ΤΟ BLOG
27/05/2018 16:59 EEST | Updated 27/05/2018 16:59 EEST

Γιατί η επιχείρηση σας χρειάζεται Business Blog

Urupong via Getty Images

Εάν ανήκετε στο τραγικά μικρό ποσοστό εταιριών παγκοσμίως που η προσέλκυση καινούριων πελατών δεν αποτελεί ζήτημα προς διερεύνηση, τότε αυτό το άρθρο δεν θα το βρείτε πολύ ενδιαφέρον. Όλοι οι υπόλοιποι μπορείτε να συνεχίσετε την ανάγνωση καθώς σίγουρα θα βρείτε κάτι που να σας δώσει τροφή για σκέψη.

Υπάρχουν κάποιες επιχειρηματικές πρακτικές που συχνά ξεκινάνε ως απλά μια μόδα και αρκετές φορές καταλήγουν να είναι αναπόσπαστο κομμάτι των λειτουργιών προσέλκυσης πελατών μιας επιχείρησης. Το business blogging ανήκει σίγουρα σε αυτή την κατηγορία. Εν έτει 2018 δεν νοείται μια επιχείρηση με μια υποτυπώδη ψηφιακή παρουσία να μην έχει επιχειρηματικό blog και να μην το χρησιμοποιεί ως βασική τακτική προβολής. Ο λόγος; Μειώνεται η εισροή πελατών στο site της, και κατ’ επέκταση τα δυνητικά κέρδη αυτής της επιχείρησης, κατά πάρα πολύ. Δυστυχώς, είναι τόσο απλό.

Παρά το ότι στην Ελλάδα αρκετές εταιρίες το έχουν συνειδητοποιήσει κατά ένα σημαντικό βαθμό, υπάρχει διστακτικότητα ακόμα. Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να αναδείξει τα σημαντικότερα οφέλη που πρέπει να περιμένει μια επιχείρηση που σκέφτεται να επενδύσει σε ένα επιχειρηματικό blog. Πριν περάσουμε στο τι προσφέρει ένα εταιρικό blog στην επιχείρηση σας, ας ρίξουμε φώς σε δύο βασικές ερωτήσεις.

Τι είναι το Blogging;

Το blogging ξεκίνησε, και ακόμη είναι, μια μορφή προσωπικού “ημερολογίου” στο διαδίκτυο. Εκεί ο κάθε χρήστης γράφει προσωπικές εμπειρίες και σκέψεις. Από περιγραφές ταξιδιών και διακοπών μέχρι προτάσεις μαγειρικής ή τεχνικές για χειροτεχνίες, οι ιδέες και η λίστα θεματολογίας είναι πραγματικά ατελείωτη. Ας περάσουμε όμως στο δεύτερο ερώτημα, το οποίο είναι και άμεσα σχετιζόμενο με το θέμα του άρθρου και αφορά όλες τις επιχειρήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Τι είναι το Business Blogging;  

Georgijevic via Getty Images

 

Η προσέλκυση νέων πελατών όπως είπαμε και πριν είναι ένα από τα βασικά προβλήματα κάθε επιχείρησης. Οι ιδιοφυείς μαρκετίστες ανά τον κόσμο γρήγορα εντόπισαν τα οφέλη που θα μπορούσε να έχει η υιοθέτηση του blogging στα πλαίσια μιας εταιρίας και πως μπορούσε να δώσει απάντηση στο πρόβλημα αυτό αλλά και σε πολλά άλλα. Με άπλα καθημερινά λόγια, το business blogging είναι μια μέθοδος του Content Marketing, ή αλλιώς Μάρκετινγκ Περιεχομένου, όπου χρησιμοποιεί το blogging ως μέσο προβολής μιας επιχείρησης. Πώς γίνεται αυτό; Μέσα από την δημιουργία ενημερωτικού και δωρεάν online περιεχομένου σε μορφή blog posts, το οποίο πληροφορεί τον καταναλωτή και δίνει απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα του. Ο στόχος δεν είναι η άμεση πώληση αλλά το brand awareness και η εγκαθίδρυση της εταιρίας ως μιας αξιόπιστης πηγής πληροφοριών και λύσεων σε πιθανά προβλήματα.

Το business blogging είναι ένα από τα πολλά κανάλια προβολής που έχει, ή θα έπρεπε να έχει, κάθε σύγχρονη επιχείρηση για να εξασφαλίσει μια σταθερή εισροή δυνητικών πελατών. Σε αυτό το σημείο ας τονίσουμε ότι το blogging δεν σχετίζεται με πληρωμένη διαφήμιση, αλλά με παραγωγή περιεχομένου που σκοπό έχει να τραβήξει χρήστες από τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, στο site της εταιρίας. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την χρησιμοποίηση λέξεων-κλειδιά μέσα στο κείμενο, τα οποία σχετίζονται με τις αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες για ένα συγκεκριμένο θέμα, αλλά και με διάφορες άλλες τεχνικές SEO που θα δούμε σε μελλοντικά άρθρα. Η δημιουργία ενός blog δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη, ειδικά αν χρησιμοποιείτε user-friendly πλατφόρμες όπως το Wordpress, και σίγουρα θα σας ανταμείψει για τον κόπο και τον χρόνο που επενδύσατε με πολλούς και ποικίλους τρόπους. Ας περάσουμε λοιπόν στα πλεονεκτήματα που αποφέρει ένα επιχειρηματικό blog στην εταιρία σας.

3 αποδεδειγμένα οφέλη που έχει το business blogging για το Marketing της επιχείρησης σας 

Eva-Katalin via Getty Images

 

Αν περιμένετε άμεση προσέλκυση πελατών με το που δημιουργήσετε το εταιρικό blog σας, τότε δυστυχώς θα πρέπει να σας απογοητεύσω. Το business blogging, και γενικότερα το Content Marketing, είναι μια πιο μακροπρόθεσμη στρατηγική και τα αποτελέσματα φαίνονται συνήθως μετά από ένα διάστημα κάποιων μηνών τακτικής παραγωγής περιεχομένου. Παρ’ όλα αυτά τα οφέλη είναι πολλά, σημαντικά και σίγουρα αξίζουν την αναμονή:

1. Αύξηση της επισκεψιμότητας στο site σας.

Η δημιουργία ενημερωτικού περιεχομένου που δίνει απαντήσεις σε προβλήματα ή απορίες που έχουν οι χρήστες είναι κυριολεκτικά ένας μαγνήτης που τους στέλνει στο site σας. Σκεφτείτε το ως εξής. Κάθε φορά που γράφετε ένα καινούριο άρθρο για το business blog της εταιρίας σας, έχετε μια ακόμη ευκαιρία να εμφανιστείτε στις μηχανές αναζήτησης και να προσελκύσετε επισκέπτες στο site σας από εκεί. Κάποιος εύλογα θα ρωτήσει “Πρέπει να φτιάξω blog δηλαδή για να εμφανίζομαι στις μηχανές αναζήτησης;” Η απάντηση είναι ναι και ο λόγος πολύ απλός. Οι σελίδες που έχει ένα site που δεν έχει blog είναι περιορισμένες (εκτός αν είστε eCommerce store μεγέθους Amazon). Για τις σελίδες αυτές εμφανίζεστε στις μηχανές αναζήτησης για ένα συγκεκριμένο αριθμό αναζητήσεων. Κάθε καινούριο άρθρο λοιπόν που γράφετε, “διαβάζεται” από τις μηχανές αναζήτησης και αποτελεί μια ακόμη ευκαιρία για εσάς να εμφανιστείτε στα οργανικά αποτελέσματα και να τραβήξετε κόσμο που ενδιαφέρεται για το θέμα του άρθρου στο site σας. Η τακτική παραγωγή περιεχομένου στέλνει επίσης σήμα στην Google να τσεκάρει συχνά το site σας για καινούριο περιεχόμενο το οποίο θα ταξινομεί στα αποτελέσματα για συγκεκριμένες αναζητήσεις. Εν ολίγοις, business blogging πρωτίστως σημαίνει στοχευμένο περιεχόμενο που αποφέρει επισκέπτες σε ένα εταιρικό site.

2. Μετατροπή επισκεπτών σε δυνητικούς πελάτες.

Η επισκεψιμότητα από μόνη της δεν σημαίνει τίποτα, αν αυτοί οι επισκέπτες δεν μετατρέπονται σε δυνητικούς πελάτες, και ιδανικά σε αγοραστές. Κάθε φορά που κάποιος επισκέπτης έρχεται στο site σας για να διαβάσει ένα άρθρο είναι άλλη μια ευκαιρία για εσάς να τον μετατρέψετε από απλό επισκέπτη σε δυνητικό αγοραστή. Πώς; Μέσα από την προσθήκη ενός Call to action κουμπιού (συνήθως στο τέλος του άρθρου), το οποίο τον οδηγεί στο να κατεβάσει κάποιο δωρεάν eBook σχετικό με το άρθρο που διάβασε, ή οποιοδήποτε άλλο δωρεάν περιεχόμενο έχετε διαθέσιμο που μπορεί να τον ενδιαφέρει. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να δώσει κάποια προσωπικά στοιχεία όπως όνομα, email κτλ. Τώρα ο συγκεκριμένος χρήστης μετατράπηκε από απλός επισκέπτης σε δυνητικός αγοραστής (lead) και η επιχείρηση σας είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να τον κάνει πελάτη.

3. Αύξηση της αξιοπιστίας της εταιρίας.

Σκεφτείτε πως ενεργείτε εσείς ως καταναλωτής. Πως αντιμετωπίζετε μια επιχείρηση η οποία έχει ενεργό business blog και δίνει απαντήσεις μέσα από το περιεχόμενο της σε θεμελιώδεις απορίες που έχουν οι επισκέπτες; Μάλλον ως αυθεντία πάνω στον κλάδο που δραστηριοποιείται και αρκετά πιο έμπιστη συγκριτικά με κάποιες άλλες. Αν αυτή η εταιρία μπαίνει στην διαδικασία να παράγει περιεχόμενο που σας βοηθά, τότε προφανώς είναι και πιο αξιόπιστη από τους ανταγωνιστές, έτσι; Η απάντηση είναι και πάλι ναι. Δυστυχώς δεν αρκεί ένα καλό προϊόν πλέον. Πρέπει να χτίσετε την αξιοπιστία της εταιρίας σας πρώτα για να μπορέσει να σας εμπιστευτεί ο καταναλωτής και να σας ξεχωρίσει ανάμεσα στον τεράστιο ανταγωνισμό.

Το κυριότερο, και με αυτό θέλω να κλείσω, είναι ότι το business blogging ως μέθοδος προσέλκυσης πελατών είναι μέχρι στιγμής σχετικά “απάτητο έδαφος” για πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Κατ’ επέκταση, αποτελεί μια επιπρόσθετη ευκαιρία για όλους αυτούς που θα συνειδητοποιήσουν την αποτελεσματικότητα και τα οφέλη του εγκαίρως για να βρεθούν μπροστά από τον ανταγωνισμό.