Γερμανία: Μόνο 9 ευρώ το κόστος μηνιαίας κάρτας μεταφορών σε όλες τις δημοσίες συγκοινωνίες

Το καλοκαιρινό εισιτήριο θα ισχύει σε αστικά και υπεραστικά τρένα, λεωφορεία, καθώς και σε U-Bahn και S-Bahn.
Τρένο του μετρό κοντά στην Αλεξάντερ Πλατς του Βερολίνου
Τρένο του μετρό κοντά στην Αλεξάντερ Πλατς του Βερολίνου
via Associated Press

Εκατομμύρια Γερμανοί αναμένεται να επωφεληθούν από ένα καλοκαίρι φθηνότερων ταξιδιών από τον επόμενο μήνα στο πλαίσιο των κυβερνητικών σχεδίων για ενίσχυση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και αναμένεται να βοηθήσει τους πολίτες στην αύξηση των τιμών των καυσίμων.

Από την 1η Ιουνίου τίθεται σε ισχύ πρόγραμμα εισιτηρίων με 9 ευρώ το μήνα που θα επιτρέπει τα ταξίδια με όλα τα μέσα αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών. Θα ισχύει διαφορετικό εισιτήριο για κάθε περιοχή και θα είναι διαθέσιμο για τρεις μήνες έως το τέλος Αυγούστου.

Την Παρασκευή το γερμανικό κοινοβούλιο και το Συμβούλιο των Ομοσπονδιακών Κρατών (Bundesrat) έδωσαν το πράσινο φως σε διάφορα μέτρα που πρότεινε η κυβέρνηση για τη μείωση της πίεσης στους πολίτες που προκαλούνται από τη ραγδαία αύξηση των τιμών της ενέργειας, σύμφωνα με το Spiegel.

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς είπε ότι τα μέτρα αποσκοπούν στο να βοηθήσουν τους πολίτες «άμεσα, γρήγορα και με στοχευμένο τρόπο» δίνοντας τους τη δυνατότητα να μετακινούνται με χαμηλότερο κόστος. Ο μειωμένος μηνιαίος ναύλος στα μέσα μαζικής μεταφοράς θα ισχύει για τρεις μήνες, από τον Ιούνιο έως τα τέλη Αυγούστου ― ένα μέτρο που θα κοστίσει στην κυβέρνηση περίπου 2,5 δισ. ευρώ.

Επίσης, η φορολογία στα καύσιμα θα μειωθεί για το ίδιο διάστημα, γεγονός που θα μειώσει τις τιμές της βενζίνης κατά περίπου 0,3 ευρώ το λίτρο. Ο υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ των Ελεύθερων Δημοκρατών (FDP) χαρακτήρισε το εισιτήριο των εννέα ευρώ ως «χρυσή ευκαιρία» για να γίνουν πιο αποδεκτές οι δημόσιες συγκοινωνίες στη χώρα, ενώ πολιτικοί από τη συντηρητική αντιπολίτευση CDU είπαν ότι είναι ένα «ακριβό πείραμα» που «θα βλάψει την οικονομική σταθερότητα των εταιρειών δημόσιων μεταφορών».

Η Kαταρίνα Ντρέγκε, η κοινοβουλευτική επικεφαλής του κόμματος των Πρασίνων, είπε ότι το εισιτήριο θα είναι ευπρόσδεκτο σε όσους αισθάνονται την πίεση του πληθωρισμού. «Για όσους αναζητούν τρόπους αποταμίευσης, το εισιτήριο των 9 ευρώ είναι ένα σημαντικό μέτρο», είπε. «Ελπίζουμε όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι να το εκμεταλλευτούν».

Η Deutsche Bahn, ο εθνικός σιδηροδρομικός φορέας και ο μεγαλύτερος συμμετέχων στο έργο, δήλωσε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την πώληση των εισιτηρίων τη Δευτέρα. Ορισμένες πωλήσεις μικρότερων εταιρειών έχουν ήδη πουλήσει εισιτήρια. Το Αμβούργο θα ξεκινήσει σήμερα (20.5) και άλλοι φορείς και πόλεις από το Σαββατοκύριακο.

Το μέτρο και άλλες πληρωμές για τη στήριξη των τιμών της ενέργειας προς τους πολίτες συμβάλλουν στο να χρειαστεί η Γερμανία να αναλάβει νέο χρέος ύψους περίπου 140 δισεκατομμυρίων ευρώ, ανακοίνωσε το κοινοβούλιο. Η επιτροπή προϋπολογισμού του κοινοβουλίου ενέκρινε συνολικές δαπάνες για το 2022 σχεδόν μισού τρισεκατομμυρίου ευρώ, ενώ οι φόροι σε πολλά αγαθά έχουν μειωθεί, πράγμα που σημαίνει ότι τα κρατικά έσοδα πιθανότατα θα μειωθούν.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο σύγκρισης τιμών Verivox, τα μέτρα της κυβέρνησης δεν θα επαρκούν για την πλήρη προστασία των πολιτών από τις υψηλές τιμές ενέργειας. Οι μέσες ετήσιες ενεργειακές δαπάνες ανά νοικοκυριό στη χώρα θα ανέλθουν σε πάνω από 2.400 ευρώ φέτος, ενώ το πακέτο στήριξης της κυβέρνησης καλύπτει μόνο περίπου 1.030 ευρώ, δήλωσε η Verivox.