ΔΙΕΘΝΕΣ
21/09/2018 15:44 EEST | Updated 21/09/2018 15:46 EEST

Στον περίεργο κόσμο των social media: Αγοράζουν ρούχα μόνο για μια φωτογραφία στο instagram και μετά τα επιστρέφουν

wundervisuals via Getty Images

H αγορά ρούχων για μια εκδήλωση και η επιστροφή τους και πάλι στο κατάστημα είναι μια πρακτική που προκαλεί εντύπωση στους περισσότερους από εμάς, ωστόσο για πολλούς κατοίκους του εξωτερικού αποτελεί συνήθεια. Αυτό που σήμερα έχει αλλάξει είναι πως πολλοί πελάτες προχωρούν στην αγορά ενός ενδύματος μόνο για να τραβήξουν μια φωτογραφία που θα δημοσιεύσουν στο instagram και θα κάνουν τους followers τους να τους θαυμάσουν.

Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία πιστωτικών καρτών Barclaycard, σχεδόν ένας στους δέκα αγοραστές στη Βρετανία (ποσοστό 9%) παραδέχεται πως πληρώνει για ρούχα ώστε να τα χρησιμοποιήσει μονάχα για μια φωτογραφία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στόχος τους είναι η επιλογή να αναδειχθεί στην καλύτερη στιλιστική πρόταση της ημέρας και μετά να τα επιστρέψουν στο κατάστημα.

Για την έρευνα ρωτήθηκαν πάνω από 2.000 ενήλικες, ενώ αποδείχθηκε πως τα άτομα ηλικίας 35-44 ετών έχουν περισσότερες πιθανότητες να κάνουν κάτι τέτοιο. Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως οι άνδρες είναι το ίδιο επιρρεπείς με τις γυναίκες στη συνήθεια αυτή.

Σημαντική παράλειψη βέβαια της έρευνας είναι πως στα ευρήματα της δεν συμπεριλαμβάνει τους έφηβους, οι οποίοι φυσικά είναι και οι κύριοι χρήστες του instagram.

View this post on Instagram

IRL street style • (RG: @lyonsfeel)

A post shared by Rent the Runway (@renttherunway) on

Στη σύγχρονη κοινωνία η αυξημένη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθιστά μεταξύ άλλων τον καθέναν ικανό να διαχειρίζεται brands και να τα προβάλλει στο διαδίκτυο.

Υπάρχουν μάρκες που ενδείκνυνται ειδικά για αγορά από χρήστες του instagram. Η Άλισον Ντέιβις, ειδική στα θέματα μόδας, ανέφερε πως «υπάρχουν συγκεκριμένα ρούχα που προορίζονται για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να φορεθούν μια φορά, ίσως και δύο, να φωτογραφηθούν και μετά να περάσουν στα... αζήτητα.

Ακόμα μια τάση ιδιαίτερα διαδεδομένη τόσο στο εξωτερικό όσο και στη χώρα μας είναι η ενοικίαση ρούχων από διάσημους σχεδιαστές έναντι αμοιβής ώστε οι χρήστες των social media να τα διαφημίζουν.