Ρομπότ σε ρόλο μαέστρου: Υποκλίθηκε στο κοινό και διηύθυνε εθνική ορχήστρα. Η αδυναμία του

Η συναυλία, την οποία παρακολούθησαν 950 άτομα, ήταν sold out. Θερμή η υποδοχή του κοινού που έδειξε να διασκεδάζει με το ντεμπούτο του EveR 6 (βίντεο).
Το ρομπότ EveR 6 σε ρόλο μαέστρου της Εθνικής Ορχήστρας της Κορέας, 30 Ιουνίου, 2023, Σεούλ. National Theater of Korea/Handout via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. MANDATORY CREDIT. NO RESALES. NO ARCHIVES
Το ρομπότ EveR 6 σε ρόλο μαέστρου της Εθνικής Ορχήστρας της Κορέας, 30 Ιουνίου, 2023, Σεούλ. National Theater of Korea/Handout via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. MANDATORY CREDIT. NO RESALES. NO ARCHIVES
NATIONAL THEATER OF KOREA via Reuters

Την περασμένη Παρασκευή, 30 Ιουνίου, στο Εθνικό Θέατρο της Κορέας στη Σεούλ, τη θέση του μαέστρου σε συναυλία της Εθνικής Ορχήστρας έλαβε για πρώτη φορά ένα ρομπότ Android, το EveR 6.

Το ανθρωπόμορφο ρομπότ ύψους 1,80 μ., με τα δύο χέρια και τα μπλε μάτια, που σχεδιάστηκε από το Κορεατικό Ινστιτούτο Βιομηχανικής Τεχνολογίας, έφτασε στο πόντιουμ (μέρος του δαπέδου της σκηνής ανυψώθηκε αποκαλύπτοντας το), στράφηκε στο κοινό για να υποκλιθεί και στη συνέχεια άρχισε να κινεί τα χέρια -και το κεφάλι- προκειμένου να καθοδηγήσει τους 60 μουσικούς, οι οποίοι ερμήνευσαν έργα παραδοσιακής κορεάτικης μουσικής.

«Οι κινήσεις ενός μαέστρου είναι εξαιρετικά λεπτομερείς», δήλωσε ο διευθυντής ορχήστρας Choi Soo-yeoul, ο οποίος διηύθυνε τη συναυλία -τουλάχιστον, ένα μέρος της- μαζί με το ρομπότ.

«Το ρομπότ μπόρεσε να κάνει λεπτομερείς κινήσεις πολύ καλύτερα από ό,τι είχα φανταστεί», σχολίασε ο έμπειρος μουσικός, καλλιτεχνικός διευθυντής της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Μπουσάν και καθηγητής στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σεούλ και στο Μουσικό Πανεπιστήμιο Yonsei, προσθέτοντας ωστόσο, ότι η «κρίσιμης σημασίας αδυναμία» του EveR 6», είναι ότι δεν μπορεί να ακούσει -ούτε και να αυτοσχεδιάσει σε πραγματικό χρόνο.

Οι προγραμματιστές του EveR 6 εργάζονται αυτή την περίοδο με σκοπό να δώσουν τη δυνατότητα στο ρομπότ να κάνει κινήσεις που δεν είναι προ-προγραμματισμένες, δήλωσε ο Lee Dong-wook, μηχανικός του EveR 6.

Ο αυτοσχεδιασμός και η επικοινωνία με τους μουσικούς σε πραγματικό χρόνο είναι το επόμενο μεγάλο βήμα, είπε ο δημοσιογράφος Song Joo-ho, ο οποίος παρακολούθησε τη συναυλία. «Χρειάζεται να αυτοσχεδιάζει σε πραγματικό χρόνο όταν οι μουσικοί κάνουν κάποιο λάθος».

Ο Lee Young-ju, ο οποίος μελετά παραδοσιακή κορεάτικη μουσική και παρακολούθησε επίσης, τη συναυλία, είπε από την πλευρά του ότι οι κινήσεις του ρομπότ, αν και ήταν άψογες όσον αφορά τον ρυθμό, δεν είχαν «ανάσα» ή την ικανότητα να κρατούν την ορχήστρα σε εγρήγορση, συλλογικά και άμεσα, κάτι που όπως είπε, είναι απαραίτητο στην απόδοση ενός μουσικού έργου.

To android ρομπότ EveR 6 μαζί με τον μαέστρο Choi Soo-yeoul, Σεούλ, 30 Ιουνίου 2023. National Theater of Korea/Handout via REUTERS
To android ρομπότ EveR 6 μαζί με τον μαέστρο Choi Soo-yeoul, Σεούλ, 30 Ιουνίου 2023. National Theater of Korea/Handout via REUTERS
NATIONAL THEATER OF KOREA via Reuters
National Theater of Korea/Handout via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. MANDATORY CREDIT. NO RESALES. NO ARCHIVES
National Theater of Korea/Handout via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. MANDATORY CREDIT. NO RESALES. NO ARCHIVES
NATIONAL THEATER OF KOREA via Reuters

Το ρομπότ διηύθυνε τρία από τα πέντε κομμάτια που παρουσιάστηκαν στη συναυλία, μεταξύ των οποίων και ένα το οποίο ανέλαβαν από κοινού με τον Choi Soo-yeoul.

«Ήταν ένα ρεσιτάλ που έδειξε ότι (ρομπότ και άνθρωποι) μπορούν να συνυπάρχουν και να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να αντικαθιστά το ένα τον άλλον», δήλωσε ο μαέστρος μετά τη sold out συναυλία, την οποία παρακολούθησαν 950 άτομα.

Με πληροφορίες από Reuters, France 24

Δημοφιλή