Πώς να καταναλώνουμε τα ζυμαρικά αν δεν θέλουμε να πάρουμε βάρος

Για να μπορούμε να τα απολαμβάνουμε δίχως ενοχές.
Αυτή η δημοσίευση αναρτήθηκε στην κλειστή πλέον Πλατφόρμα Αρθρογράφου Huffpost. Οι συνεργάτες αρθρογράφοι έχουν τον έλεγχο της δουλειάς τους και αναρτούσαν δημοσιεύσεις ελεύθερα στον ιστότοπό μας. Εάν θεωρείτε πως πρέπει να επισημάνετε αυτήν την καταχώριση ως καταχρηστική, στείλτε μας ένα e-mail.

Ο Σεπτέμβριος είναι πάντα ο μήνας που βάζουμε νέους στόχους και πολλοί από αυτούς έχουν να κάνουν με θέματα διατροφής. Ένα κοινό χαρακτηριστικό που έχουν οι περισσότερες δίαιτες είναι ότι συνιστούν να αποφεύγονται παντελώς οι υδατάνθρακες, μερικές φορές ακόμη περισσότερο και από τα γλυκά.

Αυτό σημαίνει ότι για κάποιο διάστημα πρέπει να αποχωριστείτε όλες εκείνες τις τροφές που τόσο απολαμβάνετε -μακαρόνια, ρύζι, λευκό ψωμί- αφού ο οργανισμός τις μετατρέπει γρήγορα σε γλυκόζη, κάτι που προκαλεί αύξηση του ζαχάρου στο αίμα και συχνά αφήνει το αίσθημα της πείνας. Οπότε είναι πιθανότερο οι… επισκέψεις στο ψυγείο να είναι συχνότερες.

Αντίθετα, οι σύνθετοι υδατάνθρακες -καστανό ρύζι, γλυκοπατάτα και ζυμαρικά ολικής άλεσης- περιέχουν υψηλά επίπεδα σιδήρου και συστήνονται ανεπιφύλακτα σαν λύση διαίτης, αφού ο οργανισμός δαπανά περισσότερο χρόνο για να τους χωνέψει και άρα αφήνουν το αίσθημα του κορεσμού για περισσότερο.

Τι γίνεται ωστόσο, αν απλώς προτιμάτε τα “λευκά” ζυμαρικά και δεν θέλετε να τα στερηθείτε για την light εκδοχή τους;

Οι διαιτολόγοι προτείνουν να συνδυάσετε “λευκούς” υδατάνθρακες με καλές πρωτεΐνες και λίπη ώστε να μειώσετε το γλυκαιμικό φορτίο.

Για παράδειγμα, επιλέγοντας σολομό ή γαλοπούλα με λευκά ζυμαρικά, το σώμα σας θα εστιάσει στο να απορροφήσει τις θρεπτικές ουσίες της πρωτεΐνης παρά στο να μετατρέψει τους κατεργασμένους υδατάνθρακες σε ζάχαρη άμεσα. Έτσι μπορείτε να απολαμβάνετε δίχως ενοχές τα αγαπημένα σας ζυμαρικά!