Τέμπη: Νέες ποινικές διώξεις κατά του επιθεωρητή και δύο σταθμαρχών

Κατηγορούνται για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, καθώς και για αδικήματα ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή.
|
Open Image Modal
ALEXANDROS AVRAMIDIS via Reuters

Νέες ποινικές διώξεις ασκήθηκν σε βάρος του επιθεωρητή και των άλλων δύο σταθμαρχών για την τραγωδία με τα τρένα στα Τέμπη.

Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν είναι βαριές ενώ αύριο Παρασκευή έχει οριστεί να συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας.

Ειδικότερα, αντιμέτωποι με ποινικές ευθύνες βρίσκονται ο επιθεωρητής, ο οποίος τοποθέτησε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο και άπειρο σταθμάρχη, καθώς και σε βάρος οι άλλοι δύο σταθμάρχες, που έπρεπε να βρίσκονται στη βάρδια τους στο σταθμό της Λάρισας μέχρι τις 11 το βράδυ του μοιραίου δυστυχήματος, αλλά αποχώρησαν νωρίτερα.

Οι διώξεις ασκήθηκαν από την αρμόδια ανακρίτρια που ερευνά την υπόθεση. Τα τρία αυτά πρόσωπα κατηγορούνται για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είναι κακούργημα, με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.

Σε εξέλιξη οι έρευνες, σύγχυση με το πόρισμα

Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων για τα αίτια του σιδηροδρομικού ατυχήματος στα Τέμπη δεν έχει παραδοθεί στην 3η ανακρίτρια Λάρισας, σύμφωνα με όσα έγιναν σήμερα γνωστά. Η ΕΡΤ μετέδωσε ότι, παρά την σύγχυση που υπήρξε την Τετάρτη, «δεν έχει ολοκληρωθεί κανένα πόρισμα και καμία έρευνα. Είναι σε πλήρη εξέλιξη η ανακριτική και η έρευνα των εμπειρογνωμόμων και η αστυνομική».

Τι κατέθεσαν εργαζόμενοι του ΟΣΕ

Αναφορικά με το στάδιο της προανακριτικής διαδικασίας η ανακρίτρια έχει πάρει καταθέσεις από εν ενεργεία και συνταξιούχους σταθμάρχες. Την προηγούμενη Παρασκευή ο προϊστάμενος Επιθεώρησης ήλθε αυτοβούλως στην ανακρίτρια και μεταξύ των εγγράφων που κατέθεσε ήταν και το έγγραφο των βαρδιών που ο ίδιος είχε ορίσει για την συγκεκριμένη ημέρα.

Στο έγγραφο αυτό, από το περιβάλλον του επιθεωρητή, φέρεται να έχει ορίσει τρεις σταθμάρχες στη βραδινή βάρδια, κάτι που αμφισβητείται από τους υφισταμένους του και τις Αρχές που αναφέρουν ότι είχαν οριστεί δύο σταθμάρχες στην πρωϊνή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στην βραδινή με την αλληλοκάλυψη της μιας ώρας.

Από τους σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας ο ένας ήταν με σύμβαση ορισμένου χρόνου και ο άλλος αορίστου. Σύμφωνα με τις καταθέσεις συναδέλφων του ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έφυγε είκοσι λεπτά νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας του στις 23:00 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.

(με πληροφορίες από ΕΡΤ, Dikastiko)