Αυθεντικότητα στο Content Marketing: Γιατί είναι πιο σημαντική από ποτέ

Αυτή η δημοσίευση αναρτήθηκε στην κλειστή πλέον Πλατφόρμα Αρθρογράφου Huffpost. Οι συνεργάτες αρθρογράφοι έχουν τον έλεγχο της δουλειάς τους και αναρτούσαν δημοσιεύσεις ελεύθερα στον ιστότοπό μας. Εάν θεωρείτε πως πρέπει να επισημάνετε αυτήν την καταχώριση ως καταχρηστική, στείλτε μας ένα e-mail.

Ας πούμε τα πράγματα με το όνομα τους. Υπάρχει πολύ περιεχόμενο πλέον στο διαδίκτυο. Υπερβολικά πολύ. Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και όλες οι εταιρίες προσπαθούν εναγωνίως και αδιακόπως να αποσπάσουν λίγη από την προσοχή των χρηστών μέσα από την δημιουργία online περιεχομένου, είτε σε μορφή άρθρων στο Business Blog τους είτε μέσα από πλειάδα άλλων ειδών περιεχομένου.

Σε οτιδήποτε κλάδο και αν δραστηριοποιήστε θα έχετε προσέξει ότι το newsfeed σας στα social media καθώς και το email σας βομβαρδίζονται από μεγατόνους content που υπόσχεται να δώσει την μαγική λύση σε κάθε επαγγελματικό πρόβλημα σας.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Η απάντηση είναι απλή. Γιατί το Content Marketing, ή αλλιώς Μάρκετινγκ Περιεχομένου, είναι μια από τις αποτελεσματικότερες και δημοφιλέστερες μορφές Marketing μέχρι στιγμής. Καλώς ή κακώς όμως είναι και μια πολύ μεγάλη μόδα. Και όπως κάθε μόδα, σε αρκετές περιπτώσεις ασκείται με τρόπο όχι τόσο δόκιμο. Ένας από τους βασικούς λόγους για αυτό είναι η έλλειψη αυθεντικότητας στο περιεχόμενο που δημοσιεύεται.

Πριν περάσουμε στο γιατί η αυθεντικότητα στο Content Marketing είναι τόσο θεμελιώδης, ας δώσουμε ένα σύντομο ορισμό του όρου.

Τι είναι το Content Marketing;

Νομίζω ότι όλοι μας έχουμε βαρεθεί τις εταιρίες που προσπαθούν να μας πουλήσουν τα προϊόντα τους με πιεστικό τρόπο και ειδικότερα όταν εμείς δεν έχουμε δείξει κανένα ενδιαφέρον για αυτά. Το Content Marketing λοιπόν είναι το ακριβώς αντίθετο από αυτή την πρακτική. Είναι η δημιουργία επιμορφωτικού και σχετικού με τον ενδιαφερόμενο περιεχομένου που λύνει κάποιο πρόβλημα, δίνει απαντήσεις σε απορίες ή αποτελεί οδηγό για κάποιο ζήτημα.

Το περιεχόμενο που προσφέρεται μέσα από καμπάνιες Content Marketing είναι συνήθως δωρεάν και αποσκοπεί στο να χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης με τον χρήστη και όχι να πουλήσει άμεσα. Η πώληση στην προκειμένη είναι πιο μακροπρόθεσμος στόχος, ενώ το brand awareness και η αύξηση επισκεψιμότητας στο site μιας επιχείρησης αποτελούν τους άμεσους στόχους.

Γιατί η αυθεντικότητα στο Content Marketing κάνει την διαφορά

Ο τεράστιος όγκος online περιεχομένου έχει δημιουργήσει το λεγόμενο Content clutter. Σύμφωνα με έρευνα της Havas που δημοσιεύτηκε στο Marketing Week, 60% του περιεχομένου που δημιουργείται από εταιρίες έχει ελάχιστη ή μηδαμινή χρηστικότητα και αξία για τους χρήστες.

Επιπροσθέτως, μια από τις μεγαλύτερες ομάδες του αγοραστικού κοινού, οι millenials, δήλωσαν σε ποσοστό 84% ότι απεχθάνονται την διαφήμιση, όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα του αμερικάνικου marketing agency The McCarthy Group.

Είναι ξεκάθαρο ότι οι χρήστες του 2018 είναι πολύ καλά εκπαιδευμένοι στο να μην επηρεάζονται από διαφημίσεις. Επίσης, μπορούν εύκολα να καταλάβουν πότε μια εταιρία ακολουθεί μια στρατηγική μάρκετινγκ απλά και μόνο επειδή όλοι το κάνουν, ελπίζοντας να κάνει και αυτή μια “αρπαχτή” και να πάρει μερίδιο της αγοράς.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία κάνουν ξεκάθαρο νομίζω ότι η δημιουργία περιεχομένου που χαρακτηρίζεται από αυθεντικότητα και δεν είναι απλά μια αντιγραφή του “τι κάνουν οι άλλοι” είναι αυτό που θα διαφοροποιήσει μια εταιρία και θα την κάνει πραγματικά επιτυχημένη στο Content Marketing.

3 Tips για Content Marketing με αυθεντικότητα

Εύλογα θα απορήσετε λέγοντας “Οκ, όλα καλά. Αλλά πως ακριβώς δημιουργώ περιεχόμενο που είναι μοναδικό;”. Ευτυχώς δεν είναι και τόσο δύσκολο όσο ακούγεται. Υπάρχουν συγκεκριμένες στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά σε αυτό.

1. Ανακαλύψτε το ύφος γραφής σας

Δεν ξεκίνησα τυχαία με αυτό καθώς είναι το χειρότερο και πιο συχνό λάθος. Η έρευνα του ανταγωνισμού είναι καίριο κομμάτι του Marketing κάθε επιχείρησης. Παρ’όλα αυτά είναι άλλο το να δούμε τι κάνουν οι ανταγωνιστές και άλλο το να το αντιγράψουμε. Το ότι δούλεψε για αυτούς δεν σημαίνει ότι θα είναι αποτελεσματικό και για εμάς.

Η κάθε επιχείρηση έχει τον προσωπικό της χαρακτήρα, κουλτούρα και αξίες και είναι απολύτως σημαντικό να αποτυπώνονται όλα αυτά στο περιεχόμενο της. Επιπλέον, ο κάθε κλάδος περικλείει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Η ασυμβατότητα του ύφους γραφής με το ύφος της εταιρίας ή του τομέα δραστηριοποίησης είναι σίγουρη συνταγή αποτυχίας.

Εάν είσαστε μια ναυτιλιακή εταιρία, παραδείγματος χάριν, με σοβαρό εταιρικό προφίλ και πελάτες που θεωρούνται κατά κανόνα συντηρητικοί όσον αφορά το στυλ περιεχομένου που επιλέγουν να διαβάσουν, δεν θα είχε πολύ λογική να χρησιμοποιείτε υπερβολικά πολύ χιούμορ στο Content σας, έτσι δεν είναι;

Από την άλλη, εάν η επιχείρηση σας εμπορεύεται ευφάνταστα δώρα και χιουμοριστικές κάρτες online, τότε σίγουρα τα περιθώρια δημιουργικότητας όσον αφορά τις έξυπνες ατάκες είναι σαφώς μεγαλύτερα.

2. Διατηρήστε συνέπεια

Αφού ανακαλύψετε το στυλ γραφής σας πρέπει να φροντίσετε να παραμένει συνεπές σε κάθε καινούριο άρθρο που δημοσιεύετε. Το αντίθετο προκαλεί σύγχυση στους χρήστες και τους κάνει να αμφιβάλλουν για την ταυτότητα της εταιρίας σας και ενδεχομένως και για την αξιοπιστία της.

Δεν αντιλέγω ότι αυτό αποτελεί μεγάλη πρόκληση, ειδικά στην σύγχρονη αγορά όπου κάθε άρθρο στο blog μιας εταιρίας μπορεί να έχει γραφτεί από διαφορετικό Content Writer. Παρ’όλα αυτά είναι στο χέρι σας να διασφαλίζετε ότι ένα άρθρο εναρμονίζεται πλήρως με το μέχρι τώρα ύφος της εταιρίας, πριν βγει προς δημοσίευση. Η συμβολή ενός editor σε αυτό το κομμάτι είναι κάτι παραπάνω από σημαντική.

3. Δημιουργήστε περιεχόμενο βασισμένο σε πραγματικά προβλήματα υπαρχόντων πελατών σας

Δώστε λίγο παραπάνω βάση σε αυτό γιατί είναι το κερασάκι στην τούρτα. Ο λόγος που γράφετε περιεχόμενο είναι για να προσφέρετε λύσεις και απαντήσεις σε προβλήματα και απορίες των χρηστών που θα το διαβάσουν, έτσι δεν είναι; Επιπλέον, αυτοί οι χρήστες πιθανώς θα αντιμετωπίζουν τα ίδια ή παρόμοια προβλήματα με τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας, σωστά;

Άρα το μόνο που έχετε να κάνετε για να δημιουργήσετε αυθεντικό περιεχόμενο που να στοχεύει δυνητικούς πελάτες στον κλάδο σας είναι να σηκώσετε το τηλέφωνο και να καλέσετε έναν (ή και περισσότερους) από τους τωρινούς σας πελάτες. Έτσι θα πετύχετε να δώσετε το κατάλληλο context στο περιεχόμενο σας. Ρωτήστε τους λοιπόν τα ακόλουθα.

  • Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν στην ομαλή διεξαγωγή της λειτουργίας της επιχείρησης τους;
  • Ποιες είναι οι ανησυχίες και οι προκλήσεις τους;
  • Ποιοι είναι οι στόχοι τους για το μέλλον;
  • Τι τους έκανε να αποταθούν σε εσάς για να τους βοηθήσετε;
  • Γιατί σας ξεχώρισαν από τους ανταγωνιστές;

Παράγοντας content το οποίο στοχεύει στο να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα αποφεύγετε το να ανακυκλώνετε αυτά που γράφουν όλοι οι άλλοι. Και έτσι πετυχαίνετε την αυθεντικότητα σε κάθε καμπάνια Content Marketing που διεξάγετε. Το οπλοστάσιο σας είναι οι υπάρχοντες πελάτες. Εάν αυτοί αντιμετωπίζουν κάποια συγκεκριμένα προβλήματα, τότε το πιο πιθανό είναι ότι και πολλοί άλλοι του ίδιου τομέα θα συμπάσχουν.

Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι φυσικά το ζήτημα της αυθεντικότητας περιεχομένου είναι αρκετά πιο πολύπλοκο και πολυποίκιλο. Μην περιορίζεστε μόνο στον κορμό του κειμένου σας αλλά και σε κομμάτια όπως τα meta-descriptions, κουμπιά Call-to-action καθώς και τα captions στα social media posts όταν αναδημοσιεύετε το Content σας εκεί.

Το brand και η ιδιαίτερη προσωπικότητα της εταιρίας σας είναι αυτό το οποίο σας κάνει να ξεχωρίζετε στον online κόσμο και η αυθεντικότητα του περιεχομένου είναι ο καλύτερος τρόπος για να το ενισχύσετε.