Αντιπτέραρχος ε.α. Ι.Αναστασάκης για Phantom: Σε ύψος 100 μ. δεν έχεις χρόνο αντίδρασης

"Ήμουν στη Σούδα στα Α7 και ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης ήταν οι χαμηλές πτήσεις. Γι’ αυτές τις πτήσεις εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις. Τόσο επικίνδυνες είναι".
Open Image Modal
Eurokinissi
Eurokinissi

Με την Π.Α να θρηνεί για τον θάνατο του 29χρονου υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα και την αγωνία να κορυφώνεται ενώ συνεχίζονται οι έρευνες στην θάλασσα του Αμβρακικού για τον κυβερνήτη του μοιραίου F-4 Phantom ο αντιπτέραρχος Ιωάννης Αναστασάκης, μίλησε στην ΕΡΤ, επιχειρώντας μια πρώτη ανάγνωση σχετικά με τα αίτια της  τραγωδίας.

«Ήμουν στη Σούδα στα (αεροσκάφη) Α7 και ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης ήταν οι χαμηλές πτήσεις. Γι’ αυτές τις πτήσεις εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις. Τόσο επικίνδυνες είναι. Δε σημαίνει, βέβαια, ότι πάντα συμβαίνει ένα ατύχημα, πλην όμως αυτό που προσπαθούμε να καταλάβουμε είναι τι το ιδιαίτερο συνέβη» ανέφερε στις «Συνδέσεις» ο έμπειρος αεροπόρος τονίζοντας ότι η «ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία».

Πολύ περιορισμένος ο χρόνος αντίδρασης

Ερωτηθείς για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της χαμηλής εκπαιδευτικής πτήσης των δύο αεροπόρων ο κ. Αναστασάκης διευκρίνισε ότι αυτές οι πτήσεις γίνονται σε χαμηλό ύψος. «Τα 300 πόδια είναι περίπου 100 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας» είπε επισημαίνοντας ότι είναι επικίνδυνο διότι δεν έχεις χρόνο αντίδρασης αν κάτι πάει στραβά, είτε από χειρισμό είτε από βλάβη του αεροσκάφους, είτε από τις καιρικές συνθήκες, είτε από ένα πουλί που θα χτυπήσει την καλύπτρα σε κάποιο σημείο του στις πτέρυγες του αεροπλάνου.

«Ο χρόνος αντίδρασης είναι πάρα πολύ περιορισμένος όταν συμβαίνει κάτι ξαφνικό» σημείωσε ο κ. Αναστασάκης.

 

Την ώρα της συντριβής του μαχητικού αεροσκάφους ( στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας) είχε αχλή και η θάλασσα γυάλιζε.

Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο, ο πιλότος, κάτω από αυτές τις συνθήκες, μπορεί να μπερδέψει τον ορίζοντα, τον ουρανό και τη γη και να αποπροσανατολιστεί.

«Όταν πετάς πολύ χαμηλά και κάνεις τακτικές στροφές με αρκετά G είναι δύσκολο και σαν χειρισμός και αν εκεί σου συμβεί μία βλάβη που σε ένα μεγαλύτερο ύψος θα την αντιμετώπιζες, σε ένα χαμηλό ύψος, τα πράγματα είναι πάρα πολύ πιο δύσκολα», πρόσθεσε.

Προσπαθείς να σώσεις το αεροπλάνο νιώθοντας ασφαλής

Απαντώντας γιατί οι πιλότοι μας πετούν υπό δύσκολες συνθήκες ο κ. Αναστασάκης τόνισε ότι «εκπαιδεύεσαι όπως θα πολεμήσεις». Και όπως είπε χαρακτηριστικά «πετάμε χαμηλά για να είμαστε κάτω από τα εχθρικά ραντάρ, να μην μπορούμε να εντοπιστούμε, να πλησιάσουμε στο χώρο του αντιπάλου και να μας εντοπίσουν όσο γίνεται πιο καθυστερημένα και να μην προλάβουν να αντιδράσουν».

Για να δώσει έμφαση ο αντιπτέραρχος δήλωσε ότι «ένας χειριστής από τις πρώτες μέρες που πετάει ένα αεροπλάνο νιώθει οικείος με το περιβάλλον και γι’ αυτό πάρα πολλές φορές, ακόμη και όταν έχει βλάβη ένα αεροπλάνο, προσπαθείς να το σώσεις νιώθοντας ασφαλής. Ακόμα και αν η λογική λέει ότι θα έπρεπε να το έχεις εγκαταλείψει ένα δευτερόλεπτο νωρίτερα. Το λέω για να καταλάβετε πώς νιώθει ένας χειριστής. Το αεροπλάνο είναι μια συνέχεια του χειριστή, το νιώθει σαν συνέχειά του».

Πηγή: ERTnews