«Χέρι» σε «influencers» των social media για την διαφήμιση προϊόντων online

16 συμφώνησαν να αλλάξουν τις πρακτικές τους
Open Image Modal
Andrew Kelly / Reuters

Δεκαέξι «influencers» των social media, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι τραγουδίστριες Έλι Γκούλντινγκ και Ρίτα Όρα, το μοντέλο Ρόζι Χάντινγκτον Γουάιτλι, η Αλέξα Τσανγκ και η vlogger Zoella, συμφώνησαν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο κάνουν δημοσιεύσεις online, κατόπιν προειδοποιήσεων από την Competition and Markets Authority πως τα posts τους μπορεί να παραβιάζουν νόμους σχετικά με την προστασία των καταναλωτών.

 

 

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, θα πρέπει από εδώ και στο εξής να επισημαίνουν ξεκάθαρα εάν έχουν λάβει πληρωμή, δώρα ή αν έχουν δανειστεί τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν. Σύμφωνα με τη CMA, οι online αυτές (επιδοκιμαστικές) παρουσιάσεις μπορούν να ενισχύσουν brands αλλά και να παραπλανήσουν.

 

 

Η CMA δεν έχει αποφανθεί εάν οι influencers που κατονομάστηκαν παραβιάζουν τον νόμο, αλλά σημείωσε πως και οι 16 προσφέρθηκαν να αλλάξουν τις πρακτικές τους ύστερα από σχετική έρευνα. Ωστόσο, εάν δεν συμμορφωθούν, θα μπορούσαν να καταλήξουν στα δικαστήρια και να έρθουν αντιμέτωπες με βαριά πρόστιμα ή ποινές φυλάκισης μέχρι και δύο ετών.

Ακολουθεί η λίστα:

  • Rita Ora

  • Michelle Keegan

  • Ellie Goulding

  • Alexa Chung

  • Rosie Huntington-Whiteley

  • Zoe Sugg (Zoella)

  • Mario Falcone

  • Alexandra Felstead

  • Holly Hagan

  • Iskra Lawrence

  • Camilla Macintosh

  • Megan McKenna

  • Chloe Sims

  • Louise Thompson

  • James Chapman ( Jim Chapman)

  • Dina Torkia

Επίσης, έχουν αποσταλεί προειδοποιητικές επιστολές και σε άλλους διάσημους των social media που δεν ταυτοποιήθηκαν, στα οποία τους ζητείται να εξετάσουν τις αναρτήσεις τους στα social media.

 

 

Η πρακτική της επιδοκιμαστικής παρουσίασης (endorsement) προϊόντων (από ρούχα μέχρι αυτοκίνητα, ξενοδοχεία για διακοπές κ.α) είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη μεταξύ των αποκαλούμενων social media influencers, που λαμβάνουν μεγάλα χρηματικά ποσά για δημοσιεύσεις σε υπηρεσίες όπως στο Instagram. Το ζήτημα είναι πως οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο προϊόντα τα οποία τους συστήνουν άτομα που εκτιμούν στα social media.

 

 

Κάποιοι εκ των διάσημων χρησιμοποιούν hashtags όπως #ad, #sponsored κ.α. για να υποδείξουν ότι πρόκειται για προώθηση επί πληρωμή.