Καταγγελία στα Χανιά: Τους χρέωσαν επί πλέον το λάδι στη σαλάτα

Τι αναφέρει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης για το περιστατικό.
Open Image Modal
Malcolm P Chapman via Getty Images

Οδηγίες για την προστασία των καταναλωτών εξέδωσε η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, με αφορμή ένα περιστατικό σε εστιατόριο σε παραθαλάσσια περιοχή των Χανίων. Ειδικότερα, καταναλωτής κατήγγειλε ότι του χρεώθηκε επί πλέον το λάδι της σαλάτας ενώ δεν το είχε παραγγείλει.

Η καταγγελία αφορά λάδι σε ατομική συσκευασία, η οποία χρεώθηκε επί πλέον της χωριάτικης σαλάτας που παρήγγειλαν οι πελάτες και μάλιστα 3 συσκευασίες, των 0,60 λεπτών έκαστη. Μάλιστα όπως καταγγέλθηκε, η σαλάτα ήταν έτοιμη προς κατανάλωση και είχε λάδι εντός της, ενώ οι πελάτες δεν ερωτήθηκαν αν ήθελαν επιπλέον λάδι και φυσικά ουδέποτε το χρησιμοποίησαν.

Με αφορμή το περιστατικό, η Ένωση Καταναλωτών Κρήτης εφιστά την προσοχή των καταναλωτών και υπενθυμίζει τα δικαιώματά τους σε ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ μπαρ κ.λ.π:

  • Τα καταστήματα αυτά, πριν από την παραγγελία, υποχρεούνται να διαθέτουν τον τιμοκατάλογο σε κάθε πελάτη. Επιπλέον, τα κάθε μορφής εστιατόρια υποχρεούνται να έχουν ανηρτημένο τον τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος.
  • Οι τιμοκατάλογοι συντάσσονται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε ακόμα μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
  • Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων οφείλουν να εξασφαλίζουν την πληροφόρηση ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) επί του τηρούμενου τιμοκαταλόγου.
  •  Για ξενοδοχεία και ξενοδοχειακά συγκροτήματα ο τιμοκατάλογος πρέπει να αναρτάται στην εξωτερική όψη της κύριας εισόδου της αίθουσας όπου προσφέρονται τα είδη του τιμοκαταλόγου.
  • Τα καταστήματα εστίασης, δεν επιτρέπεται να χρεώνουν στην πελατεία τους αξία που αφορά σε «ΚΟΥΒΕΡ» (π.χ.: σερβίτσια, μαχαιροπήρουνα, πετσέτες κ.λπ.).
  • Το εμφιαλωμένο νερό, το ψωμί δεν προσφέρεται, χρεώνεται, γιαυτό θα πρέπει να είμαστε προσεχτικοί σε αυτό .Συνήθως τα καταστήματα τα φέρνουν χωρίς να τα παραγγείλουμε, εάν δεν συναινούμε, οφείλουμε να ζητήσουμε την επιστροφή τους.
  • Στους τιμοκαταλόγους θα πρέπει να αναγράφονται όλα τα προσφερόμενα είδη «αλά-κάρτ» ,με τις αντίστοιχες τιμές τους, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
  • Πρέπει να διατίθεται τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής.

Τιμοκατάλογοι

Τα αναγραφόμενα στους τιμοκαταλόγους φαγητά και σαλάτες προσφέρονται στους πελάτες:

α. Με τη μερίδα.

β. Με το κιλό. Στην περίπτωση αυτή σημειώνεται υποχρεωτικά η ένδειξη «με το κιλό» δίπλα στο αντίστοιχο είδος.

Ο καταναλωτής ,θα πρέπει να είναι σε θέση, προτού καταναλώσει το είδος κρέατος ή πουλερικών που επέλεξε και διατίθεται με το κιλό, να γνωρίζει το βάρος του συγκεκριμένου είδους, σε βρώσιμη μορφή και την τελική τιμή που θα κληθεί να πληρώσει. Ο καταναλωτής πρέπει να είναι σε θέση, προτού καταναλώσει το είδος ψαριού που επέλεξε και διατίθεται με το κιλό, να γνωρίζει το βάρος του συγκεκριμένου είδους ,σε ωμή μορφή και την τελική τιμή που θα κληθεί να πληρώσει.

Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη«κατεψυγμένο», καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.

Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων και η χρήση τους.

Προκειμένου για σαλάτες πάσης φύσεως, αναγράφονται η ονομασία κάθε σαλάτας ,όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.

Οι προ συσκευασίες των ποτών, οίνων, ζύθου και των εμφιαλωμένων νερών, που διατίθενται ακέραιες στον πελάτη εντός των μονάδων ομαδικής εστίασης, πρέπει να αποσφραγίζονται παρουσία του.

Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν πάντα απόδειξη και να ελέγχουν τα είδη που παραγγείλανε. Δεν συνιστά απόδειξη το παραστατικό παραγγελίας.