Τί μπορούμε να κάνουμε το πρωί για να είμαστε πιο χαρούμενοι όλη μέρα

Πέντε απλές συμβουλές.
Φωτο αρχείου
Φωτο αρχείου

Το πρωινό ξύπνημα μπορεί να είναι δύσκολο για πολλούς ανθρώπους που τείνουν να νιώθουν υπνηλία συχνά, κάτι που με τη σειρά του προκαλεί νεύρα και ευερεθιστότητα. Και ναι, είναι δύσκολο να είμαστε χαρούμενοι όταν είμαστε κουρασμένοι και αγχωμένοι - κάτι το οποίο συχνά είναι εκτός της ζώνης ελέγχου μας, σύμφωνα με δημοσίευμα της HuffPost UK

Ωστόσο, ειδικοί λένε ότι υπάρχουν απλές συνήθειες που μπορούμε να υιοθετήσουμε για το πρωί, οι οποίες θα έχουν μια καθοριστική επίδραση στο πώς αισθανόμαστε όλη την ημέρα. Είναι εύκολες αλλαγές που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της συνολικής ψυχικής μας υγείας.

Ακολουθούν πέντε συμβουλές που μπορούμε να δοκιμάσουμε:

1. Διαλέγουμε μια καλή συνήθεια και την συνδέουμε με μια που ήδη έχουμε

Αυτή η πρώτη συμβουλή είναι αρκετά ευρεία σκοπίμως. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλές αποδεδειγμένες συμβουλές που μπορούμε να δοκιμάσουμε για να αυξήσουμε την ευεξία μας.

Για παράδειγμα ίσως διαθέσουμε λίγο χρόνο για να καλλιεργήσουμε την ευαισθητοποίηση μέσω του διαλογισμού. Μία απλή στρατηγική για να το πετύχουμε αυτό είναι να κλείσουμε τα μάτια μας και να επικεντρωθούμε στην εισπνοή μας για λίγα λεπτά. Εναλλακτικά μπορεί να μας ενδιαφέρει η ενσωμάτωση της άσκησης στην καθημερινή μας ρουτίνα. Ίσως να περνάγαμε λίγα δευτερόλεπτα κάθε πρωί απλά στο να εστιάζουμε στη φύση που βλέπουμε έξω από το παράθυρό μας, είτε πρόκειται για το γρασίδι στην αυλή μας είτε για τον ουρανό πάνω από την πόλη.

Υπάρχουν πραγματικά πολλές διαφορετικές συνήθειες που μπορούν να μας βοηθήσουν, σύμφωνα με τον ψυχίατρο Μουρέι Ζούκερ, επικεφαλή στο ιατρικό προσωπικό της πλατφόρμας υγείας «Happify». Το κλειδί είναι απλώς να ξεκινήσουμε με κάτι - ο,τιδήποτε και αν είναι αυτό - και στη συνέχεια να το επισυνάψουμε σε μια ρουτίνα που ήδη έχουμε.

Μια ακόμα συνήθεια είναι κάθε πρωί που σηκωνόμαστε, να φτιάχνουμε το κρεβάτι μας. Μετά από αυτό μπορούμε να συνδυάσουμε το διάβασμα 10 σελίδων από ένα βιβλίο. Έτσι συνδέοντας το διάβασμα (μια συνήθεια που θέλουμε να καλλιεργήσουμε), με κάτι που ήδη κάνουμε, δηλαδή το στρώσιμο του κρεβατιού, είναι πολύ πιο πιθανό να το κάνουμε με επιτυχία. Η συνέπεια είναι πραγματικά το κλειδί για την ενίσχυση της ευεξίας, λέει ο Ζούκερ.

2. Απομακρύνουμε το τηλέφωνο από το δωμάτιό μας

«Όχι οθόνες στο δωμάτιο», λέει η Άλισον Τασκ, μια σύμβουλος καριέρας και ευεξίας που επιμένει σε αυτό, σαν κάτι μη διαπραγματεύσιμο. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν πιάνουμε για πρώτη φορά το τηλέφωνό μας (ή το tablet ή τον υπολογιστή, ή ανοίγουμε την τηλεόραση) το πρωί, αφήνουμε τον εξωτερικό κόσμο να καθορίσει την διάθεσή μας, λέει.

Και υπάρχουν πραγματικά πολλά στοιχεία που επιβεβαιώνουν την ιδέα ότι οι οθόνες μειώνουν την ευτυχία μας. Μελέτες έχουν συνδέσει τη συχνή χρήση των κοινωνικών μέσων με τη μειωμένη διάθεση με την πάροδο του χρόνου. Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι ένας μεγάλος όγκος email συνδέεται με συναισθήματα δυστυχίας.

Επιπλέον, οι οθόνες μπορούν να παρεμποδίσουν τον ύπνο, ο οποίος συνδέεται έντονα με τη συνολική αίσθηση ευεξίας.

«Ο ύπνος είναι ακρογωνιαίος λίθος για την ευτυχία μας», λέει η Τασκ. Ίσως να μην μπορούμε να ελέγξουμε την ώρα που το παιδί μας «μπουκάρει» στο δωμάτιό μας το πρωί ή την ώρα που θα αρχίζει να σφυρίζει χωρίς λόγο ο συναγερμός στο σπίτι, αλλά μπορούμε τουλάχιστον να προσπαθήσουμε να προστατεύσουμε τις ώρες ύπνου μας αφήνοντας τις οθόνες έξω από το δωμάτιό μας.

3. Ας μιλήσουμε στον εαυτό μας

Ο Ζούκερ σημείωσε ότι οι άνθρωποι τείνουν να περνούν πολύ χρόνο να μιλάνε στον εαυτό τους μέσα στο κεφάλι τους, ιδιαίτερα το πρωί όταν αισθάνονται απογοητευμένοι ή αγχωμένοι για το τι θα συμβεί. Ο ίδιος είναι μεγάλος οπαδός της παρατήρησης της αυτο-ομιλίας και της αυτο-διόρθωσης, χρησιμοποιώντας αυτήν την απλή τεχνική: να λέμε το όνομά μας.

«Εάν χρησιμοποιούμε το όνομά μας στην αυτο-συζήτηση, είναι πιο πιθανό να ακολουθήσουμε γνωστικές συμβουλές», εξήγησε ο Ζούκερ.

Εάν, για παράδειγμα, έχουμε μια μεγάλη παρουσίαση στη δουλειά και παρατηρούμε ότι υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας το πρωί, ότι μπορεί να αποτύχουμε, μπορεί πραγματικά να κάνουμε τον εαυτό μας πολύ νευρικό, είπε ο Ζούκερ.

«Αλλά αν πω:« Μουρέι. Το έχεις ξανά κάνει. Σου αρέσει να το κάνεις αυτό», έτσι μπορούμε πραγματικά να ελέγξουμε τις σκέψεις μας, κάτι που μπορεί να έχει αποτελέσματα ευεξίας μέσα στη μέρα.

«Η απλή χρήση του ονόματός μας μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη», λέει ο Ζούκερ.

Φωτο αρχείου
Φωτο αρχείου

4. Μαζί με άλλους

«Ας έρθουμε σε επαφή με κάποιον για τον οποίο έχουμε θετικά συναισθήματα», λέει ο Ζούκερ. Αυτό το άτομο θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε - σύζυγος ή παιδί, φίλος, ή μέλος της οικογένειας.

Η μορφή της «κοινωνικής επαφής» εξαρτάται από την προσωπικότητά μας και το πρόγραμμά μας. «Για κάποιον που είναι απασχολημένος, μπορεί να είναι ένα τηλεφώνημα ή ένα μήνυμα. Αν έχουμε περισσότερο χρόνο, η συνάντηση με κάποιον για έναν καφέ για να ξεκινήσουμε την μέρα μας είναι μια ώθηση», λέει ο Ζούκερ.

5. Ας βάλουμε στο πρόγραμμα την ευγνωμοσύνη

Ενώ είναι αλήθεια ότι υπάρχει ένα τεράστιο φάσμα συνηθειών που μπορούν να βοηθήσουν στην τόνωση της ευτυχίας το πρωί, οι ερευνητές και οι κλινικοί γιατροί τείνουν να επιστρέφουν ξανά και ξανά σε αυτήν την συμβουλή επειδή είναι πολύ ισχυρή: ασκήσεις ευγνωμοσύνης.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που έγραφαν σε ημερολόγιο για αυτά που είναι ευγνώμονες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας σημείωσαν πολύ υψηλότερα ποσοστά ευεξίας από ό, τι οι άνθρωποι που, αντ ’αυτού, σημείωσαν πράγματα με τα οποία ενοχλούνται μέσα στην εβδομάδα. Και μια καθημερινή πρακτική ευγνωμοσύνης μπορεί ακόμη να συμβάλει στη βελτίωση της σωματικής υγείας - η οποία, με τη σειρά της, συμβάλλει σε συνολικά συναισθήματα ευτυχίας.

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να κάνουμε ασκήσεις ευγνωμοσύνης το πρωί, αλλά μπορεί (και πρέπει) να είναι απλοί.

«Πολλές θρησκείες κάνουν μια πρωινή προσευχή», δήλωσε η Τασκ, η οποία πρόσθεσε ότι το να κάνουμε για λίγο κάτι παρόμοιο - είτε είμαστε πιστοί είτε όχι - μπορεί να είναι μια πρακτική πρωινή συνήθεια να καλλιεργήσουμε το αίσθημα της ευγνωμοσύνης.

«Ας κάνουμε μια παύση για να εκτιμήσουμε ότι είμαστε ζωντανοί, ό,τι και αν σημαίνει αυτό για εμάς», μας παροτρύνει. Ας πούμε στον εαυτό μας: «Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι ζωντανός και παίζω με την 2χρονη κόρη μου». Ή ότι πηγαίνουμε στη δουλειά. Ή ότι μπορούμε να πάμε βόλτα με το σκυλί μας.

Ας βρούμε απλά έναν τρόπο να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας το πρωί, γιατί μπορεί πραγματικά να είναι αρκετό για να δημιουργήσει ένα αίσθημα ευεξίας για την υπόλοιπη ημέρα.

Πηγή: HuffPost U.K.