Οι έρευνες για τα αίτια της συντριβής του Mirage 2000-5 και τα σενάρια

Οι έρευνες για τα αίτια της συντριβής του Mirage 2000-5 και τα σενάρια
Open Image Modal
Reuters Photographer / Reuters

Απάντηση στο ερώτημα γιατί συνετρίβη το MIRAGE-2000-5 , εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, που είχε ως αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, του ηρωικού σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου, επιχειρούν να δώσουν οι έρευνες που γίνονται στην περιοχή 

Εκεί βρίσκονται τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συλλέγουν στοιχεία, όπως επίσης και τα εξειδικευμένα σε θέματα καταδύσεων σε μεγάλα βάθη, στελέχη της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που υποστηρίζουν το έργο της. Ανάμεσα στις αποστολές της ΚΟΣΥΘΕ είναι και η ανέλκυση αεροσκαφών από το βυθό.

Προς το παρόν οι έρευνες επικεντρώνονται στον εντοπισμό του αεροσκάφους και κατ′ επέκταση του καταγραφέα πτήσης που υπάρχει σε αυτό και στα στοιχεία πτήσης του δευτέρου Mirage 2000-5.

Μιλώντας χθες στο πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Φώτης Κουβέλης απέκλεισε το ενδεχόμενο η πτώση να σχετίζεται με την αναχαίτιση των τουρκικών αεροσκαφών, που ποτέ δεν έγινε γιατί είχαν φύγει τα τουρκικά αεροσκάφη προς την Τουρκία. «Κατηγορηματικά, ο θάνατος του πιλότου μας του Γιώργου Μπαλταδώρου δεν έχει σχέση με αναχαίτιση. Εννέα μίλια πριν φθάσει στη Σκύρο χάθηκε το αεροσκάφος μαζί με τον Γιώργο Μπαλταδώρο», διευκρίνισε ο κ. Κουβέλης. 

Ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται είναι ο κακός υπολογισμός του μεγέθους της νέφωσης και μετέπειτα ενδεχομένως η λάθος επιλογή να μη χρησιμοποιηθεί ο αυτόματος πιλότος που διαθέτουν τα Mirage 2000. 

Τα δύο Μιράζ φαίνεται να πετούσαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, λόγω της χαμηλής νέφωσης και της αφρικανικής σκόνης που επηρέαζε την ορατότητα. 

 

 

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)