ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
04/06/2020 20:08 EEST

Ο ΣΥΡΙΖΑ ψάχνει το θέμα της Πατρών – Πύργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ερώτηση κατέθεσαν οι ευρωβουλευτές Δημ. Παπαδημούλης και Ελ. Κουντουρά, σχετικά με την απευθείας ανάθεση του έργου.

Eurokinissi

Όπως έχουμε γράψει πολλάκις, ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου, έχει περιέλθει σε τέλμα. Ηταν αρχικά να κατασκευαστεί ως ενιαίος αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Πάτρα – Πύργος από την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ, ωστόσο το 2013 βγήκε εκτός σχεδιασμού με την αναθεώρηση των συμβάσεων.

Αφού πέρασαν τα χρόνια, επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ, είχαμε διαγωνισμούς για την Πατρών – Πύργου χωρισμένη σε 8 εργολαβίες (!), ωστόσο η διαδικασία έμεινε ημιτελής, καθώς κάποιες εταιρείες αποδείχθηκε ότι δεν είχαν τα οικονομικά στοιχεία για να προχωρήσουν τις εργολαβίες, κάποιες έστειλαν δύο τρία μηχανήματα και το έργο παρέμεινε μετέωρο.

Η νέα κυβέρνηση, της Νέας Δημοκρατίας, επέλεξε να ακυρώσει τις 8 εργολαβίες και συμφώνησε με την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ να αναλάβει αυτή να τελειώσει το έργο. Μάλιστα, ο φάκελος με αυτή την πρόταση και τα επιμέρους στοιχεία, έχει κατατεθεί στην Κομισιόν, προς έλεγχο και έγκριση, διότι δεν διαφαίνεται άλλη λύση επί της ουσίας.

Τώρα, κι ενώ αναμένουμε την απόφαση της Κομισιόν, έρχεται ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημ. Παπαδημούλη και Ελ. Κουντουρά, προς την Κομισιόν, αναφορικά με την «απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ για μονομερή λύση των υφιστάμενων συμβάσεων και την απευθείας ανάθεση του συνόλου του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου».

Οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την Κομισιόν, εάν οι αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης «έχουν κοινοποιηθεί στις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Επιτροπής. Και αν ναι, ποιο είναι το περιεχόμενό τους (χρονοδιάγραμμα, όροι, δεσμεύσεις κλπ.) και σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαβουλεύσεις με τις ελληνικές αρχές».

Επιπλέον, ζητούν να μάθουν αφενός, εάν οι αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης «είναι συμβατές με τους ενωσιακούς κανόνες περί ανταγωνισμού και δημοσίων συμβάσεων» και αφετέρου εάν «θα διασφαλιστεί η τήρηση του προϋπολογισμού του έργου και η συγχρηματοδότησή του από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, όπως είχε ήδη εγκριθεί».

Στο κείμενο της ερώτησης τους οι Δημ. Παπαδημούλης και Ελ. Κουντουρά, αναφέρουν πως «ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου δημοπρατήθηκε τα έτη 2016-2017 σε 8 τμήματα, σύμφωνα με το άρθρο 46 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ, μετά από έγκριση της ΕΕ. Παρά τη σύναψη 5 συμβάσεων την περίοδο Απριλίου-Μαΐου 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ όχι μόνο δεν προχώρησε από τον Αύγουστο του 2019 στην ανάθεση των λοιπών 3 τμημάτων, αλλά τον Απρίλιο του 2020 έλυσε μονομερώς τις υφιστάμενες συμβάσεις για την κατασκευή του έργου».

Σημειώνεται πως ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου υπερβαίνει τα 460 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται με περίπου 293 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ.