Ρωσία: Χαμηλότερη ποιότητα των προϊόντων διατροφής στο καλάθι του σούπερ μάρκετ

Αιτίες ο άνευ προηγούμένου πληθωρισμός και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος
MAXIM ZMEYEV via REUTERS

Σε φθηνότερα είδη διατροφής στρέφονται οι Ρώσοι καταναλωτές , εξαιτίας της πτώσης του καθαρού διαθέσιμου εισοδήματος. Οι πληροφορίες προέρχονται από όσα δήλωσε τη Δευτέρα, 18 Ιουλίου, η κορυφαία εταιρεία λιανικής πώλησης τροφίμων της χώρας, η X5 Group, καθώς ο υψηλός πληθωρισμός μειώνει την αγοραστική δύναμη.

Παρόλο που το ισχυρότερο ρούβλι και η πτώση της καταναλωτικής ζήτησης βοήθησαν τη Ρωσία να χαλιναγωγήσει τον πληθωρισμό, οι τιμές καταναλωτή παραμένουμν αυξημένες.

Η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία Rosstat την περασμένη εβδομάδα δήλωσε ότι οι τιμές καταναλωτή έχουν αυξηθεί κατά 11,6% μέσα στο 2022, ενώ έπεται και συνέχεια. Ο πληθωρισμός των τροφίμων το δεύτερο τρίμηνο του 2022 αυξήθηκε στο 19,5% από 13,5% το πρώτο τρίμηνο. Ωστόσο, οι αποπληθωριστικοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης του ρουβλίου και της αυξημένης προσφοράς φρούτων, λαχανικών, αυγών και ζάχαρης, επιβραδύνουν αυτόν τον ρυθμό ανάπτυξης.

Σε μια ενημέρωση συναλλαγών, η X5 ανέφερε ότι οι καθαρές πωλήσεις στο εκπτωτικό κατάστημα τροφίμων «Chizhik» αυξήθηκαν κατά 28 φορές, αγγίζοντας τα 6,8 δισεκατομμύρια ρούβλια, δηλαδή περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ. Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18,6%, στα 647,3 δισεκατομμύρια ρούβλια, ενώ ο όμιλος άνοιξε τριακόσια νέα καταστήματα.

Η X5 επωφελήθηκε από την έξοδο των ξένων εταιρειών, καθώς μέχρι τα τέλη Ιουνίου, η X5 απέκτησε και στη συνέχεια μετονόμασε την επωνυμία των καταστημάτων της αλυσίδας λιανικής Prisma, την οποία εξαγόρασε από τη φινλανδική εταιρεία SOK Retail, στα μέσα Ιουνίου.

Ο υψηλός πληθωρισμός αποτελεί βασική ανησυχία των ρωσικών νοικοκυριών εδώ και χρόνια, καθώς σταδιακά εξαθλιώνει το βιοτικό επίπεδο, ενώ την κρίση κλιμακώνουν οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας.

Η Τράπεζα της Ρωσίας αναμένεται να μειώσει το βασικό της επιτόκιο από 9,5%, στις 22 Ιουλίου, αφού σημείωσε πτώση στις τιμές καταναλωτή τον Ιούνιο.

Δημοφιλή