Αποσκευές που χάθηκαν στο αεροδρόμιο: Πώς θα το αντιμετωπίσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά

Και μερικά tips-κλειδιά, προκειμένου να αποφύγουμε το ενδεχόμενο να βρεθούμε στον σωστό προορισμό με τις λάθος αποσκευές.
izusek via Getty Images

Για πολλά χρόνια, νιώθαμε σχετικά ασφαλείς με το θέμα του ελέγχου των αποσκευών μας όταν επρόκειτο να ταξιδέψουμε αεροπορικώς. Ωστόσο, το χάος που προκλήθηκε στα αεροδρόμια το φετινό καλοκαίρι έχει αρχίσει να πληγώνει την εμπιστοσύνη μας.

Οι πιθανότητες που έχουν οι αεροπορικές εταιρείες να χάσουν τις αποσκευές μας φέτος φέρεται να έχουν «εκτοξευθεί», με τεράστιες αυξήσεις στον αριθμό των αποσκευών που έχουν χαθεί, κλαπεί ή καταστραφεί. Φυσικά, η προφανής λύση είναι να πακετάρουμε τα λιγότερα δυνατά πράγματα, ώστε να μην χρειαστεί να αργήσουμε με τις αποσκευές μας στον έλεγχο. Ωστόσο, καθώς αυτό ορισμένες φορές είναι αντικειμενικά ανέφικτο, τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που χρειαστεί να αποχωριστούμε τις αποσκευές μας με αποτέλεσμα αυτές να χαθούν;

Υποβάλλουμε αναφορά για τις χαμένες αποσκευές

«Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε αν παρατηρήσουμε ότι οι αποσκευές μας δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό μας είναι να το αναφέρουμε αμέσως», μας συμβουλεύει ο Άλεξ Μίλερ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Upgraded Points. «Η αεροπορική εταιρεία την οποία προτιμήσαμε είναι υπεύθυνη για τη διασφάλιση της παράδοσης των αποσκευών μας στον προορισμό μας».

Πηγαίνουμε λοιπόν στο γραφείο αποσκευών της αεροπορικής εταιρείας και ζητάμε από τον εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών να δει αν μπορεί να εντοπίσει τις αποσκευές μας.

Ενδεχομένως να μας δοθεί και η δυνατότητα να προσδιορίσουμε τη θέση των αποσκευών μας στην εφαρμογή για κινητά της αεροπορικής εταιρείας. Εάν η βαλίτσα μας εξακολουθήσει να αγνοείται, ίσως έχει έρθει η ώρα να υποβάλουμε την αναφορά μας.

«Αφού ενημερώσουμε το προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας για τις αποσκευές που λείπουν, είναι σημαντικό να υποβάλουμε και μια γραπτή αναφορά», μας συμβουλεύει ο Μίλερ.

«Θα πρέπει να δώσουμε μια λεπτομερή περιγραφή των αποσκευών μας, συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους, του χρώματος και του υλικού της βαλίτσας μας. Η αναφορά θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει την τρέχουσα διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας μας, ώστε η αεροπορική εταιρεία να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας. Τέλος, είναι σημαντικό να κρατήσουμε μια σημείωση οποιουδήποτε αριθμού αναφοράς ή παρακολούθησης που έχουμε λάβει από το γραφείο αποσκευών».

Ενημερωνόμαστε σχετικά με το ποσό της αποζημίωσης που δικαιούμαστε

«Η άμεση υποβολή αναφοράς για την αποσκευή που λείπει στην αεροπορική εταιρεία θα εκκινήσει αυτόματα τη διαδικασία αναζήτησης της βαλίτσας μας. Μαζί ξεκινάει να μετράει και το διάστημα εντός του οποίου μπορούμε να διεκδικήσουμε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία», μας πληροφορεί ο Σκοτ Κις, συγγραφέας του «Take More Vacations» και ιδρυτής του Scott’s Cheap Flights. «Εάν η βαλίτσα μας αγνοείται από πέντε ημέρες έως δύο εβδομάδες, τότε δικαιούμαστε αποζημίωση αξίας έως και 3.000 ευρώ για πτήσεις εσωτερικού και 1.780 ευρώ για διεθνείς πτήσεις.»

PAUL ELLIS via Getty Images

Κρατάμε όλες τις αποδείξεις

Οι χαμένες αποσκευές πέρα από το γεγονός ότι ανατρέπουν τα σχέδια των διακοπών, μας εγκλωβίζουν σε ένα μέρος χωρίς τα υπάρχοντά μας, αναγκάζοντάς μας να ξοδέψουμε χρήματα σε στοιχειώδεις αγορές όπως εσώρουχα ή οδοντόβουρτσα.

Τα καλά νέα είναι ότι ενδέχεται να δικαιούμαστε αποζημίωση εφόσον οι αγορές μας κριθούν «λογικές».

«Κρατάμε τις αποδείξεις για οποιεσδήποτε καθημερινές αγορές υποχρεωθήκαμε να κάνουμε εξαιτίας του γεγονότος ότι χάθηκαν οι αποσκευές μας», μας συμβουλεύει ο Κις. «Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ρούχα, προϊόντα περιποίησης ή άλλα καθημερινά είδη».

Υποβάλλουμε καταγγελία εφόσον χρειαστεί

«Αν η αεροπορική εταιρεία καθυστερεί να μας δώσει την αποζημίωση που δικαιούμαστε για την βαλίτσα που λείπει, δεν διστάζουμε να υποβάλουμε καταγγελία στο ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών», συνιστά ο Κις.
Η φόρμα καταγγελίας του πρακτορείου επιτρέπει στους ταξιδιώτες να επισημαίνουν την κακή αεροπορική υπηρεσία όσον αφορά τις αποσκευές, καθώς και άλλα ζητήματα, όπως τις πρακτικές επιστροφής των χρημάτων.

Μπορούμε επίσης να προσπαθήσουμε να τραβήξουμε την προσοχή της αεροπορικής εταιρείας μέσω των κοινωνικών δικτύων. Μερικές φορές ένα tweet στην εταιρεία ή η αποστολή ενός άμεσου μηνύματος αποφέρει πραγματικά αποτελέσματα.

Παραμένουμε αισιόδοξοι

Όσο απογοητευτικό κι αν είναι να αγνοούνται οι αποσκευές μας, υπάρχουν τρόποι να μας επιστραφούν.

Προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε τον κίνδυνο

Προτιμάμε τις απευθείας πτήσεις

«Δίνουμε προτεραιότητα στις απευθείας πτήσεις ή τουλάχιστον σε πτήσεις που δεν έχουν πολλές ανταποκρίσεις», μας συμβουλεύει ο Κις.

«Αυτή η μεταφορά μεταξύ των αεροπλάνων ενισχύει τον κίνδυνο να χαθούν οι αποσκευές μας».

Επιπλέον, εφόσον είναι εφικτό, αποφεύγουμε να πετάμε με πολλές αεροπορικές εταιρείες. Μερικές φορές είναι φθηνότερο να χαρτογραφήσουμε μια διαδρομή με πολλές στάσεις, αλλά είναι σημαντικό να σταθμίσουμε το κόστος σε σύγκριση με τον κίνδυνο να χάσουμε τις αποσκευές μας.

Πηγαίνουμε στο αεροδρόμιο πολύ νωρίς

«Προσπαθούμε να φτάσουμε στο αεροδρόμιο νωρίς, τουλάχιστον 90 λεπτά πριν από την ώρα της πτήσης, προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι ο χρόνος για την αποθήκευση των αποσκευών μας επαρκεί», μας παροτρύνει ο Κις.

Χρησιμοποιούμε συσκευές εντοπισμού

«Αν διαθέτουμε μια εφαρμογή εντοπισμού μέσω GPS, όπως το AirTag της Apple, την αξιοποιούμε προκειμένου να παρακολουθούμε εύκολα πού βρίσκονται οι αποσκευές μας, ειδικά σε περίπτωση που χαθούν», μας συμβουλεύει ο Kις.

Βγάζουμε μια φωτογραφία τις αποσκευές μας

Πριν παραδώσουμε την βαλίτσα μας, την τραβάμε μια φωτογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, εάν η βαλίτσα τελικά χαθεί, θα έχουμε τη φωτογραφική απόδειξη για οποιοδήποτε πολύτιμο αντικείμενο χρειαστεί να διεκδικήσουμε αποζημίωση».

Φωτογραφίζουμε τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό της βαλίτσας και βεβαιωνόμαστε ότι η ετικέτα που τυπώνει η αεροπορική εταιρεία έχει τον σωστό κωδικό αεροδρομίου, καθώς και το σωστό όνομα και τον αριθμό τακτικών επιβατών και τραβάμε άλλη μια φωτογραφία.

Εφόσον έχουμε πάνω μας πολύτιμα ή απαραίτητα αντικείμενα, τα μεταφέρουμε στη χειραποσκευή

«Τα τιμαλφή και όλα τα απαραίτητα πρέπει να είναι συσκευασμένα στη χειραποσκευή», συνιστά ο Μίλερ. «Τα μετρητά, τα φάρμακα, τα ηλεκτρονικά είδη, τα κοσμήματα και οτιδήποτε πολύτιμο για μας θα πρέπει να φυλάσσεται πάντα μαζί μας. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη και δεν πρόκειται να εκδώσουν αποζημίωση για αυτού του είδους τα αντικείμενα. Επομένως απλώς αποφεύγουμε να τα πακετάρουμε στις παραδοτέες αποσκευές μας, έτσι ώστε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο», προσθέτει.

Σημαντικό:

Τέλος, φροντίζουμε να έχουμε μαζί μας προϊόντα περιποίησης και τουλάχιστον ένα ρούχο και ένα ζευγάρι εσώρουχα στη χειραποσκευή μας. Είναι καλύτερα να είμαστε προετοιμασμένοι παρά να ξαναφορέσουμε τα ίδια ρούχα σε περίπτωση που χαθεί η βαλίτσα μας.

Προτείνετε μια διόρθωση