Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ξενοδοχείων Αθήνας – Αττικής, για το πρώτο τριμήνου του 2025, η μέση πληρότητα έκλεισε με 63,5%, ήτοι + 5,2% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2024, με μέση τιμή δωματίου (ADR) 125.00 ευρώ (+7,8%) και με έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (Rev Par) 79,43 ευρώ (+13,5%).
Ο Μάρτιος ήταν ο καλύτερος σε επιδόσεις από τους τρείς πρώτους μήνες του 2025- καταγράφοντας city break. Αλλά και ο Φεβρουάριος 2025 ήταν 2,5% πάνω από τον περσινό, παρουσιάζοντας μια εντυπωσιακή αύξηση στην διετία, της τάξης του 19,1%.
Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, οι λεγόμενοι «πλάγιοι μήνες» ή μήνες εκτός αιχμής, σταδιακά θα περιοριστούν και η Αθήνα μπορεί να είναι στην πράξη 12μηνος προορισμός.
Ως προς την Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) και στο Έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar), το πρώτο τρίμηνο του 2025 πήγε καλά με 125 ευρώ ADR και 79,43 ευρώ (RevPar), σημειώνοντας αντίστοιχα αύξηση κατά 7,8% και κατά 13,5% έναντι του πρώτου τριμήνου του 2024.
Σε σχέση με την επίδοση των πόλεων – ανταγωνιστών της Αθήνας, σε επίπεδο τριμήνου, τα ξενοδοχεία της Αθήνας είχαν επίσης καλή επίδοση και απόδοση. Η πληρότητα της Μαδρίτης κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024 (+0,3%), η μέση πληρότητα της Βαρκελώνης σημείωσε τάση μείωσης (-0.4%), ενώ η πληρότητα της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης κατέγραψαν μικρή αύξηση της τάξης του 2,7% και 1,2% αντίστοιχα.
Από πλευράς μέσης τιμής δωματίου (ADR), συγκρίνοντας την μέση τιμή της Αθήνας το Α΄3μηνο του 2025 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2024, παρατηρούμε αύξηση για την Αθήνα κατά 7,8%, για την Μαδρίτη κατά 11,4%, για τη Βαρκελώνη κατά 7,6%, για την Ρώμη κατά 5,3%, και για τη Κωνσταντινούπολη κατά 2,2%.
Αντίστοιχα, στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (Rev Par) στο Α’ 3μηνο του 2025 παρατηρήθηκε αύξηση για την Αθήνα κατά 13,5%, για την Μαδρίτη κατά 11,7%, για την Βαρκελώνη κατά 7,1%, για την Ρώμη κατά 8,1% και για την Κωνσταντινούπολη κατά 3,4%.
Οι επιδόσεις της Αθήνας σε όλους τους δείκτες βελτιώνονται τα δύο τελευταία χρόνια, όπως και η θέση της Αθήνας, έναντι των παραδοσιακών ανταγωνιστών της. Παρά τη προσθήκη πολλών νέων κλινών, κυρίως σε τουριστικά καταλύματα εκτός ξενοδοχείου, η δημοτικότητα της Αθήνας εξακολουθεί να τροφοδοτεί τη ζήτηση και την προσφορά.
Ωστόσο, για να διατηρηθεί σε ισορροπία η αναγκαία σχέση «value for money» που ελκύει τον τουρίστα στην Αθήνα, δεν αρκούν πλέον μόνο τα πολυτελή ή ανακαινισμένα δωμάτια διαμονής. Απαιτείται καλύτερη εξυπηρέτηση για τους επισκέπτες στην Ακρόπολη, στους αρχαιολογικούς χώρους και αναβαθμισμένα Μουσεία, απαιτούνται σύγχρονα δίκτυα και ασφαλείς υποδομές, απαιτείται πρόβλεψη για τις νέες ανάγκες σε ύδρευση, αποχέτευση, καθαριότητα, ασφάλεια κ.λπ. μιας πόλης που σταθερά πολλαπλασιάζει τον πληθυσμό της τόσο σε μόνιμους κατοίκους όσο και σε επισκέπτες, προκειμένου να βελτιωθεί η καθημερινότητα πρωτίστως των πολιτών και εν συνεχεία των επισκεπτών.