Netflix: Ανακοίνωσε αύξηση τιμών παρά τα κέρδη ρεκόρ του τελευταίου τριμήνου

Ποιες σειρές και ταινίες εκτοξεύτηκαν σε τηλεθέαση.
Jay L. Clendenin via Getty Images

Μια περίοδο που τα κέρδη ξεπέρασαν τις προσδοκίες και η τιμή της μετοχή της καταγράφει άνοδο 13% επέλεξε το Netflix να αυξήσει τις συνδρομές στους χρήστες της πλατφόρμας σε ΗΠΑ, Βρετανία και Γαλλία.

Η τιμή του premium προγράμματος χωρίς διαφημίσεις αυξήθηκε κατά 3 δολάρια το μήνα στις ΗΠΑ στα 22,99 δολάρια, κατά 2 λίρες στη Βρετανία στις 17,99 λίρες και κατά 2 ευρώ στη Γαλλία στα 19,99 ευρώ.

Και μπορεί τα εκατομμύρια των συνδρομητών να μην είναι καθόλου ευχαριστημένα από τις ξαφνικές αυξήσεις, οι επενδυτές της μεγαλύτερης σε τηλεθέαση πλατφόρμας στον κόσμο καλωσόρισαν τα νέα, στέλνοντας τις μετοχές του Netflix στα 390,80 δολάρια από 346,19 δολάρια μια μέρα νωρίτερα.

Η εταιρεία σημείωσε έσοδα 8,54 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών. Τα κέρδη ανήλθαν στα 3,73 δολάρια ανά μετοχή, πάνω από την προσδοκία της Wall Street για 3,49 δολάρια.

Πάνω από 9 εκατ νέοι συνδρομητές

Το τελευταίο τρίμηνο, το Netflix προσέλκυσε σχεδόν 9 εκατομμύρια νέους συνδρομητές σε όλο τον κόσμο, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών της Wall Street για 6 εκατομμύρια, σύμφωνα με την LSEG, με την πλατφόρμα να φιλοδοξεί να διατηρήσει αυτή την δυναμική και το επόμενο τρίμηνο.

Σήμερα 247 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν σε όλο τον κόσμο τα προγράμματα του Netflix, το οποίο ευημερούσε ακόμη και κατά τη διάρκεια των μεγάλων απεργιών των εργαζομένων στο Χόλιγουντ που μπλόκαραν ένα μεγάλο μέρος των παραγωγών στις ΗΠΑ.

Πως κέρδισε από τις απεργίες στο Χόλυγουντ

Οι απεργίες των σεναριογράφων και των ηθοποιών έβγαλε το Netflix κερδισμένο καθώς μείωσε τις δαπάνες περιεχομένου στα 13 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 από 17 δισ που θα δαπανούσε εάν δεν είχαν γίνει οι απεργίες.

Κι αυτό γιατί όπως είπε ο co CEO Τεντ Σαράντης, ήταν προετοιμασμένοι για τις απεργίες όπως ήταν και κατά τη διάρκεια του κορονοιού.

«Είναι οι στιγμές που χαίρομαι που έχουμε μια τόσο πλούσια, βαθιά και ευρεία επιλογή προγραμματισμού», δήλωσε ο Τεντ Σαράντος, μετά την δημοσίευση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων.

Όπως είπε «το ίδιο ίσχυε και κατά τη διάρκεια του COVID, όταν μπορέσαμε να διαχειριστούμε τις προκλήσεις μιας παρατεταμένης και αρκετά απρόβλεπτης διακοπής της παραγωγής».

Αυτό που ουσιαστικά έσωσε τις παραγωγές του Netflix, εκτοξεύοντας τα κέρδη του έναντι του ανταγωνισμού του, είναι ότι πολλές από τις εκπομπές και ταινίες του γυρίζονται αυτό το διάστημα ήταν στο εξωτερικό, αφήνοντας ανέγγιχτα τα κέρδη της πλατφόρμας.

Ποιες σειρές εκτοξεύτηκαν

Το διάστημα αυτό το Netflix γιόρτασε την παγκόσμια επιτυχία του «One Piece», μια ταινία δράσης που είναι μεταφορά της γιαπωνέζικης σειράς anima και της τεράστιας επένδυσής του σε ιστορίες με τοπικέ ιστορίες που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο.

Ο γίγαντας του streaming προσέλκυσε επίσης νέο κοινό στις μακροχρόνιες τηλεοπτικές εκπομπές του, όπως το νομικό δράμα “Suits”, και τη σειρά του Β ’Παγκοσμίου Πολέμου “Band of Brothers” του HBO.

Τα κέρδη της εταιρείας το τρίτο τρίμηνο αντιπροσώπευαν την ισχυρότερη τριμηνιαία άνοδο από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν τα lockdown στις αρχές της παγκόσμιας πανδημίας οδήγησαν σε μια άνευ προηγουμένου αύξηση των συνδρομών ροής.

Κι αυτό γιατί όπως εκτιμά ο αναλυτής του PP Foresight Paolo Pescatore φαίνεται ότι το Netflix κινείται προς όλες τις σωστές κατευθύνσεις.

Από που αντλεί τα περισσότερα κέρδη

Τα μεγαλύτερα κέρδη ήρθαν από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, όπου το Netflix πρόσθεσε σχεδόν 4 εκατομμύρια συνδρομητές καθώς πάνω από το 70% των μελών του κατοικούν πλέον εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών.

Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, το “Suits” έγινε ο τίτλος με τις περισσότερες προβολές σε ταινίες, πρωτότυπη τηλεόραση και απέκτησε τηλεόραση σε streaming στις ΗΠΑ για 12 συνεχόμενες εβδομάδες μετά την εμφάνιση του στο Netflix. Η σειρά, με πρωταγωνίστρια τη σύζυγο του πρίγκιπα Χάρι, Μέγκαν Μαρκλ, προβλήθηκε αρχικά στο καλωδιακό δίκτυο των ΗΠΑ από το 2011 έως το 2019.

Το Netflix αντιπροσώπευε το 8% του χρόνου στην οθόνη της τηλεόρασης, δεύτερος μόνο μετά το YouTube, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen.

Πηγή: Reuters

Δημοφιλή