Μετρό Θεσσαλονίκης: Δοκιμαστικό δρομολόγιο με σέλφι και χαμόγελα από το πρωθυπουργικό ζεύγος

«Φύγαμε από την απάτη των μουσαμάδων» δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
|
Open Image Modal
ALEXANDROS AVRAMIDIS via REUTERS

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα  έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά στα τέλη του έτους και θα υποδεχτεί το επιβατικό κοινό στις αρχές του 2024, επισκέφθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνοδευόμενος από την σύζυγο του Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη.

«Σημαντική ημέρα για τη Θεσσαλονίκη. Ένα όνειρο πολλών δεκαετιών γίνεται πια πράξη»

«Η σημερινή εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο αυτό έργο, τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία και όσοι είχαν την ευκαιρία να μας συνοδεύσουν σήμερα -καθώς διανύσαμε όλη τη βασική, την  πρώτη γραμμή του Μετρό- διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της: να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, ταυτόχρονα όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό», σημείωσε αρχικά σε δηλώσεις του ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε:

«Είναι, πράγματι, μία πολύ σημαντική μέρα, σήμερα, για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο πολλών δεκαετιών γίνεται πια πράξη.

Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους, όσοι εργάστηκαν με πραγματικά πολύ μεγάλο κόπο, για να μπορέσουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, για να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου το οποίο ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία και τους εργαζόμενους του αναδόχου αλλά και όλους τους εργαζόμενους στην «Αττικό Μετρό». Και μιας και η Θεσσαλονίκη, πια, αποκτά το δικό της Μετρό, ήρθε η ώρα να μετονομάσουμε την εταιρία «Αττικό Μετρό» σε «Ελληνικό Μετρό», για να σηματοδοτήσουμε με αυτόν τον τρόπο ότι και η συμπρωτεύουσα αποκτά, επιτέλους, το Μετρό που της αξίζει», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

Open Image Modal
ALEXANDROS AVRAMIDIS via REUTERS

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας επιβιβάστηκε, στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (ΝΣΣ), σε συρμό ο οποίος πραγματοποιεί δοκιμαστικό δρομολόγιο και έφτασε έως το αμαξοστάσιο στην Πυλαία, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους και να ενημερωθεί για τη λειτουργία του κέντρου ελέγχου από τον Πρόεδρο της «Αττικό Μετρό», η οποία θα μετονομαστεί σε «Ελληνικό Μετρό», Νίκο Ταχιάο.

Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετέβη και ξεναγήθηκε στον σταθμό «Βενιζέλου», όπου επανατοποθετούνται τα αρχαία που ανακαλύφθηκαν στον χώρο κατά τη διάρκεια των έργων.

Open Image Modal
Με αφορμή την παρουσία του πρωθυπουργού στο Μετρό, ειδησεογραφικά συνεργεία επιβιβάστηκαν, σε συρμό του Μετρό στην Θεσσαλονίκη και πραγματοποίησαν τη διαδρομή όλης της βασικής γραμμής η οποία ξεκινάει από τον σταθμό Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και καταλήγει στο πάρκο της Νέας Ελβετίας, Πέμπτη 18 Μαΐου 2023. Η βασική γραμμή του μετρό διατρέχει 13 σταθμούς συν το αμαξοστάσιο της Πυλαίας μέσα σε 17 λεπτά, ενώ το όριο ταχύτητας είναι τα 80 χιλιόμετρα την ώρα. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ)
MotionTeam

«Πριν από τέσσερα χρόνια, όταν μας εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, κληρονομήσαμε μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση όσον αφορά την εξέλιξη του σημαντικότερου έργου υποδομής για την Θεσσαλονίκη, που δεν είναι άλλο από το Μετρό της πόλης. Καταφέραμε, με πολλή προσπάθεια, να ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες και πιστεύω ότι σήμερα η πολιτική μας δικαιώνεται.

Είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει και Μετρό και ταυτόχρονα θα αναδείξει τον εξαιρετικά πλούσιο αρχαιολογικό της πλούτο, ο οποίος αναδείχθηκε από τις ανασκαφές, για να κατασκευαστεί αυτό το σημαντικό έργο υποδομής», σημείωσε σε δήλωση του ο πρωθυπουργός ενώ πρόσθεσε:

«Επισκέφθηκα πριν από λίγο το σταθμό της Βενιζέλου. Θυμάστε τις τεράστιες αντιδράσεις για το έργο της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων. Αυτή γίνεται με απόλυτο σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, ένα έργο το οποίο το ίδιο εμπεριέχει μοναδική αρχαιολογική και μηχανολογική τεχνογνωσία.

Δεν θέλω να πω πολλά για αυτούς οι οποίοι πολέμησαν το έργο αυτό. Να πω μόνο ότι το συντομότερο δυνατό, καθώς το Μετρό τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία, η Θεσσαλονίκη θα έχει όχι απλά το πιο σύγχρονο αλλά το πιο όμορφο Μετρό στην Ευρώπη. Και ελπίζω αυτοί οι οποίοι πολέμησαν το έργο και ήταν υπαίτιοι για τις όποιες καθυστερήσεις, που ήταν σημαντικές, τουλάχιστον να αναγνωρίσουν εκ των υστέρων ότι είχαμε δίκιο.

Όταν το Μετρό λειτουργήσει με το καλό, όλα αυτά θα ξεχαστούν. Θα μιλάμε για μία άλλη Θεσσαλονίκη. Και φυσικά θα έχουμε και εμείς τη δυνατότητα να εστιάσουμε πια την προσοχή μας στην επέκταση του Μετρό, με πιο σημαντική την επέκταση προς τα βορειοδυτικά την οποία ήδη μελετούμε, ώστε όλος ο πολεοδομικός ιστός της Θεσσαλονίκης και ειδικά οι δυτικές συνοικίες να γνωρίζουν ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα σύγχρονο μέσο σταθερής τροχιάς».

Open Image Modal
ALEXANDROS AVRAMIDIS via REUTERS
Open Image Modal
ALEXANDROS AVRAMIDIS via REUTERS

Η ταυτότητα του έργου

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, μήκους 9,6 χιλιομέτρων, διαθέτει 13 σταθμούς και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 250.000 επιβάτες καθημερινά. Η επέκταση προς Καλαμαριά, που υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2024, θα προσθέσει στο δίκτυο πέντε σταθμούς και σχεδόν 4,8 χιλιόμετρα γραμμής, ενώ σχεδιάζεται επέκταση και προς τις βορειοδυτικές συνοικίες της πόλης.

Μετά την επίσκεψή του στον σταθμό «Βενιζέλου» ο Κυριάκος Μητσοτάκης περπάτησε έως την πλατεία Αριστοτέλους, όπου συνομίλησε με πολίτες και καταστηματάρχες.

Open Image Modal
ALEXANDROS AVRAMIDIS via REUTERS
Open Image Modal
Με αφορμή την παρουσία του πρωθυπουργού στο Μετρό, ειδησεογραφικά συνεργεία επιβιβάστηκαν, σε συρμό του Μετρό στην Θεσσαλονίκη και πραγματοποίησαν τη διαδρομή όλης της βασικής γραμμής η οποία ξεκινάει από τον σταθμό Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και καταλήγει στο πάρκο της Νέας Ελβετίας, Πέμπτη 18 Μαΐου 2023. Η βασική γραμμή του μετρό διατρέχει 13 σταθμούς συν το αμαξοστάσιο της Πυλαίας μέσα σε 17 λεπτά, ενώ το όριο ταχύτητας είναι τα 80 χιλιόμετρα την ώρα. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ)
MotionTeam