Εγκαινιάζεται τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης αστυνομικών

Εγκαινιάζεται τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης αστυνομικών
Open Image Modal
Sooc

Την τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης αστυνομικών παρουσιάζει επίσημα σήμερα Τετάρτη το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Στο τηλέφωνο «2103410900» θα μπορούν να καλούν οι αστυνομικοί που αισθάνονται ψυχολογικά πιεσμένοι. Στην άλλη άκρη του τηλεφώνου θα απαντούν 10 ψυχολόγοι της ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν προκειμένου να γίνουν η «σανίδα σωτηρίας» των αστυνομικών. Οι ψυχολόγοι παρακολούθησαν εξειδικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης στο εξωτερικό σε αντίστοιχες γραμμές βοηθείας, που λειτουργούν για χρόνια.

Η 24ωρη γραμμή λειτουργεί από την περασμένη Παρασκευή 17 Μαρτίου σε χώρο του Κεντρικού Ιατρείου Αθηνών. «Ο αστυνομικός δεν αποδεσμεύεται εύκολα από τα προβλήματα και την πίεση που δέχεται. Υπάρχει όμως η ουσιαστική διαφορά ότι είναι ένοπλος, έρχεται σε επαφή με πολίτες και εφαρμόζει τον Νόμο. Σε μια κατάσταση ψυχολογικής πίεσης ή διαταραχών μπορεί να κάνει κακό σε άλλους αλλά και στον εαυτό του», εξηγούν οι ψυχολόγοι της ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι ανέλαβαν και ολοκλήρωσαν τη δημιουργία τηλεφωνικής γραμμής.

Αρμόδιες πηγές εξηγούν ότι στη διεθνή βιβλιογραφία παρατηρείται ότι το 1/3 από εκείνους που χρειάζονται βοήθεια την ζητούν και από αυτούς μόλις το 10% απευθύνεται σε ειδικούς για την επίλυση του προβλήματος. Την ίδια ώρα σε τηλεδιασκέψεις, στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. με αστυνομικούς διευθυντές της περιφέρειας τους τονίζεται ότι όλοι πρέπει να έχουν τα «μάτια τους ανοιχτά», προκειμένου να εντοπίζουν μικρά ή μεγάλα προβλήματα του προσωπικού, από τα οποία μπορεί να προέλθει μία «ανεπανόρθωτη κρίση» και να την προλαμβάνουν.

Σε εισηγητικό σημείωμα της η Διεύθυνση Υγειονομικού του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. επισημαίνει: «Η ψυχική ενδυνάμωση του αστυνομικού είναι απαραίτητη για να εκπληρώσει με επιτυχία την πολύπλευρη και επικίνδυνη αποστολή του. Η φύση της εργασίας του είναι τέτοια που πολύ συχνά οι ανθρώπινες αντοχές δοκιμάζονται. Ο αστυνομικός χρειάζεται να μπορεί να αναγνωρίζει σε πρώιμο στάδιο τυχόν δυσλειτουργικά σημάδια (σε επίπεδο σκέψης, συναισθηματικής κατάστασης, σωματοποιήσεων και συμπεριφοράς), όπως π.χ. αυτά που οφείλονται σε μετατραυματική διαταραχή και με πρωτοβουλία του να απευθύνεται στις υπηρεσιακές δομές ψυχικής υγείας για ψυχοεκπαίδευση και καθοδήγηση. Η προστιθέμενη αξία της 24-ωρης τηλεφωνικής γραμμής, έγκειται στην ανωνυμία, στη δυνατότητα χωρίς μετακίνηση πανελλαδικής κάλυψης, στην ευκολία χρήσης, ότι δεν υπόκειται στην υπηρεσιακή ευχέρεια και δύναται να πραγματοποιηθεί όλες τις ώρες που βολεύουν ή το πιο σημαντικό, που κορυφώνεται η κατάσταση προσωπικής κρίσης (Μηχανισμός Παρέμβασης στην ΚΡΙΣΗ)».