Καφέ με γεύση χοιρινό λάνσαραν τα Starbucks στην Κίνα

Μα τι (δεν) σκέφτονταν;
Open Image Modal
via Associated Press

Μαρμελάδα; Καλή. Κρέμα; Καλή. Κρέας; Καλό, όπως έλεγε ο Τζόι (Ματ Λε Μπλανκ) στα «Φιλαράκια», στην περίφημη σκηνή που η Ρέιτσελ (Τζένιφερ Ανιστον) μπερδεύει δύο συνταγές και καταλήγει να φτιάξει αλμυρό... γλυκό.

 

Κάπως έτσι θα πρέπει να σκέφτηκαν λογικά και οι ιθύνοντες των Starbucks στην Κίνα: Καφές; Καλός. Χοιρινό; Καλό. Γιατί να μην τα συνδυάσουμε, λοιπόν; Και εγένετο η ιδέα (αλήθεια τώρα;) του καφέ με άρωμα χοιρινού που κυκλοφόρησε στην Κίνα για τον εορτασμό της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς. Με το όνομα «Abundant Year Savory Latte» (μτφ. πλούσιος αλμυρός επετειακός λάτε) η γνωστή αλυσίδα περιγράφει το συγκεκριμένο προϊόν ως ένα ρόφημα με «ενδιαφέρουσα» γεύση.

 

Ο εν λόγω καφές (ο θεός να τον κάνει) συνδυάζει τη σάλτσα Dongpo Braised Pork Flavor (σ.σ. το Dongpo είναι ένα πιάτο που φτιάχνεται από κοκκινιστή χοιρινή κοιλιά, ζάχαρη, σάλτσα σόγιας, κρασί και άλλα καρυκεύματα) με εσπρέσο και γάλα στον ατμό, με επιπλέον σάλτσα χοιρινού και χοιρινό στήθος για γαρνίρισμα, σύμφωνα με την εφαρμογή delivery app των Starbucks. Μάλιστα, κοστίζει 68 γιουάν, ήτοι 8,75 ευρώ, δηλαδή υπάρχουν άνθρωποι που πληρώνουν αδρά για να πιούν αυτό το έκτρωμα.

Φωτογραφίες του ροφήματος δημοσιεύτηκαν στην κινεζική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Weibo από το Shanghai Starbucks Reserve Roastery. Σε αυτές διακρίνεται μια σκούρα κόκκινη σάλτσα πάνω από τον αφρό λάτε - με μια τετράγωνη φέτα χοιρινό, περασμένη σε ξυλάκι, να ακουμπά στο χείλος της κούπας.

«Η κατανάλωση κρέατος σημαίνει ευημερία τον ερχόμενο χρόνο», έγραψε ένας χρήστης στο Weibo στις 5 Φεβρουαρίου, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς. Πρόσθεσε ότι το ρόφημα φέρνει «παραδοσιακά έθιμα της Πρωτοχρονιάς στον καφέ» και δημιουργεί «απροσδόκητες αλμυρές και γλυκές γεύσεις». Το εν λόγω λάτε είναι διαθέσιμο στα καταστήματα Starbucks Reserve σε όλη τη χώρα.

Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά καφέ στον κόσμο, σύμφωνα με έκθεση που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο από το World Coffee Portal, έχοντας ξεπεράσει τις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι. Η Starbucks άνοιξε 785 καταστήματα στη χώρα το 2023. Η Κίνα είναι εδώ και καιρό ένας από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης για τα Starbucks, λειτουργώντας ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως και κορυφαία αγορά στο εξωτερικό.

«Με 68 γιουάν θα μπορούσα να φάω ένα πιάτο κοκκινιστό χοιρινό και μετά να πάω σε άλλο κατάστημα καφέ και να πιω δύο λάτε», σχολίασε δηκτικά ένας χρήστης του Weibo. «Θα επέτρεπα και στα δύο (χοιρινό και καφέ) να υπάρχουν στο στομάχι μου ταυτόχρονα, αλλά όχι στο στόμα μου ταυτόχρονα», πρόσθεσε περιπαικτικά ένας άλλος.

Το Jiupai News, ένας ιστότοπος που συνδέεται με την κρατική εφημερίδα Changjiang Daily, μετέδωσε ότι το ρόφημα είχε ήδη εξαντληθεί σε ένα κατάστημα στη Γουχάν, με τους πελάτες να λένε ότι η γεύση ήταν «μοναδική» με μια πυκνή, απαλή αίσθηση στο στόμα. Εν ολίγοις, τους αρέσει κιόλας...

(με πληροφορίες από CNN)