«10.000 βήματα»: Μύθοι και αλήθειες για το περπάτημα και την απώλεια βάρους

Πόσες θερμίδες καίγονται με 10.000 βήματα;

Πόσο θα πρέπει άραγε να περπατάμε προκειμένου να χάσουμε βάρος; Είναι τα 10.000 βήματα (που ισοδυναμούν με 8 χλμ) ένας ικανοποιητικός αριθμός για να επιτύχουμε τον στόχο μας; Και τι ρυθμό πρέπει να έχουμε κατά την διάρκεια αυτού του περιπάτου; Πρέπει να είναι σταθερός ή μήπως να κλιμακώνουμε σταδιακά την ένταση του;

Σύμφωνα με τον γυμναστή Σκοτ Λέιντλερ, «το περπάτημα πρέπει απαραιτήτως να είναι μέρος της καθημερινότητας μας, καθώς συμβάλλει στην καλή υγεία και ευεξία του οργανισμού μας».

Έρευνα της βρετανικής κυβέρνησης έδειξε, το περπάτημα μπορεί να μειώσει την εμφάνιση παθήσεων όπως, διαβήτη τύπου 2, καρδιακά νοσήματα, άνοια αλλά και κάποιες μορφές καρκίνου, ενώ μειώνει τον κίνδυνο του πρόωρου θανάτου κατά 15%.

10.000 βήματα είναι αρκετά;

Ιάπωνας ακαδημαϊκός, εφηύρε το 1964 ένα από τα πρώτα βηματόμετρα που τον βοήθησε να καταλήξει στο συμπέρασμα μετά από έρευνα, πως αν κάποιος ανέβαζε τον αριθμό των βημάτων του σε καθημερινή βάση από 4.000 σε 10.000, τότε οι θερμίδες που θα έκαιγε αυξάνονταν κατά 500.

Κατά μέσο όρο, πόσες θερμίδες καίγονται με 10.000 βήματα;

Ακόμα και αν ισχύει το γεγονός ότι καίμε επιπλέον 500 θερμίδες όταν αυξάνουμε τα βήματα μας κατά 6.000, καθοριστικό ρόλο έχει ο ρυθμός μας, το βάρος μας, το σωματικό μας λίπος αλλά και η ηλικία. Με άλλα λόγια κάθε οργανισμός ανταποκρίνεται διαφορετικά, οπότε θα πρέπει να δούμε τι λειτουργεί καλύτερα για το σώμα μας.

Πόσα βήματα χρειάζονται για να χάσουμε βάρος;

Περπατώντας με μέση ταχύτητα τα 5 χιλιόμετρα την ώρα, δηλαδή καλύπτοντας μία απόσταση 1,5 χιλιομέτρου σε 20 λεπτά, θα μπορούσαμε να κάψουμε 80 θερμίδες σε μισή ώρα.

Αυξάνοντας όμως την ταχύτητα μας στα 8 χιλιόμετρα την ώρα, θα μας βοηθούσε να ανεβάσουμε τον αριθμό των θερμίδων που θέλουμε να κάψουμε στις 180, για το ίδιο χρονικό διάστημα.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως πως ο αριθμός αυτός -των θερμίδων- είναι διαφορετικός για κάθε άνθρωπο, για κάποιους υψηλότερος, για άλλους χαμηλότερος.

Πως μπορούμε να αυξήσουμε την ένταση στο περπάτημα μας;

Ο γυμναστής Σκοτ Λέιντλερ προτείνει ο αριθμός των βημάτων μας να φτάνει τα 5.000 με 7.000 βήματα προκειμένου να επιτύχουμε απώλεια βάρους.

Μάλιστα το περπάτημα πρέπει να είναι σε γρήγορο ρυθμό ή σε ανηφόρα, καθώς αυτό αυξάνει τους σφυγμούς της καρδιάς, κάτι που είναι απαραίτητο για να αρχίσουμε να καίμε θερμίδες.

«Όταν οι σφυγμοί της καρδιάς αγγίζουν τους 100 - 120, ανάλογα πάντα με την ηλικία, τότε εισερχόμεθα σε αυτό που είναι γνωστό ως ζώνη καύσης λίπους, όπου πλέον το λίπος αποτελεί την βασική πηγή ενέργειας».

Εξοπλισμός, ίσον καλά αθλητικά παπούτσια

Είναι σημαντικό να έχουμε τον κατάλληλο εξοπλισμό, που σημαίνει ότι θα χρειαστούμε ένα ζευγάρι καλά αθλητικά παπούτσια και την μουσική που αγαπάμε για συντροφιά.

Τέσσερις εύκολοι τρόποι να αυξήσουμε τον χρόνο που περπατάμε

1. Αυξάνουμε την κατανάλωση νερού

Στόχος είναι να πίνουμε 250 ml κάθε μία ώρα κατά την διάρκεια της εργασίας μας. Κάθε φορά που αδειάζει το ποτήρι μας σηκωνόμαστε και περπατάμε για να το γεμίσουμε.

2. Περπατάμε κατά την διάρκεια χρήσης του κινητού μας τηλεφώνου

Είτε διαβάζουμε μηνύματα, είτε σερφάρουμε στο διαδίκτυο, είτε αφιερώνουμε χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει απαραιτήτως κατά την διάρκεια που δίνουμε χρόνο στο κινητό μας τηλέφωνο, να είμαστε σε κίνηση και ποτέ καθιστοί ή ξαπλωμένοι.

3. Περπατάμε μέσα στο σπίτι

Μεταξύ των διαφημίσεων στην τηλεόραση, ενώ έχουμε βάλει στην καφετιέρα καφέ και περιμένουμε να ετοιμαστεί ή κατά τη διάρκεια όποιας άλλης δραστηριότητας, εκμεταλλευόμαστε τον χρόνο μας περπατώντας μέσα στο σπίτι.

4. Ακούμε μουσική την ώρα που περπατάμε

Ετοιμάζουμε τη λίστα με τα αγαπημένα μας τραγούδια ώστε να περπατάμε μέχρι να τελειώσει η μουσική.

Πηγή: Red Online