Ξεκινούν σήμερα, Μ. Δευτέρα, τα έργα για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου

Σε δύο από τις 8 εργολαβίες, έχουν στηθεί τα εργοτάξιο και αρχίζουν οι εργασίες.
Open Image Modal
H_Barth via Getty Images

 

Η Μεγάλη Εβδομάδα των Παθών, για ένα μεγάλο και σημαντικό οδικό έργο, αποτελεί εφαλτήριο για τον καταγιασμό των παθών, όσων μετακινούνται στην αιματοβαμμένη Πατρών – Πύργου.

Σήμερα, Μεγάλη Δευτέρα, πιάνουν δουλειά μηχανήματα και μηχανικοί, στις 2 από τις 8 εργολαβίες του έργου, στο τμήμα από Πάτρα (εκεί που σταματά η Ολυμπία Οδός, έως τη Βάρδα), τις οποίες αύριο Μεγάλη Τρίτη θα επισκεφθεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Αν γυρίσουμε τον χρόνο πίσω, το έργο έχει περάσει από χίλια μύρια κύματα για την κατασκευή του. Αρχικά είχε ενταχθεί στην Ολυμπία Οδό, ως Πάτρα – Πύργος - Καλό Νερό – Τσακώνα, ωστόσο με την αναθεώρηση της σύμβασης στα τέλη Νοεμβρίου του 2013, βγήκε από το έργο, προκειμένου να ολοκληρωθεί το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, χωρίς να υπάρξουν θέματα χρηματοδότησης.

Στη συνέχεια, είχαμε το 2015 δημοπράτηση του έργου Πάτρα – Πύργος, μήκους 75 χλμ. και προϋπολογισμού 340 εκατ. ευρώ (χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ 2014-2020), όμως ακυρώθηκε ο διαγωνισμός και επανήλθε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, με τη μορφή 8 διαγωνισμών για 8 εργολαβίες, ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν ΛΕΑ.

Φθάσαμε, λοιπόν, στην Ανοιξη του 2019, όπου πλέον, έχουμε γνωστή και την 7 από τις 8 εταιρείες που έχουν αναλάβει αντίστοιχες εργολαβίες, καθώς ο Χρήστος Σίρτζης παρουσίασε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής τον 7ο που αφορά το τμήμα Αμαλιάδα – Δουναίικα με προϋπολογισμό δημοπράτησης 58.400.000 ευρώ και προαίρεση 1.600.000 ευρώ. Τα υπό κατασκευή έργα είναι μήκους 8,96 χλμ. με νέα χάραξη. Περιλαμβάνεται ο ανισόπεδος κόμβος της Αμαλιάδας, νέοι και αναβαθμιζόμενοι παράπλευροι και κάθετοι δρόμοι καθώς και λοιπά συνοδά έργα. Το έργο της προαίρεσης, που έχει ενταχθεί στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, αφορά στην εκτέλεση εργασιών για την προσαρμογή της κάθετης οδού του ανισόπεδου Κόμβου Αμαλιάδας στη νέα προβλεπόμενη, από το σχέδιο πόλεως, οδό, σύμφωνα με τα ειδικότερα αναφερόμενα στα συμβατικά τεύχη της αναφερόμενης εργολαβίας. Ανάδοχος του διαγωνισμού, είναι η εταιρία «INTRAKAT». Για τον 8ο διαγωνισμό (Αμαλιάδα – Κυλλήνη), υπάρχει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με δικάσιμο στις 11 Ιουνίου, οπότε θα περιμένουμε μέχρι τότε ώστε να υπάρξει σύμβαση και για το τελευταίο τμήμα, την τελευταία εργολαβία.

Ηδη, έχουν υπογραφεί οι τέσσερις συμβάσεις (ΙΝΤΕΡΚΑΤ, GD Infrastrutture) και απομένει να υπογραφούν τρεις ακόμα, με την όγδοη να εκκρεμεί.

Τελικά, από δύο έργα έχουν πάρει τρεις εταιρείες: η ΙΝΤΕΡΚΑΤ (Αφοί Παπαιωάννου), η ιταλική GD Infrastrutture και η κοινοπραξία Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών, συμφερόντων Καλογρίτσα, ενώ η 7η κατέληξε στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Τα έργα αναμένεται να μπουν σε έντονο ρυθμό μόλις εγκριθούν οι μελέτες εφαρμογής.

Η πρόβλεψη για την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, είναι 3,5 χρόνια (42 μήνες) κι ας ελπίσουμε να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις.

Καταλήγοντας, το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό, δεν θα γίνει αυτοκινητόδρομος, ωστόσο έχουν δεσμευτεί 19,8 εκατ. ευρώ για εργασίες βελτίωσης.