτρα ομορφιάς για να βελτιώσουν το πρόσωπο, το δέρμα ή τα μαλλιά ενός ατόμου.

Αυτό θα ισχύει για τις εμπορικές διαφημίσεις και τους influencers με σημαντικό αριθμό οπαδών, σύμφωνα με την Φέγκεμπανκ.