Γεραπετρίτης: Συνεργασία Ελλάδας - Ε.Ε. για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου

Τα έργα ηλεκτρονικής αναβάθμισης της ασφάλειας σιδηροδρόμων (ERTMS) θα είναι πλήρως λειτουργικά μέχρι τον Σεπτέμβριου του 2023.
Thierry Monasse via Getty Images

«Ξεκινάμε από μία βασική αρχική τοποθέτηση που είναι κοινή μεταξύ Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ότι είναι θέλησή μας να πορευθούμε σε ένα καλύτερο, πιο διευρυμένο, πιο λαϊκό σιδηρόδρομο», δήλωσε στους Έλληνες ανταποκριτές στις Βρυξέλλες ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, μετά τις συναντήσεις που είχε σήμερα στην Κομισιόν με θέμα το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τη δυνατότητα διερεύνησης της συνεργασίας της χώρας μας με την Επιτροπή.

O κ. Γ. Γεραπετρίτης έπειτα και από τις συναντήσεις που είχε με την Επίτροπο Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων, Ελίζα Φερέιρα, με την Επίτροπο Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν και με το Διευθυντή του γραφείου της Προέδρου της Επιτροπής, Μπγιόρν Σέϊμπερτ δήλωσε ότι βρήκε ευήκοα ώτα αναφορικά με την θέληση για τη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς, ορθολογικού και ασφαλούς σιδηροδρόμου, ενός σιδηροδρόμου, που όπως τόνισε, θα είναι ελκυστικός για τους πολίτες.

Όπως επισήμανε, κατά τις συναντήσεις που είχε συμφωνήθηκε ότι η Ελλάδα θα έχει τεχνική βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην ανάπτυξη δυνατοτήτων και διαρθρωτικής οργάνωσης των σιδηροδρόμων. Μάλιστα σύμφωνα με τον ίδιο αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα θα φτάσουν στην Αθήνα εκπρόσωποι τεχνικών κλιμακίων της Κομισιόν.

Ακόμη ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι οι ελληνικές αρχές θα είναι σε διαρκή συνεργασία με την Επιτροπή για την παρακολούθηση των έργων ηλεκτρονικής αναβάθμισης της ασφάλειας σιδηροδρόμων (ERTMS) που περιλαμβάνει και τα κομμάτια της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης. Διαβεβαίωσε δε ότι οι συμβάσεις θα έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του Σεπτεμβρίου 2023 στον κύριο άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ενώ εμφανίσθηκε αισιόδοξος ότι έως τότε θα έχουν ολοκληρωθεί και τα συστήματα αυτόματης πέδισης (ETCS).

Ο υπουργός Επικρατείας έκανε λόγο για ακόμη ένα επίπεδο συνεργασίας με την Κομισιόν και αυτό αφορά με την επιλογή προσωπικού για τη στελέχωση του σιδηροδρόμου. Όπως τόνισε ζήτησε τη συνδρομή της Επιτροπής για την εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού έτσι ώστε στην πρόσκληση διεθνούς ενδιαφέροντος να προσελκύσουν ικανούς διοικητές και μάνατζερς υψηλού κύρους.

Το ίδιο ζήτησε και από την Κομισιόν αναφορικά με τη στελέχωση του οργανισμού διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων. «Ζητήσαμε να μας προτείνουν τους καλύτερους που να μπορούν να ανταποκριθούν στο υψηλότερο επίπεδο όσον αφορά τη διερεύνηση αλλά να μπορούν να κάνουν και προτάσεις όσον αφορά την ασφάλεια» είπε ο κ. Γεραπετρίτης.

Τέλος, αναφορικά με το θέμα της διερεύνησης του δυστυχήματος στα Τέμπη, είπε ότι η ελληνική πλευρά έχει ζητήσει από την Επιτροπή να υποδείξει εμπειρογνώμονες από το εξωτερικό και σημείωσε ότι η Ελλάδα σκοπεύει να ζητήσει επισήμως και από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων -ERA -, αλλά και από την Επιτροπή να εμπλακούν ενεργά στο θέμα της διερεύνησης του δυστυχήματος.

Δημοφιλή