Γιατί ολοένα και περισσότερα επιλέγουν να κλείσουν ασφαλιστικά συμβόλαια μέσω διαδικτύου;

Τι σημαίνει αυτό για τους ίδιους αλλά και για το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου;
Open Image Modal
Nico De Pasquale Photography via Getty Images

Η δουλειά των ασφαλιστών έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια. Σήμερα μπορεί κανείς να κλείσει νέο ασφαλιστικό συμβόλαιο από την άνεση του καναπέ του, κάνοντας μόλις μερικά κλικ στον υπολογιστή του. Σημαίνει αυτό στην πράξη ότι οι ασφαλιστικοί αντιπρόσωποι, όπως τους γνωρίζαμε, έχουν καταστεί πλέον περιττοί λόγω της εξέλιξης των ψηφιακών μέσων; Πράγματι ο αριθμός των ανεξάρτητων ασφαλιστικών συμβούλων μειώνεται βαθμιαία εδώ και χρόνια. Σύμφωνα με στοιχεία του γερμανικού Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών (GDV), το 2010 ο αριθμός τους ανερχόταν σε 263.500. Έξι χρόνια αργότερα περιορίστηκαν σε 228.300.

Ολοένα και περισσότερα συμβόλαια αγοράζονται στο διαδίκτυο. Αυτό ισχύει κυρίως για συγκριτικά απλούστερα προϊόντα, όπως για παράδειγμα ασφάλειες ατυχήματος. Στην κορυφή της λίστας με τις συχνότερες διαδικτυακές πωλήσεις είναι σύμφωνα με τα στοιχεία του GDV οι ασφάλειες αυτοκινήτων. Σχεδόν το ένα πέμπτο των νέων ασφαλειών αυτοκινήτου για το 2016 εκτιμάται ότι αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου. Την ίδια ώρα, οι ασφάλειες ζωής και υγείας κλείστηκαν σε ποσοστό άνω του 90% με τη βοήθεια συμβούλων.

Για πιο σύνθετα προϊόντα προτιμάται ο κλασικός τρόπος

Οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι θα παραμείνουν σημαντικοί, εκτιμούν ειδικοί του κλάδου

«Οι πελάτες πρέπει να είναι προετοιμασμένοι ότι θα έχουν μηδαμινές ή περιορισμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες στο ίντερνετ», επισημαίνει ο Λαρς Γκάτσκε από τον Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Υπηρεσιών Προστασίας Καταναλωτών. Ο ίδιος τονίζει ότι σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει οι καταναλωτές, μετά από μια γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο, να αγοράζουν απλά την πιο φθηνή ασφάλεια που θα εντοπίσουν, αν δεν έχουν κάνει προηγουμένως προσεκτική έρευνα και συγκρίσεις τιμών. Καλή πληροφόρηση συνιστά επίσης και ο Σύνδεσμος των Ασφαλισμένων στη Γερμανία. «Εάν μπορεί κανείς να ενημερωθεί επαρκώς στο ίντερνετ είναι αμφίβολο», σχολιάζει ωστόσο εκπρόσωπος του συνδέσμου.

Ο Μάρκους Κρούζε, στέλεχος της εταιρείας αναλύσεων και συμβουλευτικών υπηρεσιών Assekurata Solutions εκτιμά ότι στο μέλλον θα γίνονται κυρίως μέσω διαδικτύου οι πιο απλές πωλήσεις λόγω χαμηλότερους κόστους, «όμως και οι πωλήσεις πιο σύνθετων προϊόντων θα αρχίσουν και αυτές να γίνονται στο ίντερνετ». Ο ίδιος πιστεύει πάντως ότι σε κάθε περίπτωση οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι θα διατηρήσουν τη σημασία τους. «Ο άνθρωπος είναι ικανότερος να οικοδομεί κλίμα εμπιστοσύνης και να διαλύει τους όποιους ενδοιασμούς σε περιπτώσεις που πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις». Πάντως ο αριθμός των κλασικών ασφαλιστικών συμβούλων που παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες διά ζώσης θα μειωθεί περαιτέρω, προβλέπει ο Μάρκους Κρούζε.

Γεγονός είναι ότι παρά τη διαρκή αύξηση των πωλήσεων ασφαλιστικών προϊόντων στο διαδίκτυο, πολλοί πελάτες εξακολουθούν να προτιμούν τις προσωπικές συμβουλευτικές υπηρεσίες –κυρίως όταν πρόκειται για περίπλοκα ζητήματα όπως ασφάλειες ζωής και συνταξιοδοτικά προγράμματα. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων Forsa. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, μόλις ένας στους δέκα επιλέγει σε τέτοιες περιπτώσεις να κλείσει νέο ασφαλιστικό συμβόλαιο μέσω ίντερνετ.

 

Πηγή: DW