View this post on Instagram

FROM HAUTE COUTURE TO THOUGHT COUTURE 💾 . What if the expertise you use didn’t exist when the rules were made? What if you make clothing with exactly the same dedication to craft, while exploring creative possibilities that aren’t limited by the physical world? Our garments will never consume natural resources. No animals will be driven to the brink of extinction by digital fashion. Couture can exist but not be physical, just like a thought. But could fashion allow ‘thought couture’ a place alongside haute couture? . As Mary’s husband Richard, CEO of @quantstamp said: "500 years ago we jumped on a ship to sail to the edge of the map, but all of the physical world has been discovered already. It is really exciting to discover a space that hasn't been explored yet, like the blockchain, especially in combination with apparel." . READ ABOUT IT ON OUR BLOG, LINK IN BIO

A post shared by The Fabricant (@the_fab_ric_ant) on

Advertisement
Advertisement

Το φόρεμα που βλέπετε πιο πάνω στοίχισε στον Ρίτσαρντ Μα, διευθύνων σύμβουλο μιας μεγάλης εταιρείας με βάση το Σαν Φρανσίσκο, 9.500 δολάρια. Η εικονιζόμενη είναι η σύζυγός του Μέρι Ρεν και το πήρε για εκείνη. «Είναι σίγουρα πολύ ακριβό, αλλά είναι και επένδυση», είπε στο BBC

Βέβαια, η φράση «το πήρε» είναι υπερβολή, αφού δεν πήρε τίποτα στα χέρια του. Ούτε θα δει ποτέ την γυναίκα του να το φοράει, στην πραγματική ζωή. Γιατί πολύ απλά αυτό το ρούχο δεν υπάρχει.   

Είναι ένα ψηφιακό φόρεμα, σχεδιασμένο από τον οίκο The Fabricant. Ο οίκος το σχεδίασε, έβαλε το πρόσωπο της γυναίκας του στη φωτογραφία, και στη συνέχεια μπορεί να το χρησιμοποιήσει στα social media.    

«Σε 10 χρόνια από τώρα όλοι θα ”φοράνε” ψηφιακή μόδα. Είναι σημείο των καιρών», είπε.

Η κα Ρεν ανέβασε την εικόνα στην προσωπική της σελίδα στο Facebook και στο WeChat, αλλά επέλεξε να μην την δημοσιεύσει σε μια πιο δημόσια πλατφόρμα.

Digital κολεξιόν 

Ένας άλλος οίκος που σχεδιάζει για τον ψηφιακό κόσμο είναι ο Carlings

Η σκανδιναβική εταιρεία προώθησε μια street wear κολεξιόν τον Οκτώβριο που τα ψηφιακά ρούχα ξεκινούσαν από τα 11 δολάρια. Η λογική πίσω από αυτή την ιδέα είναι ότι στην εποχή των social media, όπου δεν επιτρέπεται να ανεβάσουμε φωτογραφία με τα ίδια ρούχα, με τα ψηφιακά ρούχα δεν ξάνουμε σπατάλη πόρων και χρήματος. 

Advertisement

«Ξεπούλησαν» μέσα σε ένα μήνα.

«Ακούγεται κάπως ηλίθιο να λέμε ότι ”ξεπουλήσαμε”, πράγμα που είναι θεωρητικά αδύνατο όταν μιλάμε με μια ψηφιακή συλλογή που μπορείς να δημιουργήσεις όσα θέλεις», εξηγεί ο Ρόνι Μικαλσεν, διευθυντής της Carlings.

«Είχαμε θέσει ένα όριο στο ποσό των προϊόντων που επρόκειτο να παράγουμε για να το κάνουμε λίγο πιο ξεχωριστό, εξηγεί.

Advertisement

Η ψηφιακή συλλογή της Carlings δημιουργήθηκε στο πλαίσιο μίας διαφημιστικής εκστρατείας για να προωθήσουν τα πραγματικά ρούχα τους. Αλλά η εταιρεία πιστεύει ότι η ιδέα έχει δυνατότητες – έτσι σχεδιάζεται μια δεύτερη σειρά για τα τέλη του 2019. 

Το ποιοι αγοράζουν τα ψηφιακά αυτά ρούχα, παραμένει άγνωστο. 

Η Άμπερ Τζαε Σλότεν, συνιδρύτρια και σχεδιάστρια του The Fabricant, παραδέχεται ότι πελάτες τους είναι κυρίως επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι χρησιμοποιούν το λογισμικό CLO 3D, το οποίο κατεβάζει τα ρούχα τους.

Advertisement

«Αλλά είναι και εκείνοι που είναι απλά πολύ περίεργοι να δουν πώς φαίνονται τα αρχεία. Θέλουν να το κάνουν δικό τους, ειδικά αφού αυτό το ένα φόρεμα πωλήθηκε για 9.500 δολάρια». 

Advertisement

Ο Μάρσαλ Κοέν, επικεφαλής αναλυτής λιανικής στην εταιρεία έρευνας αγοράς NPD Group, χαρακτηρίζει την εμφάνιση της ψηφιακής μόδας ένα «καταπληκτικό φαινόμενο», αλλά δεν έχει ακόμη πειστεί για την μακροπρόθεσμη επικράτησή της.

«Αν πιστεύω πως αυτό είναι κάτι τεράστιο που θα μείνει για πάντα; Όχι», λέει. 

Η τεχνολογία, λέει, λειτουργεί για ανθρώπους που θέλουν την τέλεια εικόνα. «Αν δεν σας αρέσει αυτό που φοράτε, αλλά σας αρέσει το σημείο που βρίσκεστε, τώρα έχετε τη δυνατότητα να αλλάξτε την γκαρνταρόμπα σας και να βελτιώσετε ψηφιακά τη φωτογραφία ώστε να φαίνεται σαν να φοράτε την τελευταία λέξη της μόδας». 

Advertisement
View this post on Instagram

FFROP #08 – SECRECY IS SO LAST CENTURY . Other industries, like the 3D industry are sharing everything so they can grow as a whole. This is why the 3D industry has gotten so much better and faster over the years, people share knowledge, they share their discoveries, their files, they try to form one file extension that can be used throughout multiple different software. They communicate. They grow. They expand. Unlike fashion – where problems like sizing are still a thing after 50 years of doing the same. . This month we are starting a new FFROP series that will be releasing pattern files from the industry we have used to create our client facing visualisations. This month @soortyenterprises gave us permission to release their pattern files online. This is not a small step and takes courage. We dare you industry. Be open. . DOWNLOAD YOURS NOW – LINK IN BIO

A post shared by The Fabricant (@the_fab_ric_ant) on

View this post on Instagram

FFROP #5: DATA IS THE NEW SILKWORM . Remember the 20th century idea of value? Back then it was all about the physical. I can touch this, therefore it has worth. I own this car, I own this house, I own this dress. Its material presence is what makes it significant. Don’t try to tell me any different. But what happens when we stop playing by old school rules; when we recognise that definitions are limitations in disguise? . When we free ourselves from preconceptions we give ourselves permission to dream. Is what we thought then the best benchmark for now? Should value still be determined by an object’s physical presence and the scarcity of resources needed to create it? Or in the non-physical environment, can we find new ways to assess preciousness? . This month we worked with @rita_louro who designed the beautiful new data-flow-fur on the black leather chaps. 💾 . DOWNLOAD YOURS NOW – LINK IN BIO

A post shared by The Fabricant (@the_fab_ric_ant) on