Συμβασιοποιήθηκε και το δεύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος – Νεάπολη

Το τμήμα των 22,5 χλμ. θα κοστίσει 290 εκατ. και θα κατασκευαστεί με τη μορφήΣΔΙΤ.
Open Image Modal
.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΏΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ

Μια ακόμα συμβασιοποίηση μεγάλου έργου είχαμε και μάλιστα σε διάστημα δύο ημερών.

Μετά το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, στην Πελοπόννησο, σειρά είχε η Κρήτη για το κορυφαίο έργο του ΒΟΑΚ.

Υπογράφηκε, λοιπόν, η σύμβαση για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Ηράκλειο.

Τη σύμβαση υπέγραψαν ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο αντιπρόεδρος Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Αλέξανδρος Εξάρχου, ο διευθύνων σύμβουλος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης και Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ και γεν. διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που είναι εκ των αρχικών μετόχων, Εμμανουήλ Μουστάκας και ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ, Γιώργος Συριανός.

Το τμήμα του ΒΟΑΚ από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι, μήκους 22,5 χλμ., με προϋπολογισμό 290 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 90 εκατ. θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών «το έργο πραγματοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και η σύμβαση θα έχει διάρκεια 30 χρόνια».

Ως προς τα υπόλοιπα τμήματα, ο Γιώργος Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «στις 8 Μαΐου θα έχουμε δεσμευτικές προσφορές και για το μεγάλο έργο της Παραχώρησης, Χανιά - Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ.. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ και έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο μεγάλο αυτό έργο έχουμε εντάξει και ήδη ωριμάζουμε και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση».

Υπενθύμισε ότι, «ήδη έχει ξεκινήσει και το ανατολικό τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που αυτή η κυβέρνηση δημοπράτησε στα τέλη του 2021». Το έργο κατασκευάζεται ως δημόσιο και το έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ.

«Ενώ το 2019 παραλάβαμε ένα σχέδιο για έναν ΒΟΑΚ χωρίς συγκεκριμένη ενιαία χάραξη και χωρίς συγκεκριμένο πλάνο χρηματοδότησης, σήμερα, σχεδόν 4 χρόνια μετά, το έργο παίρνει σάρκα και οστά. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διασφαλίσει την ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του έργου που εκτείνεται περίπου σε 300 χλμ., όπως επίσης έχει διασφαλίσει και τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ το Ταμείο Ανάκαμψης», υπογράμμισε ο Γιώργος Καραγιάννης.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ, ενώ «ο νέος ΒΟΑΚ θα αποτελεί τον τελευταίο και πλέον απαιτητικό μεγάλου μήκους Αυτοκινητόδρομο που θα υλοποιηθεί στην χώρα».

«Αυτό όμως που δεν μπορεί να αποτιμηθεί σε νούμερα, είναι το κόστος από την απώλεια ανθρώπινων ζωών και σοβαρών τραυματισμών που υπάρχει για πολλές δεκαετίες, λόγω της ακαταλληλότητας του σημερινού οδικού δικτύου» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.

Χαρακτήρισε, μεταξύ άλλων, τον νέο ΒΟΑΚ «μία επένδυση για μία καλύτερη καθημερινότητα» καθώς «παράλληλα με τη μείωση των ατυχημάτων, θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των μετακινήσεων, μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης».

Ο νέος Αυτοκινητόδρομος έχει και ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα καθώς θα οδηγήσει στη:

  • μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης,
  • μείωση των πιέσεων που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά,
  • διευκόλυνση της τουριστικής κίνησης της Κρήτης,
  • αύξηση της απασχόλησης.

Καταλήγοντας, ο Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε ότι «συνολικά, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί 30 έργα στην Κρήτη με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 3,6 δισ. ευρώ. Έργα που πέρα του ΒΟΑΚ αφορούν:

  • Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το δεύτερο μεγαλύτερο Διεθνές αεροδρόμιο μετά το “Ελευθέριος Βενιζέλος” στην Ελλάδα.
  • Μία σειρά υδραυλικών έργων για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, αλλά και την αντιπλημμυρική προστασία.
  • Μία σειρά έργων οδικής ασφάλειας κατά μήκος του υπάρχοντος ΒΟΑΚ, ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας».