Βέλγιο: Οργή για διαφήμιση γνωστής αλυσίδας burger - Χαρακτηρίστηκε «εμετική» και «ανεύθυνη»

Η εταιρεία αναγκάστηκε να την αποσύρει άρον-άρον.
Open Image Modal
KENZO TRIBOUILLARD via Getty Images

Η μεγάλη αλυσίδα γρήγορης εστίασης Bicky Burger αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη αφού δημοσίευσε μια διαφήμιση στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, δείχνοντας έναν άνδρα να χτυπάει μια γυναίκα επειδή του έδωσε λάθος burger.

Η εικόνα σε στιλ κόμικ αναρτήθηκε στο Facebook την Τρίτη, ενώ ο άνδρας που γρονθοκοπεί την γυναίκα εμφανίζεται να λέει: «Σοβαρά, ψεύτικο Bicky;»

Βέλγοι πολιτικοί χαρακτήρισαν τη διαφήμιση «εμετική» και «ανεύθυνη».

Η Goodlife Foods, ο ολλανδικός παραγωγός τροφίμων πίσω από την Bicky Burger, αργότερα δήλωσε ότι μετάνιωσε και την διέγραψε.

«Δεν είχαμε καμία πρόθεση να υποκινήσουμε τη βία», ανέφερε η εταιρεία σε επίσημη δήλωσή της την Τετάρτη.

Η αρμόδια επιτροπή δεοντολογίας του Βελγίου (JEP) ανέφερε ότι έλαβε εκατοντάδες καταγγελίες μέσα σε λίγες ώρες από την εμφάνιση της διαφήμισης στο Facebook.

Δύο πολιτικοί, υπεύθυνοι για την ισότητα των φύλων στη γαλλόφωνη περιοχή της Βαλλονίας, κάλεσαν τις αρχές να ερευνήσουν την υπόθεση.

Η Μπενεντίκτ Λινάρντ, αντιπρόεδρος της ομοσπονδίας Βαλλονίας-Βρυξελλών, μια πολιτική οντότητα που προστατεύει τα δικαιώματα, τον πολιτισμό και την παιδεία των γυναικών, δήλωσε ότι είναι «εντελώς ανεύθυνο» να θεωρείται τετριμμένη η ενδοοικογενειακή βία. Σε σχετικό tweet ανέφερε πως από το 2016 έχουν γίνει 18.000 καταγγελίες οικογενειακής βίας στην ομοσπονδία.

Ο Ναουάλ Μπεν Χαμού, υφυπουργός ισότητας στις Βρυξέλλες, δημοσίευσε ένα μήνυμα στο Facebook που περιγράφει τη διαφήμιση ως «αποτρόπαια και εντελώς ανεύθυνη»

«Αυτό δείχνει πόσο ακόμα χρειάζεται να καταπολεμήσουμε τη βία κατά των γυναικών», έγραψε, προσθέτοντας: «Αυτή είναι μια προτεραιότητα της κυβέρνησης των Βρυξελλών και μπορείτε να υπολογίζετε στη δέσμευσή μου και την αποφασιστικότητά μου».

Η Σάρα Σλιτζ από το Βελγικό Κόμμα των Πράσινων (Ecolo) ζήτησε από τους υπουργούς να διευκρινίσουν τις εξουσίες που διαθέτει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της σεξιστικής διαφήμισης, «τόσο όσον αφορά την πρόληψη όσο και όσον αφορά τις κυρώσεις».

Ορισμένοι χρήστες του Twitter πήραν θέση στη διαμάχη, για να δώσουν έμφαση το θέμα της ενδοοικογενειακής βίας στο Βέλγιο, ενώ άλλοι δημοσίευσαν μηνύματα που ζητούσαν από τους καταναλωτές να μποϋκοτάρουν την αλυσίδα.

Αργότερα την Τετάρτη, ο Bicky Burger δημοσίευσε στο Facebook και στα γαλλικά και στα ολλανδικά: «Θέλουμε να ζητήσουμε συγγνώμη από όλους τους ανθρώπους που προσβλήθηκαν χθες από την ανάρτησή μας».

Πηγή: BBC