Δεκαεπτάχρονος εφευρίσκει κινητήρα που θα φέρει την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Ο Ρόμπερτ Σάνσον στον ελεύθερο χρόνο του έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον εξήντα μηχανολογικά έργα.

 

Ο Ρόμπερτ Σάνσον είναι ένας νεαρός φυσικός μηχανικός, ο οποίος σύμφωνα με smithsonianmag.com, εκτιμά ότι στον ελεύθερο χρόνο του, έχει ολοκληρώσει τουλάχιστον εξήντα μηχανολογικά έργα, Κι ας είναι μόλις 17 ετών.

Μέσα σε ένα χρόνο, ο Σάνσον δημιούργησε ένα πρωτότυπο είδος κινητήρα σύγχρονης απροθυμίας που είχε μεγαλύτερη περιστροφική δύναμη και απόδοση από όλους τους υπάρχοντες. Το δημιούργημά του απέσπασε το πρώτο βραβείο, καθώς και 75.000 δολάρια, στον μεγαλύτερο διεθνή διαγωνισμό STEM για παιδιά του γυμνασίου.

Οι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη αξιοποιούν την έλξη μεταξύ ενός περιστρεφόμενου ηλεκτρομαγνητικού πεδίου και των μαγνητών που είναι προσαρτημένοι σε έναν ρότορα. Αντίθετα, ο σύγχρονος κινητήρας απροθυμίας καταργεί τους μαγνήτες. Η σχεδίαση του ηλεκτροκινητήρα τυπικά διαθέτει έναν ατσάλινο ρότορα με πολλές τρύπες στο δίσκο. Καθώς ο ρότορας περιστρέφεται, η διαφορά στον μαγνητισμό, ή στην αναλογία υψηλότητας, μεταξύ των κενών, συμβάλλει στην παραγωγή ροπής.

Η καινοτομία του Σανσόν έγκειται στο γεγονός ότι αντί να δημιουργήσει κενά στο ρότορα, δημιούργησε ένα επιπλέον μαγνητικό πεδίο. Το δημιούργημα του Σανσόν αύξησε τη ροπή κατά 39% και την απόδοση κατά 31%. Ωστόσο το τρισδιάστατο τυπωμένο πλαστικό, από το οποίο ήταν κατασκευασμένο το πρωτότυπο δημιούργημα, έλιωσε εξαιτίας των υψηλότερως ρυθμών περιστροφής.

Επόμενος στόχος του είναι να μπορέσει να κάνει τον πρωτότυπο κινητήρα του να λειτουργήσει σε πολύ υψηλότερες στροφές, χρησιμοποιώντας στιβαρά υλικά και τρισδιάστατη μοντελοποίηση. Αν το καταφέρει, αυξάνοντας και την παραγόμενη ροπή, τότε θα εξετάσει το ενδεχόμενο δημιουργίας πατέντας, ώστε στη συνέχεια να προσεγγίσει εταιρείες αυτοκινήτων. Ωστόσο, η πολυπλοκότητα του σχεδιασμού και το κόστος κατασκευής τον απασχολούν ιδιαίτερα.