Norman Atlantic: Ερωτήματα για τα αίτια της πυρκαγιάς και για τα μέσα πυρόσβεσης και διάσωσης

Norman Atlantic: Ερωτήματα για τα αίτια της πυρκαγιάς και για τα μέσα πυρόσβεσης και διάσωσης
|
Open Image Modal
TV OUT -- MANDATORY CREDIT 'SKAI TV'A photo grabbed from the Greek television channel 'Skai' shows a life raft from the burning Italian-flagged Norman Atlantic ferry, on December 28, 2014. Desperate passengers pleaded by mobile phone live on TV to be saved from a burning ferry off the Greek island of Corfu on December 28 as rescuers battled gale-force winds to get to them. But with gusts of up to 100 kilometres (60 miles) per hour making rescue difficult and dangerous, the crew has so far only managed to get 150 of the 478 people off the stricken 'Norman Atlantic', Greek officials said. Seas were so violent that only 56 of those have so far been lifted from a lifeboat to a tanker that came to their aid, Greek Marine Minister Miltiadis Varvitsiotis said hours into the emergency. AFP PHOTO / SKAI TV (Photo credit should read -/AFP/Getty Images)
- via Getty Images

Η φωτιά ξεκίνησε από το γκαράζ του πλοίου λίγο μετά τις 4 τα ξημερώματα, ωστοσο δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη τι την προκάλεσε, ενώ αναπάντητα είναι μέχρι στιγμής μια σειρά από ερωτήματα, που επισήμαναν με ανακοίνωση τους τα ναυτεργατικά σωματεία. Πέρα από το τι προκάλεσε την πυρκαγιά, πρέπει να διερευνηθεί αν το πλοίο τηρούσε όλους τους κανονισμούς ασφαλείας, αν λειτούργησε το σύστημα πυροπροστασίας και αν ήταν επαρκή τα μέσα διάσωσης.

Οι μαρτυρίες

Οι μαρτυρίες είναι συγκεχυμένες: Έλληνας επιβάτης που διασώθηκε και βρίσκεται σε ασφαλές σημείο, αναφέρει ότι σύμφωνα με μαρτυρίες άλλων επιβατών, η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο γκαράζ του πλοίου, προκλήθηκε ταυτόχρονα από τρεις διαφορετικές εστίες. Άλλοι επιβάτες υποστηρίζουν πως ο συναγερμός χτύπησε με καθυστέρηση.

Δεν είναι η πρώτη φορά που πιάνει φωτιά σε επιβατικό πλοίο, ωστόσο στην περίπτωση του Norman Atlantic πρέπει να απαντηθεί γιατί δεν έσβησε εγκαίρως.

Όπως δείχνει και το βίντεο που τράβηξε εργαζόμενος του πλοίου, η φωτιά εξαπλώθηκε γρήγορα και μάλιστα έκαψε τα εσωτερικά παράθυρα.

Οι παρατυπίες που έδειξε ο έλεγχος στις 19 Δεκεμβρίου

Η πλοιοκτήτρια εταιρία υποστηρίζει ότι το Norman Atlantic, είχε ναυπηγηθεί μόλις το 2009, είχε όλα τα πιστοποιητικά σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας, και δεν είχε διαπιστωθεί κάνενα πρόβλημα στα συστήματα ασφαλείας και συναγερμού του πλοίου.

Ωστόσο ερωτηματικά έχει προκαλέσει έγγραφο που διέρρευσε στο διαδίκτυο από τον έλεγχο που έγινε στο Norman Atlantic στις 19 Δεκεμβρίου: Kαταγράφηκαν έξι παρατηρήσεις σχετικά με τη στεγανότητα, τα σωστικά μέσα, τα φώτα ασφαλείας και το πως δεν υπήρχε σαφές πλάνο διαχείρισης διάσωσης. Βάσει νόμου, δόθηκε προθεσμία προσαρμογής 15 ημερών.

Από την πλευρά της πλοιοκτήτριας εταιρίας, VISEMAR di Navigazione S.R.l., ένας εκπρόσωπος δήλωσε ότι οι παρατηρήσεις για δυσλειτουργίες σε κάποια από τα μέσα που αναφέρονται σε έγγραφο του λιμεναρχείου Πατρών επιδιορθώθηκαν και διευθετήθηκαν άμεσα και γι αυτό δόθηκε άμεσα εντολή για τον απόπλου του συγκεκριμένου πλοίου.

Η ανακοίνωση των ναυτεργατικών σωματείων

Με ανακοίνωση τους τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων και Πληρωμάτων Ναυαγωσωστικών - Ρυμουλκών δηλώνουν:

«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών δεν συμβιβάζεται με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Όπως έχει αποκαλυφθεί πίσω από τα τραγικά ναυάγια, πυρκαγιές κ.ά. βρίσκονται σοβαρές παραλήψεις της αξιοπλοΐας των πλοίων, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες».

Θέτουν επίσης μια σειρά ερωτημάτων για το ιστορικό του πλοίου, για το αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και για το αν ήταν επαρκή τα μέσα διάσωσης.