Τέλος οι αεροπορικές πτήσεις μικρών αποστάσεων στο εσωτερικό της Γαλλίας

Κριτήριο για τις πτήσεις που "κόπηκαν" η δυνατότητα εξυπηρέτησης με τρένο και στόχος η μείωση των εκπομπών CO2.
Charles Platiau via Reuters

Η Γαλλία απαγόρευσε όλες τις εσωτερικές πτήσεις μικρών αποστάσεων που μπορούν να καλυφθούν με τρένο σε λιγότερο από δυόμισι ώρες, μια κίνηση που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών CO2 από αεροσκάφη. Ως ήταν βέβαια αναμενόμενο αεροπορικές εταιρείες αντιδρούν.

Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP), αν και το μέτρο είχε συμπεριληφθεί σε νόμο για το κλίμα το 2021, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες είχαν ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποφανθεί εάν ήταν νόμιμο.

Η αλλαγή θα αποκλείσει κυρίως τα αεροπορικά ταξίδια μεταξύ του Παρισιού και περιφερειακών κόμβων όπως η Νάντη, η Λυών και το Μπορντό, με τις πτήσεις ανταπόκρισης να μην επηρεάζονται.

Ο νόμος διευκρινίζει ότι οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες στην ίδια διαδρομή πρέπει να είναι συχνές, έγκαιρες και αρκετά καλά συνδεδεμένες ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των επιβατών που διαφορετικά θα ταξίδευαν αεροπορικώς και πρέπει επίσης να είναι ικανές να απορροφήσουν την αύξηση του αριθμού των επιβατών.

Τα άτομα που κάνουν τέτοια ταξίδια θα πρέπει να μπορούν να μπορούν να κάνουν το ταξίδι μετάβασης και επιστροφής με τρένο ακόμη και την ίδια ημέρα, έχοντας την δυνατότητα να περάσουν τουλάχιστον οκτώ ώρες στον προορισμό τους.

Η κυβέρνηση είχε ήδη εξασφαλίσει τη συμμόρφωση της Air France με αντάλλαγμα ένα πακέτο οικονομικής στήριξης για τις επιπτώσεις λόγω πανδημίας.

Οι δε ανταγωνιστικές προς αυτήν εταιρείες, απαγορεύτηκε να καλύψουν το κενό.

Ο Laurent Donceel, προσωρινός επικεφαλής του βιομηχανικού ομίλου Airlines for Europe (A4E), είπε στο ΑFP ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να υποστηρίξουν ”πραγματικές και σημαντικές λύσεις” για τις εκπομπές από τα αεροπλάνα και όχι να καταφεύγουν σε ”συμβολικές απαγορεύσεις”.

Οι Βρυξέλλες είχαν διαπιστώσει ότι ”η απαγόρευση αυτών των ταξιδιών θα έχει μόνο ελάχιστες επιπτώσεις” στην παραγωγή CO2, όπως ισχυρίσθηκε.

Η A4E τόνισε τη δική της στρατηγική για ”καθαρό μηδέν” έως το 2050, η οποία περιλαμβάνει τη μετάβαση σε καύσιμα αεριωθουμένων από μη ορυκτές πηγές και την ανάπτυξη αεροσκαφών με μπαταρία ή υδρογόνο.

Στο μεταξύ Γάλλοι πολιτικοί συζητούν επίσης τρόπους μείωσης και των εκπομπών από ιδιωτικά τζετ. Ενώ οι Πράσινοι βουλευτές ζήτησαν την πλήρη απαγόρευση των μικρών ιδιωτικών πτήσεων, ο υπουργός Μεταφορών τον περασμένο μήνα φάνηκε να κινείται προς τη επιβολή υψηλότερων ”κλιματικών χρεώσεων” από το επόμενο έτος.

Πηγή: France24, AFP

Δημοφιλή